מחקר: לגבר עם אחות גדולה יש סיכוי גבוה יותר להיות הומוסקסואל

חוקרים מאוניברסיטת מלבורן, בדקו על כ-200 אלף בריטים כיצד מספר האחים ומינם במשפחה משפיע על נטייתם המינית של האחים הקטנים • עוד גילו כי לאח שיש לו אח גדול יש 10% יותר סיכוי להיות הומוסקסואל ולגבר עם שלושה אחים גדולים יש 41% סיכוי להיות הומוסקסואל

דגל הגאווה. צילום: ויקימדיה

במחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת מלבורן, בו השתתפו כ-200 אלף בריטים, בדקו כיצד מספר האחים ומינם במשפחה משפיע על נטייתם המינית של האחים הקטנים. במסגרת המחקר הנוכחי שלחו החוקרים 4 שאלות בתחום המיניות לכל אחד מהנחקרים וזאת כדי למצוא דפוסים בהופעה של נטיות מיניות שונות לכל אורך הטווח. כך התגלה נתון מעניין נוסף לפיו אדם בוגר שאין לו אחים עשוי יותר מאחרים להפוך לא-מיני בשלבי חייו המאוחרים. בכל הנוגע לשאלה מה סיכויי אדם להפוך לדו מיני לא נמצא מתאם בין מיקום האח בסדר ההולדה לבין דו מיניות.

מה מצאו במחקר?
• לאח שיש לו אחות גדולה יש 5% יותר סיכוי להיות הומוסקסואל
• לאח שיש לו אח גדול יש 10% יותר סיכוי להיות הומוסקסואל
• לגבר שיש לו שלושה אחים גדולים יש 41% סיכוי להיות הומוסקסואל

חשוב לדעת: ההשפעה הזו נמצאה רק אצל גברים. אצל נשים, לא מצאו קשר בין מספר האחים והאחיות לנטייה להיות לסבית.

פרופסור סקוט סמנינה, מומחה לפסיכולוגיה מארצות הברית, אומר: "למעשה מספר גדול מאוד של אנשים בעלי נטייה מינית הומוסקסואלית יתגלה ככאלו שיש להם אחים בוגרים". עד עכשיו חשבו שרק אחים גדולים משפיעים על הנטייה המינית. חשבו שזה קורה בגלל שינויים בגוף של האמא בזמן ההריון. עכשיו המחקר החדש מראה שזה יותר מסובך.

החוקרים אומרים שצריך עוד מחקרים כדי להבין טוב יותר את התופעה הזו. הם מציינים כי "יתכן ויש מספר הסברים לתופעות המשיקות האלו וכי יהיה צורך להעמיק בנתונים כדי להבינם יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר