ניסה לייצר נשק בעזרת מדפסת תלת מימד: אישום הוגש נגד רופא מעראבה

מכתב האישום עולה כי הנאשם הוריד תוכניות להדפסת נשקים וחלקי נשק מהאינטרנט, ואף רכש אביזרים משלימים מחנויות מקוונות • בנוסף החזיק בביתו שתי מחסניות של אקדחים, ועשרות כדורים • סנגורו: "ניסה לייצר כלי נגינה"

מדפסת תלת מימד שבה יוצרו נשקים (ארכיון). צילום: דוברות המשטרה

הפרקליטות הגישה הבוקר (שישי) כתב אישום נגד תושב רופא, תושב עראבה, לאחר שניסה לייצר נשק חם בעזרת מדפסת תלת מימד.

מכתב האישום עולה כי הנאשם חקר ולמד כיצד ניתן לייצר נשק חם מאולתר. לצורך זה הצטייד במדפסת תלת מימד, הוריד מהאינטרנט תכניות להדפסת כלי נשק וחלקי נשק מאולתרים, ורכש חלקים ואביזרים משלימים מחנויות מקוונות, חלקן תחת שם בדוי.

בביתו נמצאו מחסניות המתאימות לאקדח גלוק (אילוסטרציה), צילום: אי.אף.פי

הנאשם ניסה לייצר שני כלי נשק מסוג FGC, בנוסף, רכש הנאשם שתי מחסניות ארוכות, התואמות, לאקדחים מסוג "גלוק" ו"רימון", והחזיק עשרות כדורים תחמושת – אותם החזיק עד למעצרו.

לדברי הפרקליטות "כאשר לא ניתן לעמוד על מטרות המעשים ומה היעד של כלי הנשק אותם ניסה הנאשם לייצר...לא ניתן לאיין את המסוכנות הרבה הנובעת ממעשיו אלה, שכן איון הסכנה מחייב בדרך כלל לדעת כלפי מי מופנה הסיכון והטעמים לייצור האמל"ח".

"מדובר ברופא מצויין ונורמטיבי", אמר סניגורו של המואשם שאדי דבאח. "הוא מכחיש את המיוחס בכתב האישום. הוא ניסה לייצר כלי נגינה ולא מעבר. משום מה, תוך כדי הורדת חומרים מהאינטרנט שמדגמים אופן ביצוע וייצור כלי הנגינה, ירדו גם קבצים שמדגמים ומדרכים איך לייצר נשק. מדובר קבצים שירדו לא בשליטתו", אמר והדגיש כי מדובר בהאשמת שווא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר