תקיפות בדאחייה. צילום: רשתות ערביות

צה"ל יגביר הלילה את קצב התקיפות בביירות: "לקראת ימים מאתגרים" | תיעוד הפיצוצים בלב הדאחייה

צה"ל הזהיר את איראן שלא להנחית מטוסים בנמל התעופה של ביירות, לאור זיהוי כוונתה לחמש את חיזבאללה באמצעי לחימה • במקביל, הרמטכ"ל קיים הערכת מצב עם צמרת צה"ל בדגש על כלל הזירות • "אנו בחלון הזדמנויות לפגוע קשות בחיזבאללה ומחויבים להביא תוצאות", אומרים בצה"ל • באשר לאיראן, ממליצים בצה"ל להמשיך לעקבות אחר כל שלוחותיה, בעיראק, בתימן ובסוריה

[object Object]

בשעה 18:20 תקפו כוחות צה"ל את המפקדה המרכזית התת-קרקעית של חיזבאללה בדאחייה, כך מסרו הלילה (בין שישי לשבת) בצה"ל. התקיפה, שבוצעה על ידי חיל האוויר והמודיעין, נחשבת לפעולה חשובה מאוד שעשויה לשנות דברים מסוימים במזרח התיכון.

פיצוצים אדירים בזמן תקיפות צה"ל בדאחייה: תיעוד

בנוסף, צה"ל תקף אתמול באזור הגבול בין לבנון וסוריה. בין השעות 22:00 ל-22:30 נרשמו כ-60 שיגורים. הרשויות מעריכות את תוצאות התקיפה, תהליך שעשוי לקחת זמן.

בתוך כך, צה"ל מגביר את עוצמת הפעולות בלילה, לאחר שחיכה לתזמון הנכון כדי לפגוע ביעדים מסוימים מבלי להשפיע על הזדמנויות אחרות. על פי גורמים המעורים בפרטים, צפויות תקיפות נוספות, כולל על נכסים איראניים ויעדים אחרים.

תקיפת צה"ל בדאחייה, צילום: רשתות ערביות

עוד אומרים בצה"ל כי ישראל מזהה כוונות של איראן לתספק את חיזבאללה ופועלת למנוע זאת. שדה התעופה בביירות, למרות היותו אזרחי, נמצא תחת מעקב צה"לי בשל חשש להעברת אמצעי לחימה דרכו.

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, קיים הערכת מצב שעסקה בכל הגזרות: יהודה ושומרון, דרום וצפון. מדיניות ההתגוננות נבחנת באופן שוטף וההנחיות לציבור ישתנו בהתאם לצורך.

"הבור בקריה" של נסראללה, צילום: רשתות ערביות

באשר לכוח האדם, בצה"ל אומרים כי ישלימו את הנדרש בסד"כ המילואים על פי התוכניות הקיימות. בימים הקרובים צפויים אתגרים, וחשוב להעביר מסר לציבור לנהוג באחריות בעת שכל הגורמים מבצעים הערכות מצב ביחס להתפתחויות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו