יחיא סינוואר חוסל?. צילום: ללא קרדיט

מסתמן: יחיא סינוואר חוסל ברצועת עזה - הפרטים על היהתקלות עם מנהיג חמאס | כל מה שקרה בחג

צה" חיסל גם את את ג'לאל מוצטפא חרירי, מפקד גזרת קאנא של חיזבאללה ואת מפקד גדוד בנת ג'בייל של ארגון הטרור • ביוניפי"ל טוענים כי משקיפיו הבחינו הבוקר בטנק מרכבה של צה"ל, שירה לעבר מגדל השמירה שלהם • קמאלה האריס: "ניתן את התמיכה האמריקנית שתאפשר לישראל את המשאבים להגן על עצמה מפני איראן והשלוחות שלה"

[object Object]

מסתמן: יחיא סינוואר, אדריכל הטבח ב-7 באוקטובר, חוסל ברצועת עזה

על פי הודעת דובר צה"ל, שלושה מחבלים חוסלו במהלך הפעילות של הכוחות, אחד מהם הינו רב המרצחים יחיא סינוואר. ככל הנראה מדובר בהיתקלות אקראית של הכוחות שהיו מפקדים בקורס מכ"ים בביסל"ח.

דובר ראש הממשלה הדגיש  כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממזכירו הצבאי להנחות את דובר צה״ל להודיע למשפחות החטופים שאין סימנים לפגיעת חטופים בהיתקלות המדוברת".

גם בתקשורת הזרה התייחסו לדיווחים מעזה ומישראל. רשת "סקיי ניוז" בערבית ציטטה מקורות ישראליים שלפיהם גוברות ההערכות שסינוואר חוסל. גורמים אמריקניים רשמיים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל עדכנה אותם על האפשרות שסינוואר חוסל.

מנהיג חמאס סינוואר, צילום: רשתות ערביות

עוד מכה לחיזבאללה: צה"ל חיסל שני מפקדים בכירים בארגון הטרור: 

צה" חיסל אתמול (רביעי) את ג'לאל מוצטפא חרירי, מפקד גזרת קאנא של ארגון הטרור חיזבאללה, בדרום לבנון. חרירי היה אחראי על התכנון וההוצאה לפועל של מתווי טרור רבים לעבר העורף הישראלי מגזרת קאנא. יחד עם חרירי חוסלו גם אחראי הארטילריה, ואחראי הנ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב. התקיפה, שבוצעה על ידי מטוס קרב של חיל האוויר ובהכוונת פיקוד הצפון, התמקדה במרחב כפר קאנא, שם שהו גם בכירים נוספים בארגון.

צה"ל חיסל גם את מפקד גדוד בנת ג'בייל של ארגון הטרור חיזבאללה, המחבל חסין מחמד עואצ׳ה, במהלך תקיפה אווירית על מבנה בו שהה המחבל בדרום לבנון - עואצ'ה היה אחראי על ירי לעבר שטחה של מדינת ישראל.

תקיפה של צה"ל בעיירה בנת ג'בייל בדרום לבנון, צילום: אי.פי.איי

ביוניפי"ל שוב מאשימים את צה"ל: ביצעו ירי טנקים לעבר עמדות של הארגון

ביוניפי"ל טוענים כי משקיפיו הבחינו הבוקר בטנק מרכבה של צה"ל, שירה לעבר מגדל השמירה שלהם סמוך לכפר כלא. לפי הודעתם, שני מצלמות נהרסו והמגדל ניזוק.

כוחות יוניפי"ל בגבול בצפון רמת הגולן, צילום: אנצ׳ו גוש - ג׳יני
 

קמלה האריס: מחוייבת לספק לישראל את היכולת להגן על עצמה מפני איראן

סגנית נשיא ארה"ב והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות, התראיינה לראשונה לרשת פוקס ניוז. בראיון, האריס התייחסה לאיום האיראני ולמחויבותה לישראל. כשנשאלה על ביקורת לגבי מדיניות הממשל כלפי איראן, ועל הביקורת שארה"ב לא עשתה מספיק עבור איראן השיבה: "בהתקפות של איראן על ישראל, הייתי ב'חדר המצב' ועבדתי לצד ראשי מערכת הביטחון. עשינו מה שארה"ב צריכה לעשות כדי להגן על ישראל ולתת את התמיכה האמריקנית שתאפשר לישראל את המשאבים להגן על עצמה מפני איראן והשלוחות שלה. המחויבות שלי לכך בלתי ניתנת לערעור"

ישראל תקפה בלטקייה שבמערב סוריה

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה על תקיפה אווירית של ישראל במערב המדינה. לפי סוכנות הידיעות הסורית, מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד טילים, ששוגרו לעבר אתר בכניסה לעיר הנמל לטקייה. 

תקיפה בלטקייה שבמערב סוריה, צילום: רשתות ערביות

אסון בניגריה: יותר מ-100 הרוגים בפיצוץ מכלית דלק

לפחות מאה בני אדם מצאו את מותם ועוד עשרות נפצעו בפיצוץ מכלית נפט, לאחר שכלי הרכב התהפך והמונים הגיעו לנסות לגנוב דלק מהמשאית. 

עשרות הרוגים בפיצוץ מיכלית דלק בניגריה

ליאם פיין, כוכב וואן דיירקשיין לשעבר נמצא מת בבואנוס איירס

המוזיקאי הבריטי בן ה-31 נמצא מת לאחר שנפל מהקומה השלישית של המלון, כך לדברי שירותי ההצלה שהגיעו למקום. לפי המשטרה בבואנוס איירס, שוטרים הגיעו לזירה בעקבות דיווחים על "אדם תוקפני שאולי היה תחת השפעות של סמים ואלכוהול".

ליאם פיין בווידאו שפרסם בסנאפצ'אט, לפני מותו בארגנטינה, צילום: Liam Payne via Snapchat/via REUTERS
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו