"בלתי נתפס שאתה אינך": הובא למנוחות באילת רס"ל לידור יוסף

לידור ז"ל הגיע לאילת יחד עם משפחתו בשנת 2005 מהמושב מבקיעים, לאחר פינוי גוש קטיף • את שירותו הצבאי בהנדסה קרבית עשה ברעים, ולאחר השבעה באוקטובר התייצב למילואים כדי להגן על האדמה עליה גדל • "הוספת כל-כך הרבה אור בחיים שלנו", ספדה לו אימו • ראש העיר אילת: ״בחייו ובמותו ייצג את הטוב והיפה שבאדם ובעם שלנו"

רס"ל לידור יוסף קרואני ז"ל. יהי זכרו ברוך. צילום: יהודה בן יתח

הערב (שני) הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין באילת  רס״ל (מיל׳) לידור יוסף ז״ל, לוחם בגדוד הנדסה 8163, אשר נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בן 23 בנופלו. 

לידור ז"ל הגיע לאילת יחד עם משפחתו בשנת 2005 מהמושב מבקיעים, לאחר פינוי גוש קטיף. הוא בן הזקונים להוריו - האב, צביקה - עובד המועצה האזורית חבל אילות, והאם, נילי - יועצת חינוכית בבית-ספר תיכון ע"ש בגין באילת. אח לליהיא וליאור, דוד לשני אחיינים הילל ויהל, נכד אהוב לסבתות אהובה ויונה והסב חיים ובן זוגה של רחלי.

משפחתו של לידור ז״ל ליד קברו, צילום: דוברות עיריית אילת

"מבקשת שנשים קץ לשנאה בכל מה שמפריד בינינו"

אמו, נילי, ספדה לו: "בלתי נתפס שאתה אינך. היית כל-כך אהוב ועטוף ומלא חברים. בן זקונים שלי, מפונק מכל הבחינות. אבל אתה דחית את כל הפינוקים, לא היית מפונק, רדפת אחרי החיים, אהבת לטייל בארץ ישראל, רצית לבלוע הכל. גם בצבא לחמת בגבורה מתוך ציונות ואהבת הארץ. היית עניו, לא ביקשת הרבה לעצמך, הוספת כל-כך הרבה אור בחיים שלנו.

האם והאב בהלוויה, צילום: יהודה בן יתח

"בכל החושך יש קץ. ואני מבקשת שכמו שיוסף התוודע אל אחיו ושם קץ לשנאה והפירוד שהיה ביניהם, שגם אנחנו כעם נשים קץ לשנאה בעם ובכל מה שמפריד בינינו".

לידור היה בן 5 כשמשפחתו הגיעה לאילת. הוא למד בבית-ספר ממלכתי-דתי "ימין הרצוג", המשיך את לימודיו בישיבה התיכונית "צביה" באילת והיה פעיל בתנועת הנוער "בני עקיבא". לאחר מכן עבד בשירות הגרעין התורני "אל עמי". לידור זכה להיות בין תלמידיה הראשונים של ישיבת ״באר התחיה״ בבאר שבע.

מטח הכבוד בהלוויה, צילום: יהודה בן יתח

את שירותו הצבאי בהנדסה קרבית עשה ברעים, שם הכיר את זוגתו רחלי, ולאחר השבעה באוקטובר התייצב למילואים כדי להגן על האדמה עליה גדל. לידור גדל על ערכי התורה, לצד אהבת העם, הארץ והמולדת. בחור עניו וצנוע, בעל חיוך כובש וגומות חן, אוהב אדם ואהוב על כולם. אהב לטייל בארץ ובהגנה על אדמת הארץ חרף את נפשו.

ראש עיריית אילת, אלי לנקרי, ספד לו: ״לידור יוסף - יחד עם חבריו גיבורי התהילה - נלחמו בגבורה אדירה על הזכות שלנו לחיות במדינה היהודית היחידה שלנו. על אותה אדמה בה גדל לפני פינוי גוש קטיף, הוא חרף את נפשו כשהוא מגן על עמו.

חיילים בהלוויה באילת, צילום: יהודה בן יתח

״אין מילים בפינו לנחם או להקל על כאבכם. דעו לכם שעם שלם עומד מאחוריכם, מחבק אתכם וחולק איתכם את הכאב העצום על הבן, האח, הנכד והדוד הגיבור שלכם, סמל ומופת לגבורה ולמסירות נפש, שבחייו ובמותו ייצג את הטוב והיפה שבאדם ובעם שלנו. אנו מבכים את נופלו ונושאים תפילה שנהיה ראויים למסירות נפשו, לעוז רוחו ולקורבנו״.

זרים הונחו על-ידי סא״ל נועם זרד, זר יד לבנים הניח יו״ר יד לבנים באילת - מיקי ירקוני. את זר המשפחה הניחה האם, נילי קרואני. לאחר הנחת הזרים בוצע ירי כבוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר