דיווח: באיראן נערכים - חמינאי הורה לצבאו להכין מספר תוכניות תגובה לתקיפה ישראלית

ארבעה גורמים איראנים אמרו ל״ניו יורק טיימס״ כי היקף התגובה האיראנית מותנה בעוצמת ההתקפות הישראליות • לפי הגורמים, אם התקיפות הישראליות יגרמו לנזק נרחב ולנפגעים רבים, איראן תגיב, אך אם ישראל תגביל את התקפתה למספר בסיסים צבאיים ומחסני טילים וכטב"מים, ייתכן שאיראן לא תעשה דבר

חמינאי ובכירים בצבא איראן. צילום: אי.אף.פי

מנהיג איראן עלי חמינאי הורה לצבא להכין מספר תוכניות צבאיות לתגובה על התקפה ישראלית - כך על פי דיווח שפורסם הלילה (בין חמישי לשישי) ב"ניו יורק טיימס". 

ארבעה גורמים איראנים אמרו לעיתון כי היקף התגובה האיראנית יהיה תלוי בעיקר בעוצמת ההתקפות הישראליות. לפי הגורמים, אם התקיפות הישראליות - בתגובה למטח טילים מאיראן מוקדם יותר החודש - יגרמו לנזק נרחב ולנפגעים רבים, איראן תגיב. אך אם ישראל תגביל את התקפתה למספר בסיסים צבאיים ומחסני טילים וכטב"מים, ייתכן שאיראן לא תעשה דבר.

הגורמים אמרו עוד כי חמינאי הורה להגיב בצורה ודאית אם ישראל תתקוף תשתיות נפט ואנרגיה או מתקנים גרעיניים, או אם תחסל בכירים. הגורמים, כולל שני חברי משמרות המהפכה, אמרו כי אם ישראל תגרום לנזק משמעותי, התגובות הנשקלות כוללות מטח של עד 1,000 טילים בליסטיים; הסלמת התקפות על ידי קבוצות מיליטנטיות המקורבות לאיראן באזור; ושיבוש זרימת אספקת האנרגיה העולמית והספנות העוברת במפרץ הפרסי ובמצרי הורמוז.

"במקרה של התקפה ישראלית, צורת התגובה שלנו תהיה מידתית ומחושבת", אמר שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, לתקשורת הרוסית ביום רביעי בשולי פסגת בריקס בקזאן, רוסיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר