דרך את אקדחו לעבר קטינים: שוטר הורשע בגין איומים ורשלנות נשק

על פי כתב האישום השוטר הלם על רכבם של הנערים תוך כדי שאיים: "רוצה שאירה בך"? • אחד הקטינים פנה לשוטר ושאל אותו אם בסמכותו לשלוף עליהם נשק, טסה ענה: "הייתי גם יורה עליכם, יא דפוקים" • השופט: "לא הייתה כל סיבה לשליפת הנשק ודריכתו אל מול החלק העליון של יושבי קדמת הרכב"

דרך את נשקו לעבר חמישה צעירים ללא כל סיבה.(אילוסטרציה). צילום: אריק סולטן

בית משפט השלום בראשון לציון הרשיע לפני מספר ימים את השוטר אלמוג טסה בגין איומים, מעשה פזיזות ורשלנות בנשק. על פי כתב האישום, טסה ביצע סיור שגרתי, קיבל דיווח על רכב שנוסע בפראות, פגש ברכב, ודרך את נשקו לעבר חמישה נערים בטענת כזב לפיה אחד מהם ניסה לדרוס אותו.

על פי הטענה, טסה קיבל דיווח משוטר אחר על צעיר שנוהג ברכב כאשר הוא אוחז מכשיר נייד ונוהג "כמו אני לא יודע מה". לטענת הפרקליטות, טסה הלם בשתי ידיו על מכסה המנוע וצעק לעבר אחד הקטינים: "מה, יא בן זונה, רוצה שאני אירה בך יא טמבל? ניסית לדרוס אותי יא בן שרמוטה, יא מזדיין".

"דרך את נשקו וכיוון לעבר הנערים",  (ארכיון), צילום: דודו גרינשפן

הקטינים שהיו ברכב הניפו את ידיהם כלפי מעלה בצורת התגוננות. בעת הזאת, שלף הנאשם את אקדחו, דרך, הכניס אותו דרך החלון של הרכב וכיוון לעבר הקטינים. הוא צעק עליהם לצאת מהרכב וכל אותה עת כיוון את אקדחו הטעון לעברם עד ליציאתם מהרכב.

טסה דיווח בקשר המשטרתי דיווח כוזב כי: "הקטין כמעט ניסה לדרוס אותי" והוסיף: "סימנתי לו לעצור אך הוא המשיך בנסיעה, נתן גז וכמעט עלה עליי… דרכתי את הנשק ולאחר מכן הוא נעצר". עוד נטען כי טסה פנה לשתי קטינות שהיו ברכב ואמר להן בכזב כי הן היו עדות לכך שהנהג הקטין החזיק במכשיר טלפון נייד וניסה לדרוס אותו. הקטינות ניסו להסביר כי לא כך היה הדבר ושלא נעשה כל ניסיון דריסה. אחד הקטינים פנה לטסה ושאל אם בסמכותו לשלוף נשק ולדרוך אותו, וטסה השיב: "לך להתלונן עליי… בוודאי שמותר לי לדרוך עליך את הנשק ואם היית ממשיך… הייתי גם יורה עליכם. אתם דפוקים?".

"הלם בחוזקה על קדמת רכבם של הנערים", ניידת משטרה (ארכיון), צילום: אייל מרגולין - ג'יני

השופט מנחם מזרחי קבע כי מצב הדברים העובדתי היה שונה בתכלית ממה שתיאר טסה, כאשר הוא קיבל דיווח סתמי אודות רכב שמבצע עבירת תעבורה, כאשר המדווח כלל לא ניהל מרדף אחרי הרכב, הרכב נסע בנתיב השמאלי המרוחק ממנו וטסה עמד על המדרכה מימין לכיוון נסיעת הרכב והוא לא ראה את הרכב "חותך בפראות" רכב אחר.

"הנאשם סימן לרכב לעצור והנהג ביצע בדיוק כפי שהורה לו. בעת שהנאשם ניגש אל הרכב הוא היה במצב עצירה מוחלט, והטחת הידיים על קדמת הפח מדברת בעד עצמה. רוגזו של הנאשם, האיום, הקללות שהוציא מפיו, מלמדים על הלך רוחו", קבע השופט מזרחי שהוסיף: "הרכב כלל לא ניסה לברוח, ולא הייתה כל סיבה לשליפת הנשק ודריכתו אל מול החלק העליון של יושבי קדמת הרכב". 

עוד הדגיש השופט מזרחי בהכרעת הדין: "די אם אפנה אל פניהם המבוהלות של הנערים והנערות אשר שהו ברכב נוכח לוע אקדח של הנאשם השלוף אל מול פניהם".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר באירוע שהתרחש ביוני 2022. המעורב הינו שוטר לשעבר שאינו משרת עוד בשורות המשטרה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר