83 פצצות כחול-לבן: חיל האוויר חיסל את חסן נסראללה באמצעות חימוש ישראלי

ל"ישראל היום" נודע כי בעת מבצע "סדר חדש" נעשה שימוש בתחמושת מתוצרת מקומית כדי לפגוע במזכ"ל חיזבאללה • הפעולה המחישה את יכולות הייצור הישראליות, לאור ההאטה במשלוחי הנשק מבנות בריתה

הבור שנפער בזירת החיסול של חסן נסראללה // רשתות ערביות

מידע שהגיע לידי "ישראל היום" חושף פרט חדש ומפתיע על חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ב-27 בספטמבר.

בתקיפה, שיצאה לפועל באמצעות מטוסי חיל האוויר, נעשה שימוש ב-83 פצצות במשקל טון כל אחת - תוצרת התעשיות הביטחוניות בישראל.

פעולת החיסול "סדר חדש" היתה השיא בתפנית של ישראל בפעולות נגד חיזבאללה בשבועות האחרונים - וישראל עשתה את זה בהתבסס על חימוש "כחול-לבן".

מטוסינו שבים בשלום לבסיסם לאחר חיסול נסראללה. תצוגת תכלית של התעשייה הישראלית, צילום: דובר צה"ל

על רקע איומי צרפת באמברגו נשק והעובדה שבארה"ב מעכבים משלוח מעבר לים - מדובר גם בתצוגת תכלית של התעשייה הישראלית, שעובדת קשה מאוד כדי למלא את מחסני התחמושת בזמן המלחמה הארוכה בתולדות המדינה.

תקיפת מטוסי קרב של חיל האוויר את המפקדה המרכזית של חיזבאללה, הנמצאת מתחת לבניין מגורים במרחב דאחייה בביירות, בוצעה בעת שצמרת חיזבאללה היתה במפקדה ועסקה בתיאום פעולות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל.

זירת החיסול של נסראללה בביירות. ישראל לא שיתפה את ארה"ב בתוכניות, צילום: אי.אף.פי

83 טון של פצצות לא הותירו ספק באשר לגורלו של מי שהפך לאויב מר של מדינת ישראל. במשך 32 שנות כהונתו של נסראללה כמנהיג חיזאללה, ארגון הטרור היה אחראי לרצח של אזרחים ישראליים וחיילים רבים, ולתכנון והוצאה לפועל של אלפי פעולות טרור נגד מדינת ישראל וברחבי העולם.

נזכיר כי בישראל לא שיתפו בפעם הזו את האמריקנים בתוכניות ורק לאחר מבצע החיסול העבירו את המידע עליו לאמריקנים, זאת כדי למנוע את היכולת של הבית הלבן לסכל את חיסול נסראללה מחשש להסלמה - כפי שנעשה ערב כניסת כוחות צה"ל ללבנון, אז נחשפה התוכנית והתזמון בתקשורת האמריקנית באורח פלא.

דיווחים חוזרים ונשנים בשבועות האחרונים על חוסר שביעות רצון מה"עצמאות" הישראלית נוגעים דווקא באותו חיסול, שכאמור נעשה באופן שהדגים גם את יכולות הייצור הישראליות שעלו על מסלול מהיר שבועות ספורים אחרי 7 באוקטובר.

הזירה שבה חוסל נסראללה בדאחייה, צילום: אי.פי

כמובן, ראוי לציין שלצד מירוץ החימוש הפנים ישראלי - עדיין חלק ניכר מהחימושים לצה"ל כמו פגזי ארטילריה, פצצות ותחמושת למערכות הגנה מגיע מארה"ב.

ממידע שהגיע לידי "ישראל היום" מפעלי הייצור של התחמושת בישראל פתחו קווי יצור חדשים וכן עברו לעבודה שבעה ימים בשבוע כדי לעמוד בדרישות הצבא למלחמה בכמה חזיתות ואילוצים מדיניים כאלה ואחרים.

האצת פעילות הייצור התרחשה בו זמנית במגוון תחומים ולכן נדרשו עוד ידיים עובדות, עוד קווי ייצור וכן עבודה מסביב לשעון בהלימה עם הרחבת עסקאות הנשק עם מדינות באירופה שאיתן הסחר היה בהיקפים נמוכים יותר בעבר. הדרישה להשלמת ציוד ישראלית הגיעה על רקע מחסור עולמי בחלק מהחימושים שבהם היה שימוש באוקראינה, בישראל ובגלל שמדינות באירופה הגיברו גם הן את התחמשותן לאור ההתרחשויות במזה"ת ובמזרח אירופה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר