זה קורה: נאיפה מולא פותחת מסעדה ראשונה משלה

המסעדה החדשה של השפית המוערכת מביאה את היישוב הצפוני לנווה צדק בתל אביב - הבחורה הצעירה מירכא הגשימה חלום ועושה זאת בכוחות עצמה - בלי משקיעים, בלי שותפים • "רוצה לתת לאורחים חוויה קולינרית אחרת", היא אומרת

נאיפה מולא , צילום: חיים יוסף

במשך שנתיים חיפשה נאיפה מולא מקום לפתוח בו מסעדה משלה. היא כיתתה רגליים ברחבי תל אביב - יפו בה היא מתגוררת בשנים האחרונות, עד שלבסוף זה קרה. משהו ברצפת האבן בכניסה לחלל בו פעלה פעם מסעדת "בליני" במתחם סוזן דלל שבנווה צדק גרמה לה "תחושה של בית". "ראיתי המון מקומות, אבל משהו בבטן אמר לי שזה עדיין לא הדבר הנכון", היא משתפת. "האבן הזאת הזכירה לי את ירכא, המקום בו גדלתי". 

מסעדת נאיפה, צילום: חיים יוסף

יאמר לזכותה שאת הבית - היישוב המרוחק בצפון הארץ  - היא הצליחה להכניס לצלחות, לריח, לאווירה ואפילו לקירות החלל בו היא פותחת בעוד כחודש את המסעדה הראשונה שלה: "נאיפה". אימה, עפאף, דואגת להכין בכל יום ויום מגוון פיתות שונות למקום, וה"משהו בבטן" הזה - מתנגן לו שם ורוחש בסירים כמוטיב חוזר, מוכיח את עצמו בינתיים כמדויק.

האוכל של נאיפה מולא, צילום: חיים יוסף

אפשר לומר, מולא מגיעה "מבושלת" לנקודת השיא החדשה הזאת בקריירה שלה. בשנים האחרונות התברגה הבחורה הצעירה בת ה-33 כאחת השפיות המוערכות בעולם הקולינריה הישראלית, אחרי שעברה כברת דרך משמעותית, בין השאר, דרך "יפו-תל אביב", ההשתתפות בתוכנית "משחקי השף" והארוחות שלא ניתן היה להשיג אליהן מקום פנוי ב- L28. כעת, לדבריה, היא מגשימה את חלומה הגדול ופותחת את המסעדה הראשונה שלה, ללא שותפים וללא משקיעים, לגמרי בכוחות עצמה. 

נתחי דג פריך, צילום: חיים יוסף

״אני רוצה לתת לאורחים שלי חוויה קולינרית אחרת, עשירה בטעמים ושילובים קולינריים ייחודיים ובעיקר, בעיקר אירוח", היא אומרת ומגישה לנו במו ידיה את המנות החדשות שיצרה - מהן עולים ניחוחות של מסורות עתיקות יומין. האוכל שלה במקום החדש מבוסס על הקו הקולינרי של המטבח השאמי עם טכניקות בישול מסורתיות ונגיעות מאירופה. החוויה הקולינרית במקום היא שילוב של מסע בין עבר להווה, קסם החום האנושי ודיוק גסטרונומי. 

ניוקי פריקי ב"נאיפה", צילום: חיים יוסף

התפריט מוכוון חלוקה ובין המנות בו אפשר ליהנות, לצד כוס יין מקומי, ממנת ״קובנייה של ירכא״ - טרטר שייטל בקר ובורגול עם אריסה וחוסה, עשויה בדקדוק ובאלגנטיות, בטעמים עדינים, במרקם קל ואוורירי יחסית; ״מלפוף״ של כרוב בלאדי ממולא - מגולגלים דק דק ומוגשים על ציר בקר מצומצם מעט מתקתק, שמלווה בשום קונפי וסחוג שבור שמוסיפים את הקיק; או נתחי דג פריך ומאוד, מאוד קראנצ'י, מטוגן בבלילת סולת - אותם מנחה מולא לאכול בתוך פיתה דרוזית קריספית ממולאת בצל מקורמל, סלט עלים ורוטב צ'ילי חריף.

בין הקינוחים טעמנו בסבוסה טעימה להפליא, שמתחילה במרקם מתפצח של שכבת סוכר מקורמל ועוברת דרך עוגת סולת קרמית, נימוחה ורכה. מחירי המנות יתווספו בהמשך עם פתיחת המסעדה, הסבירו לנו במקום. 

כתובת המסעדה: יחיאלי 4 תל אביב. פתיחת המסעדה בעוד כחודש. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר