כוחות צה"ל חיסלו שני מחבלים שהחזיקו בששת החטופים שנרצחו במנהרה

כך אמר דובר צה"ל בהצהרתו: "יום לאחר הירצחם של החטופים, כוח מאוגדה 162 זיהה 2 מחבלים שיצאו מפיר תת קרקעי סמוך למרחב תל סולטאן, וחיסל אותם במהלך היתקלות, אנחנו נרדוף ונגיע לכל מי שביצע את הרצח המתועב הזה, ולא נעצור עד שנגיע לכולם"

המחבלים שחוסלו. צילום: דובר צה"ל

בהצהרת דובר צה"ל הערב (שבת), לאחר שעדכן על הנחיות פיקוד העורף החדשות עקב ההסלמה בצפון, הוא עדכן על כך שחוסלו שני מחבלים אשר החזיקו בששת החטופים שנרצחו במנהרות בעזה. 

כך אמר הגרי: "הערב עדכנו את משפחותיהם של הרש, עדן, אורי, אלכס, אלמוג וכרמל זכרונם לברכה, שחיסלנו שני מחבלים שהחזיקו את החטופים במנהרה במרחב רפיח", הצהיר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, "יום לאחר הירצחם של החטופים, כוח מאוגדה 162 זיהה 2 מחבלים שיצאו מפיר תת קרקעי סמוך למרחב תל סולטאן, וחיסל אותם במהלך היתקלות".

הרש גולדברג, עדן ירושלמי, כרמל גת, אלמוג סרוסי, אלכס לבנוב ואורי דנינו, צילום: ללא קרדיט

"לאחר שחקרנו את הממצאים מתוך המנהרה וציוד שהיה על המחבלים, מצאנו ממצאי DNA ומספר פריטים שהיו שייכים למחבלים שחיסלנו", הוא המשיך, "בהתאם לממצאים ולמידע העומד לרשותינו, עולה כי אותם המחבלים שחיסלנו, היו בתוואי שבו אותרו גופות ששת החטופים בעת שנרצחו ואנחנו בודקים את המעורבות שלהם במעשה הרצח. אנחנו נרדוף ונגיע לכל מי שביצע את הרצח המתועב הזה, ולא נעצור עד שנגיע לכולם".

ששת החטופים נרצחו במנהרה בשכונת תל אל סולטאן שבמערב רפיח על ידי מחבלים, אחרי שחששו כנראה ממבצע חילוץ אפשרי של צה"ל שפעל באזור. בתום תחקיר ראשוני, ועל בסיס בדיקות הזירה מתחת לאדמה וניתוח פתולוגי לגופות, עולה כי המנהרה שבה הוחזקו החטופים יצאה מתוך בית - שהפיר שהוביל אליה היה מתחת לרצפת חדר ילדים.

תיעוד המנהרה בה נרצחו ששת החטופים, צילום: דובר צה"ל

מהממצאים עולה עוד כי ככל הנראה שני מחבלים ירו למוות בשישה ולאחר מכן יצאו דרך דלת הדף ונעלו אותה אחריהם. לפי המזון היבש, מעט המים שהיו במנהרה, בקבוקי השתן ובור הספיגה ששימש את החטופים כשירותים, מעריכים בצבא שהחטופים הוחזקו שם מספר שבועות לכל הפחות. תחקורו עוד נמשך ובצבא הדגישו כי לא היה שום מודיעין קונקרטי לגבי מיקום ששת החטופים במנהרה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר