למרות החלטת העליון: תפילת יום הכיפורים לא תתקיים בגן מאיר

ארגון ראש יהודי מסר: "בעקבות חשש מפרובוקציות - ראש יהודי יקיים את תפילות יום כיפור בבית הכנסת בבר כוכבא 54" • ישראל זעירא יו"ר הארגון: "אנו בוחרים בצעד אחראי ולהיות מהנעלבין ואינן עולבין, ונתפלל ביום כיפור בתוך בית הכנסת"

תפילה בהפרדה בכיכר דיזינגוף (ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה). צילום: גדעון מרקוביץ

ארגון ראש יהודי מבטל את תפילת יום כיפור בהפרדה במרחב הציבורי של גן מאיר בתל אביב, למרות פסיקת העליון.

מהארגון נמסר: "על אף שבית המשפט פסק לטובתנו, ובעקבות חשש מפרובוקציות - ראש יהודי יקיים את תפילות יו"כ בבית הכנסת בבר כוכבא 54, ולא בגן מאיר"

ישראל זעירא יו"ר הארגון: "אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט העליון שאמרה את האמת הפשוטה: במדינת ישראל תפילה לפי המסורת היהודית גם במרחב הציבורי היא מובנת מאליה. לא הדרת נשים ולא אצבע בעין, לא פרובוקציה ולא אפליה. מחיצה כהלכתה כמנהג דורות. בעזרת ה', עוד תהיינה תפילות רבות במרחב הציבורי בכל הארץ, וגם בעיר העברית הראשונה".

תפילה בהפרדה בתל אביב: עימותים בכיכר דיזנגוף

"בזמן מלחמה, כשחיילינו מסתכנים בקרבות גבורה, ובזמן שכל האומה מתפללת להשבת חטופינו בשלום, הדרך לנצחון והכרעת האויב כמו גם השבת חטופינו, הינה בהוספת קדושה, באחדות ובשלום פנימי. לצערנו שמענו תכנונים להרוס גם את התפילה החוקית הזו, אנו בוחרים בצעד אחראי ולהיות מהנעלבין ואינן עולבין, ונתפלל ביום כיפור בתוך בית הכנסת".

כזכור, בית המשפט העליון דן אתמול (רביעי) בעתירת 30 תושבות תל אביב וארגון 'ראש יהודי' נגד עיריית תל אביב בעניין קיום תפילת יום הכיפורים שעתידה להתקיים בהפרדה מגדרית בעיר. חרף התנגדות עיריית תל אביב: בית המשפט העליון הורה על קיום תפילת יום הכיפורים בתל אביב בגן מאיר, עם מחיצה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר