שר הביטחון גלנט בוועדה לניהול המשק בשעת חירום. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גלנט: "פעולה באיראן עלולה להשליך על מקומות אחרים; החזרת תושבי הצפון? ייקח זמן"

שר הביטחון כינס את ועדת המשק לשעת חירום העליונה, שם התייחס לתגובה למתקפה האיראנית ולמועד חזרת המפונים לביתם וציין כי "התהליך מתגלגל" • על התגובה לאיראן אמר: "אין לנו כוונה להשלים עם ניסיון לפגוע באזרחים ובתשתיות ישראליות, התגובה תהיה מדויקת, כואבת ומפתיעה"

[object Object]

שר הביטחון יואב גלנט, כינס היום (שלישי) את ועדת המל״ח (משק לשעת חירום) העליונה, על מנת לדון בהיערכות לאפשרות של התרחבות המערכה האזורית, ולהרחיב את המוכנות הממשלתית לשיקום יישובי הצפון וחיזוק האזור.

גלנט אמר בדיון: "הפורום הזה חשוב במיוחד בעת הזאת, אחרי שבלמנו לפני כשבועיים מתקפה נפשעת של איראן שירתה עלינו 200 טילים בליסטיים, אין לנו כוונה להשלים עם פגיעה בריבונות, וניסיון לפגוע באזרחים ובתשתיות ישראליות מבלי להגיב, התגובה תהיה מדויקת, כואבת ומפתיעה כלפי איראן״.

"המשמעות של פעולה באיראן עלולה להשליך על מקומות אחרים"

״למרות שאנחנו מרוכזים בצפון ובדרום, המשמעות של פעולה כזאת יכולה להשליך גם על מקומות אחרים, וראינו לעניין הזה דוגמאות. אין לנו עניין לפתוח חזיתות נוספות ומערכות נוספות, אני עוסק בהכנה של מערכת הביטחון ביחד עם הרמטכ"ל, הדברים מגיעים אל ראש הממשלה ולקבינט, בסך הכל אנחנו רואים את הדברים עין בעין – גם בהקשר לצורך בתגובה וגם למהות של התגובה״.

"התגובה תהיה מדויקת, כואבת ומפתיעה כלפי איראן". גלנט בוועדה לניהול המשק בשעת חירום, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

״לפני שנה היינו בנקודה מאוד נמוכה, היום אנחנו במצב שבו חתכנו במידה כמעט מוחלטת את יכולתו של החמאס לפעול כארגון והמצב בחיזבאללה הולך ונהיה דומה במובנים רבים- זה לא כלי אפקטיבי בידי איראן על מנת לפעול ולאלץ את מדינת ישראל לתנאים קשים".

שר הביטחון התייחס גם למועד חזרתם של תושבי הצפון לביתם וציין כי זה ייקח עוד זמן: ״בנוסף, אנחנו עומדים היום במציאות שבה נוצרים התנאים על מנת להחזיר את תושבי הצפון, זה ייקח עוד זמן, אבל התהליך מתגלגל. אנחנו נמצאים היום במצב שונה לחלוטין מכפי שנערכנו בתרחישים המסוכנים והסיבה לזה זה הפעולה של צבא ההגנה לישראל - לא פחות ולא יותר, בכל הזרועות שלו, בכל המקומות שלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו