גניבת רכבים (אילוסטרציה). צילום: Getty-Images

פלשתיני נעצר בחשד שגנב רכב - בחקירתו סיפר שהתכוון לבצע פיגוע דריסה בחיילים

מעצרו של תושב אל בירה בן 53 הוארך היום בשמונה ימים • השופט הדגיש כי נוספות מסוכנות הנשקפת ממנו הודות להצהרתו על כוונתו לעשות שימוש ברכב למטרת טרור • סנגרו טען כי לדברים אין אחיזה במציאות: "מי שמגיע לעשות פיגוע במרכז לא נתפס ברכב גנוב במחסום בשטחים"

[object Object]

גנב רכב בן 53 מאל בירה הפתיע את השוטרים כאשר סיפר להם כי התכוון לבצע פיגוע ולדרוס חיילים. היום (רביעי) הוא הובא להארכת מעצר בבית המשפט ושם הוארך מעצרו בשמונה ימים. השופט הדגיש כי נוספות מסוכנות הנשקפת ממנו הודות להצהרתו על כוונתו לעשות שימוש ברכב למטרת טרור.

פלשתיני גנב רכב, השתולל - ונתפס (ארכיון)

הלילה בוצעה פעולה כנגד גנבי רכב שגונבים רכבים ישראלים ומעבירים אותם לשטחי הרשות הפלשתינית. בסביבות השעה 05:00 הטיוטה קורולה, שנגנבה מתל אביב, הרכב עלה על דוקרנים והנהג פרץ את החסימה והחל להימלט לשטחי הרש"פ.

"די בעבירת שב"ח כדי להצדיק מעצר"

הניידת המשטרתית החלה במרדף תוך הפעלת צ'קלקות וכריזה בעברית וערבית. בשלב זה הנהג ניגח את הניידת מספר פעמים עד שנעצר. בחקירתו מסר החשוד כי רצה לדרוס חיילים. הוא מסר שלקח מונית לתל אביב ושם פרץ לרכב.

אל בירה, צילום: מתוך ויקיפדיה

הסנגור טען מנגד כי מרשו אמר דברים שאין להם אחיזה במציאות מבחינת הכוונות. "הדברים סותרים את העובדות בשטח. מי שמגיע לעשות פיגוע בתל אביב נתפס ברכב גנוב במחסום בשטחים, מה שסותר גם את הטענה".

השופט גיל גבאי, שכאמור האריך את מעצרו בשמונה ימים, ציין בהחלטתו כי קיים חשד סביר שהחשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו.

מעצר חשוד (אילוסטרציה), צילום: אורן בן חקון

"החשוד מסר בחקירתו כי גנב את הרכב לבדו וכי התכוון לעשות שימוש ברכב לצורך ביצוע פיגוע דריסת חיילים. לגרסת החשוד בכל הנוגע לכוונות טרור חיזוק מסוים במסמך שהועבר לעיוני".

עוד הוסיף השופט גבאי כי "המעשים המיוחסים לחשוד מקימים עילת מעצר של מסוכנות. בהתאם לפסיקה עדכנית של בית המשפט המחוזי, די בעבירת שב"ח כדי להצדיק מעצר, בוודאי כאשר לעבירה זאת נלווית עבירה חמורה של גניבת רכב וכן בריחה משוטרים באופן אשר סיכן משתמשי דרך בענינו של החשוד. מצטרפת עובדה נוספת למסוכנות הנשקפת מאת החשוד, והיא הצהרתו על כוונתו לעשות שימוש ברכב למטרת טרור על מנת לבצע פיגוע ולדרוס חיילים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו