שוטרי מג"ב בעיר העתיקה (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

טעו בשם השופט: שב"חים זייפו צו של ביהמ"ש העליון כדי לחמוק מגירוש

בשבוע שעבר הוגש כתב אישום בגין שהייה בלתי חוקית נגד ארבעה תושבי חברון שנעצרו באזור שער יפו ביעיר העתיקה • כדי לחמוק מעונש, הם הגישו בדיון מסמך בחתימת שופט בעליון, אך עוררו את חשדו של התובע המשטרתי

[object Object]

התאריך שלא התאים והשופט שכבר פרש: ארבעה שוהים בלתי חוקיים זייפו החלטה של ביהמ"ש על מנת לחמוק מגירוש לשטחי הרשות, אך התרמית נמנעה הודות לעירנות התובע המשטרתי והשופט.

במסגרת המאבק המתמשך של שוטרי מחוז ירושלים נגד עבירות השהייה בישראל שלא כחוק, ביצעו בשבוע שעבר שוטרי מרחב דוד ולוחמי מג״ב ירושלים פעילות יזומה לאיתור חשודים ושוהים בלתי חוקיים באזור העיר העתיקה בירושלים. השוטרים בדקו חשודים בשער יפו, ואיתרו במקום ארבעה פלשתינים השוהים בישראל שלא כחוק, שטענו בפני השוטרים שהם מטיילים באזור.

ארבעת החשודים שהיו ללא היתרי שהייה בישראל בניגוד לחוק, תושבי אזור חברון, בגילי 24-31, הועברו לחקירה במרחב דוד של מחוז ירושלים. בסיום חקירתם הוגש נגדם כבר בשבוע שעבר כתב אישום על ידי יחידת התביעות המשטרתית במחוז ירושלים.

היום (ראשון) התקיים בבימ״ש השלום בירושלים דיון בבקשה שהגישה התביעה המשטרתית להורות על הארכת מעצרם של הארבעה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

בדיון שהתקיים בבימ״ש השלום בירושלים, הציגו הנאשמים ובאי כוחם לתובע המשטרתי ולשופטת, מסמך הנחזה לכאורה כהחלטה של בימ״ש העליון מ-26.9.23 ולפיו ניתן צו שיפוטי שאוסר גירוש שלהם מהארץ עד לדיון בעתירה שהגישו לכאורה.

המסמך המזויף, צילום: דוברות המשטרה

התובע המשטרתי ושופטת בימ״ש השלום שעיינו במסמך זה - העלו חשד ממשי שמדובר במסמך מזויף של החלטה שיפוטית שלא ניתנה מעולם. הסימן הבולט ביותר לזיוף הוא העובדה שהשופט שנתן לכאורה את ההחלטה - כבר פרש מכס השיפוט שנים קודם לכן.

מעצרם של החשודים הוארך היום עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. התובע המשטרתי בשלוחת המעצרים של יחידת התביעות במחוז ירושלים אמר: ״כשקיבלתי את המסמך מהנאשמים וסנגורם בדיון הארכת מעצר אחרי כתב האישום שהגשנו, מיד הבחנתי בסימנים מוזרים ומחשידים על גביו. מנסיוני המסמך אינו תואם למסמכים ופרוטוקולים של בימ״ש העליון שאותם אנחנו מכירים היטב מעבודתנו.

"שוחחתי עם עורך הדין שמופיע באותה החלטה לכאורה, והוא מסר לי שבכלל לא הגיש עתירה מטעמם של הנאשמים. בנוסף הבחנתי שמי שחתום עליו, הוא שופט שפרש מבימ״ש עליון לפני מספר שנים. מעשה פסול וחמור זה מעיד על תעוזה ומסוכנות שנשקפת מנאשמים ובהתאם פעלנו למיצוי הדין עמם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו