שבועות אופנה, תצוגת בגדי ים, תערוכת אופנה והתפתחות תעשיית מותגי טיפוח וביוטי הם רק חלק ממה שקורה בריאד, בירת סעודיה.
כחלק מהרצון להפוך למרכז תיירות ועסקים, לצמצם את התלות בנפט, ולפתח אפיקי הכנסה חדשים למדינה גיבש יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלאמן את תכנית "חזון 2030", שבין היתר תרמה לפיתוח תעשיות האופנה והביוטי בסעודיה.
ב-2023 התקיים שם שבוע האופנה הראשון אליו הגיעה בין היתר, ג'ורג'ינה רודריגז בת הזוג של רונאלדו, שמשחק בקבוצה המקומית. בהמשך נפתחה במדינה גם תערוכה של בית האופנה דיור והשנה אמור להיפתח שם גם מוזיאון הלובר.
נדמה שבסעודיה מנסים לשלב בין המקומי לבינלאומי בין מסורת לחדשנות. עם ייצור מקומי מפואר לצד מותגי יוקרה, תעשיית האופנה הסעודית מוערכת היום ביותר מ-30 מיליארד דולרים.
התפתחות ענף האופנה והביוטי משפיע גם על מעמדן וזכויותיהן של נשים, הן צרכניות אך גם יזמיות. אך לצד מותגי ביוטי מקומיים בבעלות נשים, נשים עדיין מכסות את פניהן בניקאב וכשפניהן מכוסות ורק עיניהן גלויות, ניתן לזהות צמיחה בשוק מוצרי הטיפוח לעיניים כמו מסקרה וצלליות.
אקטיביסטיות יגידו שזה רק למראית עין תרתי משמע ולא הרבה השתנה, כי נשים נעצרות ברחוב אם הן לא מתלבשות על פי חוקי הצניעות.
מה לגבי המותגים הגדולים? לא נשארים אדישים עוקבים ולומדים את השוק הסעודי שמונע מאוכלוסיה צעירה, אמידה, כזו שמחוברת לרשתות ולטרנדים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו