מתרבות האינדיקציות שמנהיג חמאס יחיא סינוואר חוסל בעזה; דיווח: "דגימת DNA יצאה חיובית"

במהלך פעילות של לוחמי צה״ל ברצועת עזה, חוסלו שלושה מחבלים, שבהם נתקלו הכוחות באופן אקראי • צה״ל ושב״כ בודקים את האפשרות כי אחד המחבלים הוא מנהיג חמאס • לא נמצאו סימנים לנוכחות חטופים באזור

מנהיג חמאס סינוואר. צילום: רשתות ערביות

סופו של רב המרצחים? צה״ל ושב״כ בודקים את האפשרות שמנהיג חמאס, יחיא סינוואר, חוסל אתמול (רביעי) בפעולת צה"ל בעזה. על פי הודעת דובר צה"ל שלושה מחבלים חוסלו במהלך הפעילות של הכוחות, וכעת נבדק האם אחד מהם הוא סינוואר.

ככל הנראה מדובר בירי של טנק שבוצע אמש לעבר מבנה שבו היו שלושה מחבלים, והבוקר הגיעו כוחות לאזור. לא נמצאו סימנים לנוכחות חטופים בזירה ברפיח. לפי דיווח ב"אל-ערביה" בוצעה בדיקת DNA ראשונית, והתוצאה היתה חיובית. לפי גורמים במשטרה, תמונות שיניו של סינוואר הועברו למחלקת הזיהוי בחטיבת המודיעין, והאוינדיקציות שמדובר במנהיג חמאס חיוביות. 

תיעוד של ההרס ברפיח | רשתות ערביות

דובר ראש הממשלה הדגיש  כי "רה"מ בנימין נתניהו ביקש ממזכירו הצבאי להנחות את דובר צה״ל להודיע למשפחות החטופים שאין סימנים לפגיעת חטופים בהיתקלות המדוברת".

שר הביטחון, יואב גלנט, התייחס אחה"צ לראשונה לאירוע הדרמטי בציטוט מספר ויקרא: "'וּרְדַפְתֶּ֖ם אֶת־אֹיְבֵיכֶ֑ם וְנָפְל֥וּ לִפְנֵיכֶ֖ם לֶחָֽרֶב'״, ויקרא כ״ו נגיע לכל מחבל - ונחסל אותו".

הגופה נמצאת בידי ישראל, ובשלב זה מתבצעות בדיקות פתולוגיות כדי לאמת את זהותה. עוד דווח כי על הגופה נמצאו כסף ותעודות.

סינוואר, צילום: ללא

גם בתקשורת הזרה התייחסו לדיווחים מעזה ומישראל.רשת "סקיי ניוז" בערבית ציטטה מקורות ישראליים שלפיהם גוברות ההערכות שסינוואר חוסל. גורמים אמריקניים רשמיים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל עדכנה אותם על האפשרות שסינוואר חוסל.

רשתות ערביות

בהודעה משותפת לדובר צה״ל ודוברות שב״כ נכתב כי "במהלך פעילות של לוחמי צה״ל ברצועת עזה, חוסלו שלושה מחבלים. צה״ל ושב״כ בודקים את האפשרות כי אחד המחבלים הוא יחיא סינוואר. בשלב זה לא ניתן לאשר את זהות המחבלים.

"במבנה שבו נהרגו המחבלים, לא נמצאו סימנים להיותם של חטופים באזור. כוחות צה״ל ושב״כ הפועלים בשטח ממשיכים לפעול תחת הזהירות הנדרשת".

בחודש פברואר פרסם דובר צה"ל סרטון שבו נראו סינוואר ובני משפחתו נמלטים למקום מסתור באמעות מנהרה בעזה.

תיעוד מתוך מנהרה ובו ניתן לראות את מנהיג חמאס יחיא סינוואר נמלט | דובר צה"ל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר