בריטניה וארה"ב: מחויבים להביא להסכם שיאפשר את חזרת תושבי הצפון בבטחה

שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן פרסמו הצהרה משותפת לאחר פגישתם בלונדון בשבוע שעבר ובה הביעו את תמיכתן ואת מחוייבותן לביטחון ישראל • הם קראו להימנע מהסלמה ולאפשר את המשך העברת הסיוע לרצועה • השניים הזהירו: תוכנית הגרעין של איראן נמצאת בשלבים מתקדמים מאי פעם

שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן . צילום: EPA

שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן פרסמו אתמול (מוצ"ש) הצהרה משותפת לפיה שתי המדינות מחוייבות להביא להסכם מדיני שיאפשר לישראלים ולבנונים הגרים בסמוך לגבוללשוב לבתיהם בביטחון. 

על פי ההצהרה, שמגיעה לאחר פגישת השניים בלונדון בשבוע שעבר, המדינות הדגישו את תמיכתן ומחוייבותן לביטחון ישראל, וכן ציינו את החשיבות של הימנעות מכל הסלמה באזור שתערער את הסיכוי לשלום. שר החוץ לאמי אמר כי בריטניה תומכת במאמצי התיווך של ארצות הברית מצרים וקטאר על מנת להביא הסכם לשחרור חטופים ולהפסקת אש. 

שיגורים לעבר הצפון, צילום: רשתות ערביות

השניים דנו במצב ההומניטרי בעזה וחזרו על הקריאות להגן על אזרחים, ולהקלת העברת הסיוע, כולל תמיכה בפעולות הא"ום ושותפיו להעביר סיוע. הם בירכו על מבצע חיסוני הפוליו ברצועה והדגישו את חשיבות שיתוף הפעולה של כל הצדדים עם ארגון הבריאות העולמי על מנת להבטיח שהילדים ברצועה יקבלו את החיסונים. 

מזכיר המדינה בלינקן אישר את ממצאי המודיעין לפיהם רוסיה קיבלה טילים בליסטים מאיראן. השניים גינו את ההעברה והבהירו כי ינקטו פעולות חדשות נגד רוסיה ואיראן. השרים הסכימו כי תוכנית הגרעין של איראן נמצאת בשלבים מתקדמים יותר מאי פעם וכי היא מהווה איום ברור על השלום והביטחון האזורי והעולמי. 

"מהווה איום על היציבות". טילים מתוצרת איראן בתצוגה בטהרן, צילום: .ללא

עוד ציינו כי המשטר בטהרן המשיך להביא אי-יציבות למזרח התיכון, בין השאר באמצעות הפצת אמצעי לחימה מתקדמים, וכן באמצעות תמיכה כספית ופוליטית לבנות בריתה: חיזבאללה, חמאס, החות'ים וקבוצות נוספות בעיראק ובסוריה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר