שילובים מפתיעים: המאכלים שיסייעו לכם לרדת במשקל

כשאתם מרכיבים תפריט תזונה, כדאי לקחת בחשבון את המושג "האפקט התרמי של המזון", שמתאר את כמות החום המשתחררת בזמן עיכול – ככל שהיא גבוה, כך נשרוף יותר קלוריות • מצאנו כמה שילובים שייתנו לכם מוטיבציה להיכנס לעניינים

ירידה במשקל (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

במרדף הבלתי פוסק אחר הגזרה המושלמת (או, אם לדייק, זו שהחברה מנסה למסגר לנו כמושלמת), נמצא לא פעם את עצמנו מנסים כל סוג של דיאטה או "קסם רפואי או תזונתי" שמבטיח לנו להגיע ליעד.

כמובן, אין פתרון קסם אמיתי או מעשה כשפים והנוסחה המנצחת היא אורח חיים בריא הכולל תזונה טובה ומאוזנת בשילוב פעילות גופנית. אך כל זה לא סותר את העובדה, כי ישנם מאכלים מסוימים שמומלץ לאכול או להימנע מהם.

כדאי שתצמצמו במאכלים שמנים (אילוסטרציה), צילום: GettyImages

ישנו מושג חשוב שכדאי להבין ולאמץ כשאנו מרכיבים לעצמנו תפריט – "האפקט התרמי של המזון". המונח מתאר את כמות החום המשתחררת בזמן עיכול המזון שאכלנו לצורך פירוקו. ככל שהאפקט התרמי של המזון יהיה בעל ערך גבוה יותר, כך נמצא עצמנו מוציאים כמות קלוריות רבה יותר בעיכולו.

בחירה נכונה של שילובי מזון יכולה לסייע בהאצת והעצמת התהליך ובשריפת שומנים. נעזרנו באתר Health Shots כדי לרכז כמה שילובים מומלצים שייתנו לכם את המוטיבציה להתחיל.

שיבולת שועל ואגוזים

קערה של שיבולת שועל עם תוספות של אגוזים, שקדים או אגוזי מלך היא דרך טובה להתחיל את היום. השיבולת עשירה בפחמימות המספקות אנרגיה לגוף. היא גם מהווה מקור טוב לסיבים תזונתיים המסייעים בהורדת רמות הכולסטרול ושיפור העיכול. היא עשירה בוויטמינים ומינרלים, כולל B1, ברזל, מגנזיום ואבץ, והיא גם מקור מצוין לסיבים תזונתיים המסייעים בהפחתת רמות הסוכר בדם ובנוגדי חמצון וחלבון.

האגוזים עצמם כשירים בסיבים, שמעודדים ייצור של הורמון בשם גרלין, שהוא הורמון המגרה את הפרשת הורמון הגדילה, ולוקח חלק גם בוויסות תיאבון ומשקל הגוף ויצירת תחושת שובע.

שיבולת שועל // צילום: Getty Images

יוגורט ופירות יער

החלבון שמכיל היוגורט מעצים את האפקט התרמי של האוכל, ומאיץ את שריפת הקלוריות בתהליך העיכול. בנוסף על כך, יוגורט מכיל סידן וויטמין D שעוזרים ברגולציה של קורטיזון, שהוא הורמון סטרואידי ממשפחת הגלוקוקורטיקואידים המופרש בגוף מבלוטת יותרת הכליה אשר משפיע על תהליך המטבוליזם. השילוב בין היוגורט ופירות היער עשירים בנוגדי חמצון דוגמת אוכמניות, תותים או פטל, מסייע בהפחתת לחץ חמצוני, המסייע בתהליך הירידה במשקל.

חמאת בוטנים ותפוחים

בוטנים הם מקור טוב לגֶניסְטין ורסברטרול וכן לשומן חד-בלתי רווי ושומן רב בלתי רווי, ששילובם עוזר בוויסות תחושת הרעב. לתפוחים ערך קלורי נמוך והם גם מקור טוב לחלבון, והשילוב ביניהם יוצר מנה בריאה וטעימה.

חמאת בוטנים, צילום: Getty Images

ביצים וגמבה

הביצים נותנות בוסט למטבוליזם בזכות הימצאות כולין (ויטמין מקבוצת B) וחלבונים באיכות גבוהה. דיאטה עשירה בחלבונים יכולה להאיץ את המטבוליזם ב-100 קלוריות ביום בזכות האפקט התרמי. הגמבה, מצדה, עשירה בוויטמין C ובקפסאיצין: הראשון מסייע במאבק בקורטיזון, האחראי לשומן בטני עיקש, בעוד השני מתפקד כמדכא תיאבון המעודד תחושת שובע.

שוקולד מריר ואגוזים

זה נשמע כמעט טוב מדי מכדי להיות אמיתי, אך מנה של שוקולד מריר עם לפחות 70% קקאו בשילוב חופן אגוזים, יכולה בהחלט להיכלל במסגרת תוכנית תזונתית נטולת רגשות אשם בניסיון להוריד במשקל. שוקולד מריר מכיל פוליפנולים, המסייעים בעיכוב התפתחות תאי שומן וביצירת אפקט תרמי גבוה.

באגוזים, כמו אגוזי מלך, יש רמות גבוהות של מנגן, נחושת, סלניום, ויטמיני B, E, C ו-A, ריבופלבין, נוגדי חמצון, תרכובות צמחיות חיוניות וסיבים. נוסף על כך, הם עשירים באומגה 3 ומהווים מקור גדול של חומצות שומן חד-בלתי רוויות דוגמת חומצה אולאית, שכולם מסייעים בהאצת המטבוליזם ובשריפת שומן.

שוקולד מריר, צילום: Getty Images

אבוקדו וירקות עליים

שילוב של אבוקדו קרמי וירקות עליים דוגמת תרד או קייל, יכולים להוות בסיס לסלט עמוס ערכים תזונתיים שמסייעים בתהליך הירידה במשקל. ירקות עליים הם בעלי ערך קלורי נמוך ועשירים בחלבון התורמים לאפקט תרמי גבוה יותר, בעוד האבוקדו עשיר בחלבון ושומנים בריאים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר