תומאס פרידמן המקורב לביידן: "על הנשיא להציב אולטימטום לישראל שתקבל את דרישת חמאס"

הפרשן כתב ב"ניו יורק טיימס" כי "סיום המלחמה בעזה יכול להביא להסכם עם חיזבאללה בתיווך אמריקני" • פרידמן קרא שלא להגיע לנאום נתניהו בקונגרס: "זה עלבון, צריך לפעול להדחתו"

הפרשן האמריקני תומאס פרידמן. צילום: יהושע יוסף

הפרשן תומאס פרידמן, שנחשב מקורב לממשל הדמוקרטי, קרא היום (שלישי) לממשל ביידן להציב אולטימטום לישראל ולדרוש ממנה למעשה לסיים את המלחמה באופן קבוע ברצועת עזה ולמעשה לחזור למצב של ה-6 באוקטובר משום ש"היא אינה יכולה לחשוב בצלילות כשיש לה חטופים המוחזקים בידי הארגון בעזה".

במאמר ל"ניו יורק טיימס" כתב: "זו העת להצבת אולטימטומים. ביידן צריך להגיד לישראל שהיא צריכה לקבל את דרישת הארגון [חמאס] לסיום המלחמה ולסגת מ[רצועת] עזה בתמורה להחזרתם של כלל החטופים הישראלים...אם ישראל יכולה לסיים את המלחמה בעזה, היא יכולה להביא לכך שיהיה הסכם בתיווך אמריקני עם חיזבאללה כדי להביא לשקט בגבול הצפוני".

עוד הוא אמר כי נאום נתניהו בקונגרס בחודש הבא הוא עלבון לארה"ב משום שהמטרה צריכה להיות הדחת נתניהו על ידי בחירות.

"כל מי שמחשיב את עצמו כידיד ישראל צריך להדיר את עצמו מהקרקס הזה [של הנאום בקונגרס]. ישראל צריכה ממשלת מרכז פרגמטית שתוביל אתה מחוץ למשבר הרב-זירתי הזה ולנצל את ההזדמנות כדי לממש את ההצעה לנורמליזציה עם סעודיה שביידן הצליח להנדס".

אף שבטור זה הוא אינו מציין שהוא שוחח עם גורמים בממשל, בטורים קודמים פרידמן נוהג להשתמש בשיחות שלו כמעין מסרים עקיפים מטעם הממשל לישראל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר