תיעוד פיגוע הירי ביפו: הולכים - ויורים לעבר הרכבת

מנהל אגף סל"ע, שאנשיו נטרלו את המחבלים שרצחו שישה: "מנעו פגיעה בעוד אנשים" • ערן, שגר בסמוך לזירה: "גררנו נערה פצועה למטבח של איטליז וחסמנו את הדלת עם חפץ כבד"

המחבלים מפיגוע הירי ביפו. צילום: ללא

"ראיתי בחור רזה גבוה יורה לכל כיוון": תיעוד פיגוע הירי הערב (שלישי) ביפו פורסם, ובו נראים שני המחבלים כשהם יורים לעבר הרכבת הקלה, ולאחר מכן עולים אליה. בפיגוע נרצחו שישה בני אדם. 

תיעוד פיגוע הירי ביפו

חנן פרץ, מנהל אגף סל"ע במשטרה, שאנשים נטרלו את המחבלים סיפר בזירת הפיגוע: "הגיעו מספר צוותים לזירה, הבחינו במחבל עם נשק ארוך מסוג סער שכיוון תוך כדי בריחה את הנשק, ולאחר מכן נוטרל, הפקחים בזירה מנעו פגיעה בעוד אנשים".

המחבלים הם מחמד חלף סאהר רגב וחסן מוחמד חסן תמימי. השניים, שוהים בלתי חוקיים, בשנות העשרים לחייהם ותושבי העיר חברון.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהגיע לזירת הפיגוע, אמר: "אם יתברר שהמחבלים השתמשו במסגד ביפו - יש להרוס אותו. צריך לבדוק את זה. אנחנו לא ממהרים לשלוף, אבל אם יסתבר שאכן כך - התוצאה צריכה להיות מאוד מאוד ברורה".

המחבלים - שוהים בלתי חוקיים. זירת פיגוע הירי ביפו, צילום: גדעון מרקוביץ'

שי פרץ, עד ראייה בזירת הפיגוע: "ראיתי בחור רזה גבוה יורה לכל כיוון, כל מי שמופיע מולו, פגע בשתי בחורות ובעוד בחור שעבר עם אופניים, נפגע ונפל על הרצפה, צריך לעשות פה בדק בית".

ערן ניסן, שגר סמוך לזירה, סיפר: "בת הזוג שלי ואני גרים ביפו היינו בסופר ובזמן שהיינו בקופה שמענו ירי מבחוץ 30 מ מאיתנו המחשבה הראשונה היתה שזה עוד ירי ביפו. רק לפני שני לילות היו פה יריות. אני חובש ואמרתי לבת זוג להשאר בסופר וחציתי את הכביש לחפש פצועים.

"על הכביש היתה פצועה, נערה, היו כבר כמה שטיפלו בה ואז היו עוד יריות קרובות. לא ראיתי את היורים. גררנו את הפצועה למטבח של איטליז וחסמנו את הדלת עם חפץ כבד. שמתי לה חוסם עורקים. התקשרתי למד"א והכוונתי את הכוחות. אחרי רבע שעה התחילו לדפוק על הדלת המון כוחות הוצאנו אותה החוצה היתה בהכרה וראיתי עוד פצוע בלי הכרה שלדעתי הוא המחבל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר