בלי לומר מילה: מסעדת סנטה קטרינה נסגרה במפתיע

אחרי עשור של פעילות • בלי פוסט פרידה או הודעה מוקדמת, מסעדת סנטה קטרינה המצליחה של השף תומר אגאי ביטלה הזמנות וסגרה דלתות

סנטה קתרינה, נתגעגע. צילום: גדעון מרקוביץ'

עשר שנים פעלה מסעדת סנטה קתרינה של השף תומר אגאי במתחם הר סיני, מאחורי בית הכנסת הגדול, באלנבי בתל אביב. אחרי שנים כסו שף של חיים כהן במסעדת יפו-תל אביב, אגאי פרש כנפיים ופתח את המסעדה שחלם עליה.

מסעדה קזואלית, ים תיכונית, מקומית, שמציעה אוכל שמח, קליל ולא מתיימר, תפריט המתבסס ברובו על הטאבון הגדול המוצב בה לראווה. אם קשה לפעמים לשים את האצבע על מה הוא בדיוק מטבח ישראלי עדכני, סנטה קתרינה הייתה דוגמא נפלאה לכך. התל אביבים (ולא רק הם) מיהרו לחבק, בימיה הטובים הייתה המסעדה מלאה עד אפס מקום. 

אבל היו גם ימים פחות טובים, בתקופת הקורונה פרסם אגאי פוסט מרגש בו קרא לקהל הלקוחות פשוט להגיע למסעדה "אני צריך אתכם" כתב אז. גם תקופת המלחמה לא היטיבה עם אגאי והמסעדה. הוא לא היחיד כמובן, רק לאחרונה נסגרה מסעדת אנימאר, גם מאפיית מטרלו המצליחה בעין זיוון נאצלה לסגור דלתות, והתחושה באוויר היא שזה רק עניין של זמן עד שעוד מסעדות בארץ, יצטרכו לסגור עקב קשיים כלכליים.

תומר אגאי, נקלע לקשיים?, צילום: גדעון מרקוביץ'

בשונה מבדרך כללים במקרים מסוג זה, אגאי עצמו לא פרסם דבר בעניין הסגירה וגם בחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של המסעדה לא נכתב דבר בנידון. דבר הסגירה נודע מפה לאוזן, כאשר לקוחות החלו לקבל הודעות ביטול על הזמנות שביצעו לימים הקרובים. 

אגאי עצמו לא הגיב לדברים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר