״איל הילד הקטן שלי״ - אורנה שמעוני במסע ההתמודדות עם אובדן בנה | צפו בסרטה של ציפי קרליק

סיפור ההתמודדות של אורנה שמעוני , אחת ממיסדות ארבע האמהות עם אובדן בנה החייל, בתקופת מלחמת לבנון • ציפי קרליק יצאה להבין מה עבר על אורנה שמעוני במהלך השנים האחרונות • והאם יש משהו שיכול לעזור בהתמודדות עם האובדן? • צפו בסרט הדוקו

איל, הילד הקטן שלי סרט הדוקו של ציפי קרליק // צילום: מיה טנר

במסגרת רצועות הדוקו "סטוריס" יצאה ציפי קרליק לבדוק כיצד מתמודדים עם פטירתו של אהוב קרוב ואם זה בכלל אפשרי.

בשיחה עם אורנה שמעוני, חלוצה חברתית, ששמה נזכר לראשונה כאשר הפכה לשותפה בהובלת תנועת ארבע אימהות, לאחר מכן, שותפה במאבק להחזרת גלעד שליט, ושותפה במאבק להשבת הבנים מרצועת עזה.

עוד יזמה והקימה אורנה בשתי ידיה שני מפעלים חברתיים יוצאי דופן בעלי שם ברמה הארצית. גבעת הפרחים שנקטפו לזכר הנערות שנרצחו בנהריים בשנת 1997, ואת בית איל לקידום שילוב ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים בפעילות ספורט, בריאות, תרבות והנצחה ולהנצחת נופלי מלחמות לבנון לדורותיהן והנרצחים מפעולות האיבה שיצאו מלבנון.

בית איל הוקם על ידי שמעוני לזכרו של בנה, סגן איל שמעוני, בן קיבוץ אשדות יעקב מאוחד, שנפל ב- 1997 בריחן. מראשית דרכו הבית שם דגש על שילוב אנשים עם מוגבלויות עם כל רבדי הקהילה בפעילויות הבית המגוונות. הבית הוקם מתוך מקום של חיוּת, היא רצתה לאפשר לאנשים שמגיעים למקום, ליהנות משילוב ייחודי של אורח חיים בריא, וחוויית אירוח הכוללת ימי גיבוש וסיורי מורשת בעקבות הנופלים בכל מלחמות לבנון לדורותיהן ונרצחי פעולות האיבה שיצאו מלבנון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר