המופע של אלן: משהו רקוב בממלכת "האנטומיה"

א | צילום: אי.פי

פטריק דמפסי (מקדרימי) השליט טרור על הסט, אלן פומפאו (מרדית' גריי) היא אשת עסקים ממולחת, והמפיקה שונדה ריימס לא סובלת שגיאות ותירוצים • "האנטומיה של גריי" חוזרת בעונה ה־18 (ואולי האחרונה), וספר חדש חושף את הסודות מאחורי הקלעים של הסדרה - וגם איך הפכה פומפאו לאישה שמשתכרת הכי הרבה בטלוויזיה • המחברת, לינט רייס: "אם ABC ירצו את פומפאו לסדרת המשך, הם ישלחו לה עד הבית משאית של מזומנים"

"לאלן פומפאו ולי יש הסכם: כל עוד שתינו רוצות, הסדרה תמשיך. ברגע שמישהי תרצה לעצור - נעצור". יוצרת הטלוויזיה שונדה ריימס היתה נחרצת באירוע לקידום "האנטומיה של גריי", לפני ארבע שנים. מאז, למרות הדיבורים החוזרים ונשנים על כך שהסדרה קרובה לסיומה, ואפילו אחרי שהקורונה שיבשה כמה קווי עלילה, אף אחת מהן לא רצתה לעצור את הסדרה שהטילה עבורן ביצי זהב.

בשבוע הבא תעלה העונה ה־18 של "האנטומיה", והפעם נראה שזו באמת שירת הברבור, ושההודעה הרשמית היא רק עניין של זמן. "כמי שמסקרת מקרוב את הסדרה לאורך כל שנותיה, החל מהעונה ה־16 יש תחושה שהיא מתקרבת לסיום", אומרת לינט רייס, עורכת באתר Entertainment Weekly, שהשיקה השבוע את ספרה "כיצד להציל חיים: הסיפור מאחורי הקלעים של האנטומיה של גריי", ובו ראיונות וסיפורים מאחורי הקלעים של הסט. "כבר לפני כמה חודשים, כשהסדרה טרם חודשה לעונה ה־18, היה דיבור על כך שהיא עומדת להסתיים, ושהיא תזכה לסדרה־בת חדשה, שאלן פומפאו (מרדית' גריי) תהיה מעורבת בהשקתה.

"כל המקרים הללו, שבהם הודיעו על עונה נוספת ברגע האחרון, היו פועל יוצא של משא ומתן מול פומפאו. רשת ABC, שמשדרת את הסדרה, מוכרחה לגרום לעסק להיות אטרקטיבי ומשתלם עבור הכוכבת הראשית, ואני מאמינה שאם הם רוצים אותה לסדרת המשך, הם גם ישלחו לה עד הבית משאית של מזומנים".

בראיון שהעניקה השבוע על השטיח האדום של טקס האמי אמרה פומפאו: "אני מנסה כבר שנים להתנתק מהסדרה, ואלו שחושבים שאנחנו בסיבוב פרידה לא בהכרח טועים. אבל יש לי קשרים חזקים עם ABC, הם היו מאוד טובים אלי ונתנו לי תמריצים להישאר. כל עוד יש מה לעשות מבחינה קריאייטיבית, ואנחנו מצליחים למצוא פתרונות בדרכי קסם, שנותנים לכולנו סיבה להמשיך - יכול להיות שנישאר. אבל אסור לי להגיד בדיוק מה הוחלט".

אחד הסיפורים הגדולים שחושפת רייס בספרה נוגע לעזיבה המתוקשרת של פטריק דמפסי (ד"ר דרק שפרד, "מקדרימי"), בעונה ה־11. בצעד מפתיע, אולי אחד המפתיעים ביותר בטלוויזיה בעשור החולף, החליטה ריימס לפטר את דמפסי, למרות שהיה חתום על חוזה לעונה נוספת.

"אלן פומפאו היא הגיבורה הראשית, אבל עבור צופים רבים, גורם המשיכה לסדרה היה דמפסי, שהיה אז השחקן הכי מוכר לקהל", אומרת לי רייס השבוע. "הזוגיות של דרק ומרדית' היתה אחד מצירי העלילה המרכזיים. אבל לדמפסי היו בעיות עם אנשים על הסט, הוא פשוט היה משליט טרור. החלו לצוץ סיפורים על התפרצויות זעם שלו מאחורי הקלעים ועל מאבקי אגו עם פומפאו.

"הוא היה מפריע למהלך השוטף של ההפקה ולאנשי הצוות, היה מתלונן על כך שהוא נדרש להגיע מדי יום, אפילו שאין לו חלק גדול בפרק, וכועס שהוא נשאר שעות ארוכות מדי בסט. ואז היה צועק ליד כולם ש'הצוות כבר מותש ורוצים כבר ללכת הביתה'. אחד המרואיינים בספר תיאר אותו כמו ילד צווחני, שהפריע בכוונה במהלך צילום סצנות, התלמיד המופרע שמבחינתו ההפסקה כבר התחילה. חלק מהשחקנים נותרו עם טראומות בגללו".

פטריק דמפסי (ד"ר דרק שפרד). "התחרט על כך שהיה חתום על חוזה לעונה נוספת",

 

דמפסי, שבשנותיו האחרונות בסדרה השתכר 400 אלף דולר לפרק, מודה בספר: "הייתי צריך לעזוב כמו סנדרה או, אבל נשארתי כי זרקו לעברי כמויות של כסף, והיה קשה לסרב לסכומים כאלה, מי יגיד לא?

"זה נהדר להיות שחקן מבוקש בסדרה כה בולטת ופנומנלית בכל רחבי העולם, ועם דמות שכולם אוהבים. זו היתה תחושה משכרת. היה קשה לעכל שמוטב לוותר על כל זה. הג'וב הבא בתעשייה לעולם לא מובטח, לך תדע מתי תהיה לך שוב הצלחה כזאת ביד".

לבסוף החליטה המפיקה שונדה ריימס להרוג את הדמות, שהיתה השנייה בחשיבותה בסדרה. במהלך העונה ה־11 נעדר דמפסי משישה פרקים (התסריט שלח אותו לוושינגטון לטובת מחקר רפואי). הצופים איימו ברשתות החברתיות שאם הדמות תסיים את חייה, הם יפסיקו לצפות בסדרה.

"חוסר הנעימות עם דמפסי נמשך זמן מה", אומרת רייס, "המפיקים ביקשו מ־ABC להפסיק את החוזה שלו, ובכירי החברה החלו לקיים דיונים בנוגע לעתידו של דמפסי בסדרה. הם ניסו להציע פשרה, שהדמות תעבור למקום עבודה אחר, דמפסי יצטלם בנפרד, וכך תהיה לו פחות אינטראקציה עם מרבית השחקנים ואנשי הצוות. אבל זה לא יצא לפועל. היתה גם בעיה מבחינת התסריט, לא היה אפשר פשוט לפרק את סיפור האהבה של דרק ומרדית', זה לא הסתדר בנרטיב".

פומפאו, אגב, אמרה לרייס כי לא אהבה את העליות ומורדות בזוגיות בין מרדית' לדרק. "אני לעולם לא הייתי נותנת לאף גבר להתנהג אלי ככה", היא מצוטטת בספר. היא סיפרה לרייס כי לא רצתה כלל לשחק בסדרת בית חולים, אבל השתכנעה לעשות זאת אחרי ארוחת צהריים עם שונדה ריימס, שמצאה חן בעיניה ("היא היתה כמוני, רק אישה שחורה").

רייס מספרת שהיתה הראשונה שראיינה את דמפסי אחרי הפרק האחרון שבו השתתף, "אבל הוא לא היה מספיק פתוח וגלוי איתי. רק בעבודה על הספר הבנתי מה הלך מאחורי הקלעים. דמפסי סיפר לי שהתחרט על כך שהיה חתום על חוזה לעונה נוספת, כי כבר לא היה לו טוב שם, הוא הרגיש שחיקה".

מה עוד גילית במהלך כתיבת הספר?

"עד כמה לשונדה ריימס יש נוכחות מאיימת. היא ידועה כאחת שלא סובלת שגיאות ותירוצים, ואם היא לא אוהבת קו עלילה מסוים, היא יכולה לומר לתסריטאי 'למה אתה מנסה להרוס לי את הסדרה?'. תסריטאים שדיברו איתי שיתפו בתחושת האכזבה התמידית שהם חשים ממנה. שהם מרגישים כאילו 'אמא לא אוהבת אותי יותר'.

"וגם גיליתי עד כמה אלן פומפאו ממולחת. היא מבינה היטב שלא תזכה שוב לג'וב כזה. זה תפקיד שעשה אותה מאוד עשירה, בלי שלקחה פרויקטים מהצד. היא התמידה עם הסדרה לאורך כל הדרך, היא הפנים של 'האנטומיה', והיא ראויה בהחלט למשכורת הגבוהה שהיא מקבלת".

הספר חושף כי בכירי ABC סברו בתחילה שהסדרה גנרית וחוזרת על עצמה, אבל החליטו לתת לה סיכוי בכל זאת. הם גם לא אהבו שכבר בפרק הראשון שוכבת מרדית' עם גבר לילה לפני שהיא מתחילה את עבודתה, וטענו כי זה אקט זנותי שאינו הולם את הדמות. אבל ריימס התעקשה שמדובר באלמנט פמיניסטי חשוב לבניית הדמות, והתסריט לא שוּנה.

עטיפת הספר "כיצד להציל חיים: הסיפור מאחורי הקלעים של האנטומיה של גריי",

• • •

פומפאו (51) הפכה ב־2018 לאישה שמשתכרת הכי הרבה בטלוויזיה, תואר שבו היא מחזיקה עד היום, עם שכר של 20 מיליון דולר לעונה ועוד אחוזים כמפיקה בסדרה (שמסדרים לה גם תמלוגים על שידורים חוזרים). עד "האנטומיה" היא שיחקה בתפקידי אורח זניחים בסדרות כמו "חוק וסדר" ו"חברים", אולם במשך 17 השנים שהסדרה משודרת, לא לקחה על עצמה שום פרויקט נוסף. זאת, בניגוד לרוב השחקנים בסדרה, שהצטלמו לתפקידי אורח בסדרות או לסרטי קולנוע, במהלך חודשי הפגרה מצילומי הסדרה.

גם בחייה האישיים היא ידועה ביציבות שאינה שגרתית בהוליווד. נשואה זה 14 שנים למפיק המוזיקלי כריס אייברי, בן גילה, מתגוררת בווילה בלוס פליז, שכונה פסטורלית בגבעות הוליווד, ומגדלת שלושה ילדים: סטלה לונה (12), שנולדה לפני תחילת העונה השישית של "האנטומיה"; סיינה מיי (7); ואיליי כריסטופר (4). שני האחרונים נולדו בעזרת פונדקאית.

"אני בשלב בחיים שבו אני מרגישה נוח לדרוש מה שמגיע לי", אמרה פומפאו בראיון ל"הוליווד ריפורטר" לפני שנתיים. "אני לא בדיוק השחקנית הכי 'רלוונטית', בתעשייה אני נחשבת למי שבמשך שנים מגלמת את אותה הדמות. אבל שוכחים שכל אחד יכול להצטיין בסדרה למשך עונה או שתיים, להצטיין אחרי 14 שנים זה כבר פאקינג כישרון.

"אני גם לא נתפסת כמצליחנית, בניגוד לכוכבנית צעירה בת 24, שהופיעה בכמה סרטי קולנוע מצליחים אבל הרוויחה פרוטות, וודאי שהרבה פחות ממקביליה הגברים. ככה הוליווד תסרסר אותה עד גיל 33, ואז תשליך אותה לפח כמו הזבל של אתמול, ומה יישאר לה כדי לדאוג לעצמה?

"יש שחקניות מסכנות, שהאולפנים עושים הון כשהם שולחים אותן לפזז כמו סוסי פוני על שטיחים אדומים. פיי דנאוויי נוהגת היום בטויוטה פריוס. אין בזה שום דבר רע, אבל אין לה ביטחון כלכלי. וזה השינוי שהייתי רוצה להיות חלק ממנו".

לדבריה, עזיבתו של דמפסי היתה הרגע שבו הבינה כמה היא שווה. "עד אז תמיד השתמשו בו כקלף מיקוח במשא ומתן לחידוש החוזה שלי. אמרו לי: 'אנחנו לא זקוקים לך, יש לנו את פטריק'. אני לא יודעת אם זה היה המקרה גם אצלו, מעולם לא דיברנו על החוזים שלנו. היו פעמים שרציתי שנלך יחד למו"מ כדי לשפר עמדות, אבל הוא לא רצה.

"מתוך עיקרון, תמיד ביקשתי שישלמו לי 5,000 דולר יותר ממנו. אחרי הכל, מרדית' גריי זאת אני! זאת הסדרה שלי, אני במקום הראשון. נאבקתי על מקומי, כמו הרבה שחקניות אחרות, כי למה שאעזוב תפקיד נהדר בגלל גבר? אף גבר לא יסלק אותי מהבית שלי. וכשהוא עזב, הרייטינג עלה, ופרצתי בצחוק (בעונה שאחרי עזיבתו זינק הרייטינג ב־15 אחוז, ובדירוג השנתי טיפסה הסדרה מהמקום ה־13 למקום השמיני; ד"כ).

"אגב, אני לא מאמינה שהפתרון הוא בהכרח יותר נשים בעמדות מפתח בהוליווד, כי הכוח משחית, ללא קשר למגדר. אבל כן דרושות שם יותר נשים, ולא רק בסדרות של שונדה ריימס. שונדה היתה עבורי בית ספר, ועכשיו הבת הבכורה שלי מגיעה לסט ורואה נשים חזקות. היא יושבת על כיסא הבמאי עם אוזניות, צועקת 'אקשן' ו'קאט', וגדלה אל תוך סביבה שבה הכוח מרגיש נוח ובר השגה".

פומפאו, אגב, לא רצתה את התפקיד בהתחלה. "הלכתי לאודישן כי הייתי צריכה את הכסף", סיפרה בתוכנית הבוקר של CBS לפני כמה חודשים. "עד אז הצטלמתי לכמה סרטים, ובכל פעם, התפקיד שלי היה נחתך בעריכה. הייתי בת 35, והרגשתי שאני סגורה בתוך קופסה.

"כשהציעו לי את התפקיד, אמרתי לעצמי שלא בא לי להיתקע שש שנים בסדרת דרמה רפואית, כי בטח אשתעמם. אבל הסוכן שלי שכנע אותי. הוא אמר שזה רק פיילוט שכנראה לא ייצא לפועל, ושמהר מאוד אחזור לרדוף אחרי תפקידים ואמשיך להתלונן. היום אני כבר יכולה לעשות כל מה שבא לי, או לא לעשות שום דבר".

הקורונה שיבשה כמה קווי עלילה. משתתפי הקאסט הנוכחי בעונה ה־17 של "האנטומיה של גריי",

 

• • •

"האנטומיה של גריי" עלתה בארה"ב במארס 2005. ב־ABC העדיפו להעלות תחילה שתי סדרות אחרות, "אבודים" ו"עקרות בית נואשות", מה ששיחק בסופו של דבר לטובתה של הרשת - שלוש הסדרות הפכו ללהיטים. בעונה הראשונה רשמה "האנטומיה" ממוצע של 18.5 מיליון צופים לפרק, ובעונה השנייה עלתה ל־20 מיליון. במשך ארבע עונות נוספות היא כיכבה בחמישייה הפותחת של דירוג הרייטינג נילסן.

לאורך השנים היתה הסדרה מועמדת ל־38 פרסי אמי, מהם פעמיים (ב־2006 וב־2007) לסדרת הדרמה הטובה ביותר, אולם זכתה ארבע פעמים בלבד: שלוש מהן בקטגוריות טכניות (איפור וליהוק), ואחת בקטגוריית שחקנית המשנה הטובה ביותר, לשחקנית קתרין הייגל (שגילמה את ד"ר איזי סטיבנס) בשנת 2007. הסדרה זכתה גם בשלושה פרסי גלובוס הזהב - עבור שחקנית המשנה הטובה ביותר ב־2006 (סנדרה או, שגילמה את ד"ר כריסטינה יאנג), השחקנית הראשית הטובה ביותר ב־2007 (פומפאו), וסדרת הדרמה הטובה ביותר ב־2007.

הנסיקה של "האנטומיה" לוותה בסקנדלים לא מעטים. ראשון היה איזאיה וושינגטון (ד"ר פרסטון בורק), שב־2007 נקלע לוויכוח עם טי.אר. נייט (ד"ר ג'ורג' או'מאלי) וקרא לו בכינוי גנאי הומוסקסואלי, תקרית שהודלפה לתקשורת ואילצה את נייט לצאת מהארון.

שבועות ספורים לאחר מכן חזר וושינגטון על אותו כינוי בחדר העיתונאים של טקס גלובוס הזהב. ב־ABC גינו את הדברים בחריפות ופיטרו את השחקן בסוף העונה. נייט החזיק מעמד עוד שתי עונות, אך פרש בתום העונה החמישית בטענה שאינו שבע רצון מתפקידו, שלדבריו "לא התפתח מספיק".

"הפיטורים של וושינגטון היו מובנים, אבל כל הטיפול בעניין היה נמהר מדי", אומרת רייס. "בתפיסה הניהולית של היום, היו דואגים קודם לקיים איתו שיחות בליווי מומחים ופסיכולוגים, כדי להרגיע את הרוחות, ולא מוותרים בקלות כזאת על דמות כל כך אהובה. היו מנסים לשדר החוצה מסר יותר מפויס, על כך שזו תקרית שכל הצדדים יכולים ללמוד ממנה. בסופו של דבר, התקרית ההיא השאירה כתם על הסדרה ופגעה גם בוושינגטון, שלא הצליח לשקם את הקריירה שלו".

השערורייה השנייה התחוללה סביב קתרין הייגל. שנה לאחר זכייתה באמי (היא היחידה בין השחקנים שזכתה בפרס, היוקרתי ביותר בתעשיית הטלוויזיה) הודיעה הייגל שלא הגישה את עצמה למועמדות נוספת לפרס, כיוון שהעלילה לא מספקת אותה. בכך פתחה חזית מול היוצרים והמפיקים וגררה ביקורות ש"ההצלחה עלתה לה לראש". בשנת 2009, באמצע העונה השישית, היא ביקשה להשתחרר מהחוזה שלה.

"המקרה של הייגל היה נראה אחרת היום, בעידן פוסט MeToo", אומרת לינט רייס. "נכון, יש פה דיווה שאומרת ועושה על הסט מה שבא לה, אבל חוסר הפרגון וההתנכלות אליה היו מאוד סקסיסטיים. היא אישה שביקשה להביע את דעתה, לבטא את רחשי ליבה באשר לדמות שהיא מגלמת, ובסך הכל דאגה לאינטרס שלה. העובדה שהיא היחידה שזכתה באמי ובתהילה גם מחוץ לסדרה (כיכבה במקביל לסדרה בקומדיות רומנטיות כמו 'הדייט שתקע אותי' ו'27 שמלות'; ד"כ) בטח לא עזרה למי שיצא נגדה. הדביקו לה את סטיגמת הנבלית והשחקנית כפוית הטובה, שהוליווד לא רוצה להעסיק מאז. היא הודתה שקשה לה עם זה עד היום".

בראיון שהעניקה לספר של רייס טוענת הייגל שדווקא ההעדפה להתמקד באימהוּת היא שגרמה לה לעזוב את הסדרה. "יצאתי לחופשת לידה והפכתי לאמא, זה שינה לי את כל נקודת המבט. אחר כך פשוט ביקשתי משונדה להמשיך להישאר בבית, וחיכיתי לאישור הסופי שאכן ישחררו אותי מהסדרה".

לינט רייס,

 

• • •

הנטישות של כוכבי "האנטומיה", ומותן של דמויות אהובות, הפכו כבר לדבר שבשגרה. בינואר 2020 הודיע בפתאומיות ג'סטין צ'יימברס, שגילם מיומה הראשון של הסדרה את ד"ר אלכס קארב, שהוא עוזב באמצע העונה, כשברקע שמועות על מצב בריאותו הנפשית ואשפוז ממושך במרכז גמילה פרטי.

אחריו עזבו ג'יאקומו ג'יאנוטי האיטלקי, שגילם את ד"ר אנדרו דה־לוקה (דמותו נדקרה למוות); ג'סי וויליאמס, שגילם במשך 12 עונות את ד"ר ג'קסון אייברי (דמותו בחרה לעבור לבוסטון ולהתאחד עם אשתו לשעבר); וגרג גרמן, שגילם את ד"ר תום קוריאסיק (דמותו הצטרפה לד"ר אייברי בבוסטון).

"מדובר באבולוציה די שגרתית של סדרה כה ותיקה", אומרת רייס. "ברוב המקרים, השחקנים עוזבים כי הדמויות מוצו, ולכותבים זה עוזר כשמגיע דם חדש. יש צורך בלתי פוסק לרענן את המותג בפנים חדשות, אבל קשה למצוא שחקנים שהקהל יתחבר אליהם. דמויות משנה כמו ד"ר ריצ'רד וובר (ג'יימס פיקנס ג'וניור), ד"ר מירנדה ביילי (שנדרה ווילסון) ודבי אלן הן חשובות, אבל העוגן המרכזי הוא אלן פומפאו. זו הסדרה שלה, ואם אין אותה - אין סדרה".

בעונה החדשה צפויות לחזור לבית החולים "גריי סלואן ממוריאל" כמה פנים מוכרות. קייט וולש חוזרת לגלם את ד"ר אדיסון מונטגומרי, וקייט ברטון חוזרת לגלם את אליס גריי, אמה המנוחה של מרדית'.

אבל הקאמבק שעשוי לרגש את הצופים במיוחד הוא של סנדרה או. היא עזבה את "האנטומיה" בשנת 2014 אחרי עשר עונות, ובשנים האחרונות זכתה להצלחה רבה בסדרות "להרוג את איב" ו"החוג לאנגלית". בראיון במאי האחרון אמרה: "עבורי, 'האנטומיה' כבר איננה. עבור רבים היא עדיין מאוד קיימת, אני מבינה אותם ואוהבת אותם, אבל אני המשכתי הלאה".

עם זאת, העונה הקודמת היתה משופעת בהופעות אורח במסגרת העלילה הספק־חלומית והלא לגמרי מפוענחת, שבה מרדית' חולת הקורונה נפגשת עם שלל דמויות שמתו בחוף מסתורי. יש הסבורים שחזרתה של או תהיה ההפתעה הגדולה בסיום של "האנטומיה".

"אלן היא אשת עסקים, היא הבינה שתפקיד אורח של דמפסי הוא בעל ערך, וזה עשה הרבה מאוד רעש חיובי בתקשורת", אומרת רייס. "לגבי הדמות של ד"ר כריסטינה יאנג, היא עברה לשווייץ, אז אני לא יודעת איך זה יסתדר. אבל אם דמפסי הפתיע, גם סנדרה או יכולה".

יהיה או לא יהיה קאמבק? כריסטינה ומרדית', צילום: באדיבות yes

 

• • •

"האנטומיה" היתה פריצת הדרך של שונדה ריימס בתעשיית הטלוויזיה. היא המשיכה את ההתקשרות עם רשת ABC בלהיט נוסף, "סקנדל", ששודרה במשך שבע עונות בשנים 2018-2012, ועם "המדריך לרוצח", בכיכובה של זוכת האוסקר ויולה דייוויס, שרצה במשך שש עונות (2020-2014). היו לה גם כישלונות, כמו "מחוץ למפה", "תופסת" ו"לטובת הכלל", שלא התרוממו ובוטלו, אבל הן לא פגעו במוניטין שלה.

ב־2017 עברה ריימס לנטפליקס, לאחר שקיבלה חוזה טאלנט שמוערך ב־100 מיליון דולר לחמש שנים. בדצמבר האחרון היא כבר הרימה להיט נוסף, "ברידג'רטון" - דרמה תקופתית שמבוססת על ספריה של ג'וליה קווין. בינואר הכריזה ענקית הסטרימינג כי מדובר בסדרה הנצפית ביותר בתולדותיה, עם 82 מיליון מנויים שצפו בה.

"הדבר הראשון שאמרתי לעצמי לפני המעבר לנטפליקס הוא 'את לא הולכת ליצור עוד סדרה כמו האנטומיה'", אמרה ריימס בראיון ל"הוליווד ריפורטר". "'לא גרסה של הסדרה בשדה תירס, לא במגרש בייסבול, לא בשדה תעופה, זה פשוט לא הולך לקרות'".

אף שחברת ההפקות שלה, שאותה הקימה ב־2005, עדיין עומדת מאחורי "האנטומיה", האחראית לסדרה בארבע השנים האחרונות היא התסריטאית הבכירה שלה, כריסטה וורנוף. "הרגשתי שאני גוססת, שאני דוחפת קדימה את אותו כדור במעלה אותה גבעה באותו מסלול במשך זמן רב מדי", אמרה ריימס. "רציתי להיות במקום שבו אוכל ליצור, ואף אחד לא יטריד אותי או יגרום לי להרגיש שאני חייבת לו משהו. ולנטפליקס זה התאים. המורשת שלי כבר קיימת, ועכשיו אני יוצרת, כי זה מה שאני אוהבת לעשות. אני פשוט רוצה ליהנות ממה שהשגתי".

"'האנטומיה' היא מותג, והיא עדיין סדרת הדרמה הכי נצפית ברשת ABC מדי שנה, כבר עשור", אומרת רייס. "היא אמנם לא מביאה מספרי רייטינג גדולים כבעבר, אבל עדיין אוהבים אותה. בטח ובטח כשאין לרשת היצע חדש שיהיה מספיק חזק.

"לראיה, הם הרחיבו את המותג עם הסדרה־הבת 'מרפאה פרטית' (על עלילותיה של ד"ר אדיסון מונטגומרי), שרצה במשך שש עונות וירדה ב־2017, ועם הספין־אוף 'תחנה 19' (על ד"ר בן וורן), שעולה עכשיו בעונתה החמישית. אפילו צירפו לה את וורנוף התסריטאית, בתקווה שזה יעזור לשפר את נתוני הצפייה.

"הם כבר יצרו כמה פרקים עם עלילה משותפת בשתי הסדרות, כולל הפתיחה של העונות החדשות בשבוע הבא, כי הם בתחרות קשה עם שירותי הסטרימינג, שמציעים תוכן יותר 'מגניב'. חייבים לייצר אטרקציות צפייה. 17 שנים זה המון זמן, ואין באמת רעיונות חדשים. אבל מבחינה עסקית, אין מצב שהם יוותרו על המותג".

שונדה ריימס,

 

מה סוד ההצלחה של "האנטומיה"?

"השידורים החוזרים בנטפליקס, וקהל חדש וצעיר, שמגלה אותה. בלי אלה, אני בספק אם הסדרה היתה מחזיקה מעמד כל כך הרבה זמן. לפי הנתונים של ABC, היא מושכת בעיקר נשים בגילאי 34-18, שמתוודעות לסדרה ומתחילות לעקוב אחריה.

"במהלך קידום הספר הכרתי בחורה בת 22 ממרילנד, שמחזיקה חשבון טיקטוק עם 200 אלף עוקבים, שכולו סביב 'האנטומיה של גריי'. היא מסקרת כל פרק ומדברת על כל מיני נושאים ודמויות מהסדרה.

"כלומר, הגל השני של הצופים הם צעירים שמגיעים מהרשתות החברתיות, והם קודם כל מעורים בנעשה בסדרה, ולא בכל מה שהיה מאחורי הקלעים בשנים הראשונות. זאת הערצה שונה, הם כל כולם בעלילה. הדרמה מסביב, שהיתה מאוד נוכחת בעשור הראשון של הסדרה, פחות מדברת אליהם".

איך את מדמיינת את הסיום של הסדרה?

"הייתי רוצה לראות את הסדרה מסתיימת כשמרדית' מפתחת תסמינים של אלצהיימר, בדיוק כמו אמא שלה, אליס. הרי כבר בעונה התשיעית התברר שהיא נושאת את הגן של המחלה. ואז הייתי רוצה לראות את זולה, הבת המאומצת של מרדית' ודרק, סועדת אותה, ממשיכה בדרכה והופכת לרופאה. זה בדיוק קו העלילה של מרדית' ואליס, וזאת יכולה להיות סגירת מעגל מאוד מתבקשת. סיום מרגש, מהול בעצב, שמאוד נכון לסדרה".

d.ca@mail.com

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...