לקראת תפילות יום כיפור: הקלות בהנחיות פיקוד העורף | ההנחיות וההמלצות

לפי ההנחיות החדשות, מרכז הגליל יעבור ממדרג פעילות מצומצמת למדרג פעילות חלקית המאפשר קיום פעילויות חינוכיות • כמו כן, בגליל העליון ניתן יהיה לקיים פעילות חינוכית בתוך מרחב מוגן תקני • בפיקוד העורף הוסיפו כי ביישובים הנמצאים במדרג פעילות חלקית, ניתן יהיה לקיים התקהלויות עד 350 אנשים במבנה

מפקד פיקוד העורף בזירת נפילה בצפת. צילום: דובר צה"ל

בתום הערכת מצב, הוחלט היום (חמישי) כי החל מהשעה 18:45 התעדכנו הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף. ההנחיות החדשות מקלות על מגבלות ההתקהלות ביישובי הצפון.

"יש קשר ישיר בין היכולת של צה"ל להמשיך לפגוע בחיזבאללה, לבין יכולת העמידה והחוסן של העורף" // דובר צה"ל

במסגרת השינויים, במרכז הגליל ייעברו ממדרג פעילות מצומצמת למדרג פעילות חלקית, המאפשר קיום פעילויות חינוכיות במקומות שבהם ניתן להגיע למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. כמו כן, בגליל העליון ניתן יהיה לקיים פעילות חינוכית בתוך מרחב מוגן תקני. שאר ההנחיות באזור זה ללא שינוי.

בנוסף הוחלט כי הוחלט כי ביישובים הנמצאים במדרג פעילות חלקית, בגולן דרום (בחלק מיישובי המועצה האזורית עמק הירדן), מרכז הגליל, גליל תחתון, המפרץ, העמקים, הכרמל (ביישובים דליית אל כרמל ועוספיה), וואדי ערה (ביישובים במועצה האזורית מגידו ויקנעם עלית) ניתן יהיה לקיים התקהלויות עד 100 אנשים בשטח פתוח, במקום 60, ועד 350 אנשים במבנה, במקום 300.

לקראת תפילות יום כיפור: הקלות בהנחיות פיקוד העורף, צילום: פקער

מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, הגיע אתמול לזירות הנפילה בצפת ובקרית שמונה, עם מפקד מחוז צפון, אלוף-משנה יהודה לב, שעות בודדות לאחר האירועים. הוא קיים הערכת מצב בשטח עם אנשי פיקוד העורף, כוחות הביטחון וההצלה ונציגי הרשות המקומית, והדגיש את חשיבות מהירות התגובה ושיתוף הפעולה בין כלל הגורמים. האלוף גם התייחס להיערכות התושבים לקראת יום כיפור, תוך מתן דגש על שמירת ערנות והקשבה להנחיות פיקוד העורף.

"אנחנו נחושים לשנות את המציאות הביטחונית פה בצפון כדי שנוכל להחזיר את תושבי הצפון הביתה בביטחון", אמר מילוא. "חווינו אירוע מאוד קשה בקרית שמונה, זו הזדמנות להשתתף בצער המשפחה. יש קשר ישיר בין היכולת של צה"ל להמשיך לתקוף ולפגוע בחיזבאללה, לבין יכולת העמידה והחוסן של העורף, לכן כל כך חשוב להקפיד על ההנחיות. יכול להיות הבדל של חיים ומוות בין עמידה לבין שכיבה, תקפידו על ההנחיות. אנחנו ממשיכים כל הזמן לעשות הערכות מצב ובהתאם לזה לשנות את המדיניות, תמשיכו להקפיד על הנחיות פיקוד העורף הן מצילות חיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר