דיווח ערבי: כוחות קומנדו ישראלים לכדו קצינים איראנים במקביל להפצצות בסוריה

על פי הטלוויזיה הסורית, כלי תקשורת המתנגד למשטר אסד, במהלך המבצע פרצו חילופי אש עזים שהובילו למותם של שלושה סורים ולפציעתם של אחרים • כוח הקומנדו הישראלי הצליח ללכוד שני קצינים איראנים • מקורות ציינו כי כוחות הביטחון של המשטר הסורי עיכבו את הגעת צוותי החילוץ לאזור, כאשר ההרוגים והפצועים הצבאיים הועברו למקום לא ידוע

כוחות קומנדו ישראלים (ארכיון). צילום: דובר צה"ל

תקיפה דרמטית בסוריה, ופעילות מהקרקע: "הטלוויזיה הסורית", כלי תקשורת המתנגד למשטר אסד שמקום מושבו בטורקיה, דיווח אמש (רביעי) כי במהלך התקיפה הישראלית במסיאף, באזור חמה, הונחתו כוחות קרקעיים שהשתלשלו מחבלים במקום, אך כלי טיס ישראליים לא נחתו על הקרקע. בדיווח נטען בין השאר כי כטב"מים ישראליים ביצעו תקיפות שמנעו את אפשרות ההגעה למקום הנחתת הכוחות.

על פי הדיווחים בטלוויזיה הסורית, המבצע התמקד במרכז מחקר צבאי ראשי המשמש לייצור נשק כימי. מסוקים ישראליים ריחפו מעל האזור המותקף, וכוח קומנדו הונחת באמצעות חבלים. במקביל, כלי טיס בלתי מאוישים ישראליים השמידו את כל כלי הרכב של יחידת הביטחון של המשטר באזור וחסמו את כל הדרכים המובילות למקום הנחיתה. יש לציין כי לפי שעה הדיווחים אינם מאושרים על פי מקורות נוספים.

התקיפה הלילית בסוריה, צילום: רשתות ערביות

במהלך המבצע, כך לפי הדיווח, פרצו חילופי אש עזים שהובילו למותם של שלושה סורים ולפציעתם של אחרים, כולל אזרחים. כוח הקומנדו הישראלי הצליח ללכוד שני קצינים איראנים. המקורות ציינו כי כוחות הביטחון של המשטר הסורי עיכבו את הגעת צוותי החילוץ לאזור הפגוע, כאשר ההרוגים והפצועים הצבאיים הועברו למקום לא ידוע.

המקורות מעריכים כי ייתכן שהמשטר הסורי או גורמים מטעמו סייעו באופן מלא לביצוע התקיפה והנחיתה הישראלית. הם אישרו גם כי הותקף מרכז תקשורת רוסי על "הר המצפה הגבוה" (קסיון מסיאף), וכי בתקיפה נפגע מומחה רדאר רוסי ששהה במרכז.

התקיפה נחשבת לאחת המשמעותיות בחודשים האחרונים. לפי דיווחי התקשורת של המשטר הסורי, היא גרמה ל-16 הרוגים ו-36 פצועים. עד עיתונאי מקומי תיאר את עוצמת ההתקפה כחסרת תקדים, וציין כי היא כללה פגיעה במספר אתרים צבאיים ומרכזי מחקר בהם נמצאים כוחות איראניים וכוחות של המשטר הסורי.

פוסטר בשאר אל אסד במתחם שהותקף בסוריה, צילום: רויטרס

עוד הוסיף הדיווח, כי בעקבות התקיפה הוקמה ועדת חקירה בכירה הכוללת מפקדים מההגנה האווירית, המודיעין והלוחמה האלקטרונית של המשטר הסורי, במטרה להעריך את מהלך המבצע ולחקור את הנסיבות סביבו. במקביל, נחשף כי ישראל תקפה לאחרונה מערכות הגנה אווירית חשובות של המשטר הסורי, מה שהוביל לפגיעה משמעותית ביכולת הניטור האווירי של כוחות המשטר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר