חשש בישראל: הפלשתינים ינסו להוציא את ישראל מעצרת האו"ם

המהלך החריג בוצע נגד דרום אפריקה של משטר האפרטהייד בשנות ה-80 • על פי מידע שהגיע לגורמים בישראל, המהלך מתוכנן לאחרי הבחירות בארצות הברית

עצרת האו"ם. צילום: רויטרס

בישראל חוששים מפני ניסיון פלשתיני להשעות את ישראל מהעצרת הכללית של האו״ם. אין המדובר על ביטול חברותה של ישראל באו״ם אלא על הוצאתה מהעצרת בלבד. עם זאת, מדובר בעל משמעויות חריפות ושליליות מאוד שבפעם האחרונה ננקט נגד דרום אפריקה בשל מדיניות האפרטהייד בשנות ה-80.

אבו מאזן טען בגרמניה: "ישראל ביצעה 50 שואות בפלשתינים" (ארכיון)

על פי המידע שהגיע לגורמים בישראל, המהלך הפלשתיני לא יהיה מיידי, ואם בכלל ייצא לפועל רק לאחר הבחירות בארה״ב. תוצאות הבחירות ישפיעו ככל הנראה על שיקולי הפלשתינים אם לקדם אותו. יצוין כי כדי להשעות את ישראל מהעצרת נדרש רוב של המדינות החברות בה - רוב אוטומטי שעל הנייר לפלשתינים יהיה קל להשיג. עם זאת, בישראל מקווים שארה״ב תטיל את כובד משקלה נגד המהלך החמור, אם אכן יקודם.

יצוין, עם זאת, כי חוק אמריקני מ-1983 קובע שארה״ב תעניש את האו״ם, אם יפגע באופן לא חוקי במצעד ישראל בארגון. ״אם ישראל תגורש באופן בלתי חוקי, תושעה, ישללו את אישוריה, או בכל דרך אחרת נשללת זכותה להשתתף בכל אורגן ראשי או משני או בכל סוכנות מיוחדת, טכנית או אחרת של האומות המאוחדות, ארה"ב תשהה את השתתפותה בכל אורגן או סוכנות כזו עד לביטול הפעולה הבלתי חוקית.

ארה"ב תפחית את תרומתה השנתית המוערכת לאומות המאוחדות או לסוכנות מיוחדת כזו ב-8.34 אחוזים עבור כל חודש שבו מושעית השתתפותה של ארצות הברית בהתאם לסעיף זה. אין לפרש שום דבר בסעיף זה כמפחית או להשפיע על השתתפות ארצות הברית במועצת הביטחון של האו"ם או בתוכנית ההגנה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר