דני דנון עם תמונתה של כרמל גת באו"ם. צילום: UNTV

השגריר דנון הקריא באו"ם עדויות של חטופות שעברו התעללות בשבי: ״אמרו לי שאבלה את שארית חיי כשפחה בעזה״

 דנון הקריא בדיון את עדויותיהם המזעזעות של הייסורים המתמשכים מהחטופים שחזרו מהשבי • השגריר תקף את המועצה: "כל עוד המועצה לא מגנה את חמאס ומפעילה עליו לחצים לשחרור החטופים ומכירה בו ארגון טרור – היא מועלת במנדט שלה"

[object Object]

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה הלילה (חמישי) לדיון רשמי ראשון בנושא מצבם של החטופים המוחזקים בידי חמאס בעזה. זאת בעקבות פניה דחופה מטעמו של השגריר דני דנון שיצאה מיד עם הדווח של הוצאתם להורג של ששת הישראלים בידי מחבלי חמאס, בקשה שזכתה לתמיכת ארה"ב בריטניה וצרפת. בדיון השתתפו סגנית מזכ"ל האו"ם רוזמרי דה קרלו ונציגת OCHA.

שגריר ישראל לאו"ם דני דנון סיפר על ששת החטופים שהוצאו להורג בידי חמאס כרמל גת, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי, ואורי דנינו – זאת לאחר 330 ימים בשבי בהם נמנע מהם אור יום, שינה, מזון וצרכים בסיסים, וללא גישה לצלב האדום.

דיון במועצת הביטחון של האו"ם על מצב החטופים בעזה, צילום: רויטרס

 דנון הקריא בדיון את עדויותיהם המזעזעות של הייסורים המתמשכים מהחטופים שחזרו מהשבי. בתוך כך הוקראה עדותה של עמית סוסנה על ההתעללות המינית שעברה בשבי חמאס: "היא הוחזקה בחדר ילדים קשורה לרצפה ונתונה לחסדיו של השומר שלה שהיה נכנס לחדר, מרים את חולצתה ונוגע בה עד שיום אחד כפה עצמו עליו תוך שהוא מצמיד לה אקדח לראש". 

השגריר דנון הקריא בפני המועצה את עדותה של מיה רגב לפיה "כל אישה שהוחזקה בשבי חמאס עברה התעללות מינית. כל אחת ואחת מהן. לא משנה כמה ננסה להסתיר זאת". 

מיה ואיתי רגב, צילום: ללא קרדיט

 דנון הדגיש כי עמית הוחזקה בשבי חמאס 55 ימים וכי מיה רגב הוחזקה בידי חמאס במשך 50 יום אולם ישנן נשים שעוברות את הייסורים הללו כבר כמעט שנה. השגריר דנון תקף: נשים אלו נשכחו על ידי הקהילה הבינלאומית. אגם גולדשטיין אלמוג, שהיא רק בת 17, שנלקחה למנהרה לאחר שאביה ואחותה נרצחו לנגד עיניה. במנהרה אגם פגשה נשים חטופות אחרות שסיפרו כיצד עברו התעללות על ידי גברים חמושים בזמן שהן היו במקלחת. השומר של אגם אמר לה שהיא תבלה את שארית חיה כשפחה בעזה."

עמית סוסנה נאבקת בחוטפיה, צילום: מתוך הסרטונים שבידי להב 433

השגריר דנון הבהיר למועצה: "אולי אתם שכחתם למה אנחנו נמצאים בעזה, אבל אנחנו לא שוכחים את הפנים, את המשפחות והדרישה לשחרורם של החטופים והחטופות שלנו. היום אני נמצא כאן כדי להזכיר לכם ולעולם שאנו לעולם לא נשכח אותם ולעולם לא נטוש את בנינו, בנותינו אחינו ואחיותינו שעוברים התעללות על ידי מפלצות. אנו לא נעצור עד שלא נשיב את כולם הביתה. שזה לכם ברור: ישראל מחויבת להשבת כל אחד ואחת מהחטופים שלנו". 

עוד תקף השגריר דנון: "לקיחת חטופים היא הפרה של המשפט ההומניטארי הבינלאומי, היא הפרה החלטות מועצת הביטחון, כולל החלטה 2472. חמאס הפר שלוש החלטות של המועצה שקראו לשחרור החטופים. כל עוד המועצה לא מגנה את חמאס ומפעילה עליו לחצים לשחרור החטופים ומכירה בו ארגון טרור – היא מועלת במנדט שלה. הסטנדרט הכפול שמופעל על ישראל הוא בלתי נסבל! אני קורא היום למועצת הביטחון להפנות את משאביה להיכן שהם נחוצים: תמיכה בישראל, לחץ על חמאס וגינוי חד משמעי לארגוני הטרור הברברים שממשיכים להחזיק בחפים מפשע. הגיע הזמן שהמועצה תאמץ החלטה ברורה וחד משמעית". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו