הפנים מאחורי ה"סושי קרם ברולה" שכבש את הרשת

מיה יופה ישבה וחיפשה את המתכון הוויראלי הבא • ההימור שלה הפך אותה למושא אהבתם של פודי'ז רבים • וזה לא הכל, יש גם עוגיצה • מרימים לעצמאים

לפעמים בחיים, הדברים הכי טובים מתגלים בטעות, על הדרך או נוצרים בלי כוונה. עם זאת, מהרגע שהם יוצאים לאוויר העולם אין דרך להחזיר את הגלגל לאחור וכל שנותר לנו הוא רק לשאול את עצמנו הוא "איך לא חשבנו על זה קודם?".

צילום: באדיבות מיה יופה

נראה שהמשפט הזה בדיוק עבר בשבוע לפני מספר ימים בראשה של מיה יופה, קונדיטורית תל אביבית צעירה, שבכוונה או לא, עומדת מאחורי אחד הטרנדים הקולינריים הלוהטים של קהילת הפודי'ז המקומית בתקופה האחרונה. 

יופה בת ה-26 הקימה קונדיטורייה ביתית צנועה בביתה לפני כשנתיים וחשבה לה על פיצוח למתכון שיהיה טעים, יצטלם היטב ועל הדרך יהפוך לוויראלי כךש יביא לה עוד הכרה ולקוחות. "אני קונדיטורית ומוכרת גם מארזים מעוצבים", מספרת יופה, שכנראה תכונה מעתה "מלכת הסושי ברולה" אחרי שהצליחה בסוף השבוע שעבר כמעט מבלי להתכוון לשבור את הרשת ולגרום להרבה מאד אנשים להזיל ריר.

הקונדיטורית הצעירה אחראית, כאמור, למתכון של סושי שעשוי מקרם ברולה, ואתם יודעים איך זה גולשים ברשתות החברתיות כשהם מריחים להיט. הלייקים הגיעו, והגיעו בענק. "זה קרה ממש על הדרך", היא מספרת. "שוטטתי קצת באינסטגרם וראיתי סושי שוקולד. התלבטתי אם להכין למכירה וחשבתי שזה בנאלי מדי כי זה קיים אצל אלפי קונדיטוריות". 

"בדיוק הכנתי קרם ברולה ואמרתי לעצמי 'מיה את חייבת לנסות את זה' ומיד בדקתי בכל מקום שאף אחד לא עשה את זה. יום למחרת כבר הכנתי, נתתי למשפחה ולחברות לטעום ומיד עפו על זה". כשיופה ראתה שמדובר בהמצאה עם פוטנציאל מכירה, היא החליטה לקחת את העניין צעד קדימה ופרסמה אותו באינסטגרם ובכמה קבוצות בפייסבוק, ביניהן הקבוצה הסופר מצליחה "רעבים ברעבך" שמונה נכון להיום יותר מ-250 אלף חברים מיטיבי לסת וחיך. 

ההצלחה הייתה כמעט מידית, כשתוך שעות ספורות הסושי הייחודי צבר אלפי תגובות ותיוגים. רבים ביקשו כמובן לדעת מה המתכון, אך יופה כמו קוסם שומרת נכון לעכשיו את הסוד קרוב ללב ולא מוכנה לחשוף את הנוסחה. "עדיין לא", אמרה לנו, "אבל אני כן מתכננת בקרוב מאד, כשיהיה אפשר, לפתוח סדנאות ושם זה כבר עולם אחר".

עוגיצה // צילום: מיה יופה
עוגיצה // צילום: מיה יופה

יופה סיפרה לנו שהייתה לה הרגשה שיש לסושי הייחודי פוטנציאל להצלחה, אבל לא צפתה או ציפתה להיסטריה שנוצרה תוך שעות. הטלפון שלה, כך שיתפה, קרס משיחות של לקוחות וסתם אנשים סקרנים שביקשו להזמין את הפלא הקולינרי החדש, והיא אפילו קיבלה הצעה למכור אותו לסושייה, הצעה שסירבה לה כי היא מעדיפה לפעול כרגע כעצמאית. גם העמודים החברתיים שלה ברשת תפחו (ראיתם מה עשינו פה?) לאחר הפרסום, והיא זוכה מאז לכמה עשרות בקשות חברות מדי יום.

אז מה צפוי להמשך? יופה מספרת שהיצירתיות תמיד אפיינה אותה וזה משהו שהיא מתכוונת להמשיך ולפתח. מלבד מארזים ייחודיים שהיא מעצבת, היא מנסה כל הזמן לחשוב על שילובים מקוריים. "יש לי לדוגמה את העוגיצה שלי", סיפרה לנו. "זה שילוב בין פיצה לעוגיית שוקולד צ'יפס וזה היסטרי. בחנוכה גם הכנתי סופגניות קוראסון עם ציפויים מושחתים במיוחד".

האם בעקבות החשיפה והעניין אנחנו צפויים לראות את יופה מככבת על המסך באיזו תוכנית ריאליטי? בינתיים לדבריה זה לא על הפרק, אבל היא כן מספרת שהייתה בעבר בסדנה פרטית של אור שפיץ שהייתה לדבריה נפלאה ותרמה לה מאד והיא מקפידה להעשיר את הידע שלה בסדנאות וקורסים מקצועיים שעוזרים לה להתפתח.

באשר לסושי ברולה, יופה מבטיחה שזו רק ההתחלה וכי היא מתכננת לשדרג ולהוסיף טעמים, אך בינתיים מעדיפה לשמור אותם כהפתעה. בינתיים אם חשקה נפשכם בביס מושחת, אתם מוזמנים להקליק על העמוד של יופה ובכך גם לתרום לעצמכם נקודות קארמה בתמיכה בעסק עצמאי קטן.

מארז של 12 חתיכות יעלה לכם 80 שקלים 

עמוד האינסטגרם של מיה יופה:

https://instagram.com/maya_yofe?igshid=14lsfi1fkw5d8

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...