חוזרים הביתה: בתום 4 חודשי לחימה - חטיבת הצנחנים יוצאת מרצועת עזה

הלוחמים יצאו להתרעננות פעמים בודדות מתחילת הלחימה, אך לאחר 120 ימים בעזה הם יצאו מהרצועה • מפקד אוגדה 98: "גיבורים אתם, ניצחתם בכל מגע עם אויב"

״חטיבת הצנחנים, היו גאים על ההשגים הרבים שהשגתם, ניצחתם בכל

אחרי שכמעט ולא יצאו להתרעננות מאז פרוץ המלחמה, הבוקר (חמישי) נערך בחטיבת הצנחנים טקס לרגל יציאת הלוחמים מעזה לאחר 120 ימי לחימה. כעת משימתם תהיה לשמור על יישובי העוטף. במהלך המלחמה נפלו 37 לוחמים ויוצאי החטיבה.

הצנחנים יוצאים מעזה // רשתות חברתיות

הטקס נערך בפארק אשכול שבעוטף, ומפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס, אמר ללוחמים: "נכשלנו במשימתנו להגן על תושבי העוטף, נצרבנו מהכישלון. מתוך האפר של הקורבנות צמחה גבורה של הלוחמים".

"במשך כמעט חמישה חודשים לחמתם באומץ, עמדתם בכל המשימות מתוך שליחות להגן על חירותנו בארץ הזו. הוכחתם שכדי להיות אזרח וליהנות מחופש - יש חובה ואחריות".

חיילי חטיבת הצנחנים בטקס בפאר אשכול לאחר שיצאו מלחמה בחאן יונס ברצועת עזה, צילום: ללא

"גיבורים אתם, ניצחתם בכל מגע עם אויב. חבקו את המשפחות השכולות. עוד לא סיימנו את המלחמה, אנו ממשיכים לפרק את חמאס, להלום בו ולנצחו. המשימה לא תמה".

תת-אלוף גולדפוס סיכם: "עלינו להחזיר את החטופים כולם. עלינו להכות את המחבלים שנמצאים במחילות. יש לנו סבלנות, נגיע לכל מקום בו האויב נמצא. אין להם לאן לברוח". הוא הוסיף: "כדברי בן גוריון - אם נכפתה המלחמה הארורה הזו, מן הראוי שננצח בה".

חיילי חטיבת הצנחנים בטקס בפאר אשכול לאחר שיצאו מלחמה בחאן יונס ברצועת עזה, צילום: ללא

מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף משנה עמי ביטון, אמר: "אנחנו התעוררנו בבוקר שמחת תורה למתקפה אכזרית של חמאס לעבר יישובי הדרום. ואתם, לוחמים ומפקדים, שעטתם לעבר היישובים והמוצבים ללא פקודה מפורשת. לחמתם בגבורה מול האויב וחילצתם מידיו את אנשינו. ידעתי שתוכלו לכל משימה - אני גאה בכם".

חיילי החטיבה יצאו, כאמור, להתרעננות פעמים בודדות בלבד מאז תחילת הלחימה, ל-24 שעות בלבד. הם יצאו להתרעננות אחת בין 7 באוקטובר לתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה בסוף אותו חודש, ומאז יצאו רק עוד כמה פעמים ספורות להתרעננות.

חיילי חטיבת הצנחנים בטקס בפאר אשכול לאחר שיצאו מלחמה בחאן יונס ברצועת עזה, צילום: ללא

הוריהם, שהיו מודאגים ממצבם הבריאותי וטענו כי ילדיהם תשושים ומדוכאים, יצאו למאבק מול הצבא ודרשו לשחררם מיד להתרעננות ארוכה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר