חברת "גילרו" הישראלית, המייצרת גביעי גלידה, ופלים וקישוטים לעוגה תייצא לשוק האמריקני גליליות ופל טבעוניות ללא גלוטן. רשת מרכולי בריאות אמריקנית תמכור את הגליליות הישראליות המיוצרות בבית שמש תחת המותג Carino. המפעל מעסיק בארץ כ-250 עובדים.
גילרו חתמה על עסקה עם חברה אמריקנית המשווקת לרשת מרכולי הבריאות האמריקאית Whole Foods - הול פודס. במסגרת ההסכם גילרו תספק לרשת המזון, שני סוגי ופלים ללא גלוטן מסוג גליליות בטעמי שוקולד ואגוז. רשת Whole Foods נחשבת לקמעונאית המובילה בתחום המזון האורגני והבריא, ונרכשה לפני כשנה על ידי הענקית אמזון.
לדברי אבי גלברד, מנכ"ל חברת "גילרו", זו הפעם הראשונה שנמכרות גליליות ללא גלוטן בארה"ב ובימים אלה נחתמים הסכמים עם רשתות ענק נוספות. היקף העסקה נאמד במאות אלפי דולרים ובעשרות מכולות שיצאו מישראל מידי שנה.
סדרת המוצרים ללא גלוטן של גילרו, תחת מותג עלמה // צילום: אפרת אשל
"כרגע המוצרים נכנסים לחלק מסניפי הול פודס, כאשר המטרה היא להיכנס לרשת כולה. את זה נדע בהמשך. לקוחות נוספים שהתעניינו במוצרים היו לקוחות בתחום ה-FF - Free From, דהיינו מזון נקי מאלרגנים, ללא גלוטן, לקטוז ועוד, כולל רשתות מזון בריאות בגרמניה, להן תחל הפצה גם כן", אומר גלברד.
לדבריו שוק המזון העולמי מתפתח באופן חד לכיוון של מזון בריאות. "השתתפנו לפני מספר חודשים בתערוכת המזון הבינלאומית Free From Foof בשוודיה. התערוכה המובילה מרכזת אליה את כל חברות המזון העולמיות העוסקות במזון "חופשי מאלרגניים", נטול גלוטן, נטול חלב, ונטול סוכר, וזכינו להתעניינות רבה מצד רשתות בארה"ב ובאירופה למוצרינו האורגניים ונטולי הגלוטן".
מפעל גילרו בבית שמש // צילום: יח"צ
גלברד מספר כי במסגרת התערוכה התקיימה תחרות "מוצר השנה". מדובר בחוד החנית של פיתוחי המזון החדשים והמקוריים ביותר, המוצגים באולם מיוחד ובפרזנטציה יוקרתית. "התערוכה בחרה להציג את הפיתוח החדש של "גילרו", רולים במילוי קרם בטעם שוקולד וקרם אגוז ללא גלוטן, שזכו לביקורות נלהבות ולהתעניינות רבה בקרב מבקרי התערוכה".
אבי גלברד, מנכ"ל גילרו בקווי הייצור של המפעל // צילום: יח"צ
בארץ פועלת גילרו תחת שם המותג "עלמה", ומשיקה בימים אלה את הגליליות ללא גלוטן גם בישראל, בנוסף לגביעי גלידה ללא גלוטן שהחברה כבר משווקת.