זריקת החול על בן גביר: באולפן חדשות 12 דנו בפערים בין חופן גרגירים לבין "קובבה"

השלכת החול על השר איתמר בן גביר במהלך שוטטות שלו בחוף תל־אביבי משכה את תשומת הלב בסופ"ש, אפילו יותר מאירוסיה של נועה קירל • קצין החקירות המטפל בתיק ניתח את התיעודים באולפן של ערד ניר וקבע: "זה היה חופן של בוץ" • בתקופה בה המשטרה איבדה אמון והפוליטיזציה אכלה אותה מבפנים - העיסוק המוגזם בנושא הוא זריית חול בעיני הציבור • וגם: הדוקו על "הסופרנוס" שעשוי מספיק טוב כדי לא לעצבן את החסידים

"זה היה חופן של בוץ. לא חול. ממש כדור בוץ". צילום: צילום מסך, ערוץ 12

סיקור תקיפת בן גביר בחוף הים | קשת 12, 15:00

שבת בצהריים, יום יפה, ילדים בונים ארמון בחוף הים - ובאולפן חדשות 12 דנים בפערים בין חופן חול, גרגירים, עיסה וכדור בוץ (שכידוע מכונה בשפת הילדים "קובבה"). עולם מוזר.

השלכות השלכת החול על השר איתמר בן גביר במהלך שוטטות שלו בחוף תל־אביבי משכו את תשומת הלב בסופ"ש. דיברו על התקרית יותר מאשר על האירוסים של נועה קירל. בטלוויזיה ניתחו סרטונים מזוויות שונות שהוקרנו בהילוך איטי, דיברו עם גורמים מעורבים, עשו השוואות ונתנו תחושה של משחק בחול.

"חופן חול", קבע ערד ניר. "גרגיר חול", התעקשה אם החשודה. אבל לעדי ברקוביץ', קצין החקירות המטפל בתיק, היה הסבר אחר כשהתראיין בשידור. לדבריו, זאת היתה קובבה של ממש - ולכן צפויות השלכות.

בן גביר בחוף הים, צילום: ללא קרדיט

"זה היה חופן של בוץ. לא חול - בוץ. ממש כדור בוץ לעבר גבו", תיקן השוטר את ערד ניר. "זה הלם בו, פגע בו ובאנשים נוספים בסביבתו". ניר לא ויתר: "אתה פעם ניסית להרים חול בים? זאת אומרת, כשאתה נמצא בתוך המים? זה כדור בוץ, או שזה נהיה עיסה שמתפרקת ביד ומתפזרת לכל עבר, כפי שנראה בצילומים?".

על כך השיב הקצין הבכיר: "בהתחלה זה באמת נראה חופן חול שפוזר לכל עבר. אך כשאתה מרים חופן בוץ ומאגד אותו לכדי כדור, ועשיתי את זה בעברי כששיחקתי עם ילדיי בים - הוא נשאר קשיח, וברגע שאתה מעיף אותו הוא פוגע באדם ויכול לגרום לחבלה. מדובר בדבר כואב. מהסרטון אי אפשר ללמוד על עוצמת החבטה של כדור הבוץ בגבו של השר לביטחון לאומי. היתה סכנה לביטחונו".

נזכרתי בפרק של "סיינפלד", שבו ג'רי ניתח את היריקה של שחקן הבייסבול קית' הרננדז שפגעה בקריימר ובניומן. סיינפלד נעזר בהסבר על חוקי הפיזיקה שהופעלו בעת מעוף המוחטה באוויר כדי להגיע למסקנה שהיה יורק נוסף - וגם בתקרית בן גביר והחול זלג הסיקור התקשורתי למגוון תיאוריות שכופפו לפי השקפת ראייתו של הדובר.

בתקופה שבה אין ביטחון אישי, המשטרה איבדה את אמון האזרח, הפוליטיזציה אכלה אותה מבפנוכו והיא לא מצליחה להתמודד עם הפרות סדר או פשעים אמיתיים - העיסוק המוגזם בזריקת חול הוא זריית חול בעיניי הציבור כולו. במקום להתעסק בנושאים חשובים, השרים, התקשורת והמשטרה, הגופים שאמורים לשמור על הביטחון האישי של כולנו, מתנהלים כאילו הם פרק של "סיינפלד".

ההוכחה לכך ש"הסופרנוס" היא הסדרה הכי - (קאט טו בלאק) 

לגעת ב"הסופרנוס" זה כמו לגעת ביצירת קודש. נגיד, התנ"ך. מוכרחים לעשות את זה ממש טוב כדי לא לעצבן את החסידים. אז אפשר להירגע: "דיוויד צ'ייס והסופרנוס", דוקו בשני חלקים שזמין מהיום ב־HOT8, בסלקום tv וב־yes דוקו ושמנתח את הסדרה הטובה בהיסטוריה (ולא תשכנעו אותי אחרת), הוא סרט כמעט מושלם.

דרך ראיון עם דיוויד צ'ייס, יוצר "הסופרנוס", במאי הדוקו אלכס גיבני מסביר איך היא הפכה לסדרה פורצת דרך ששינתה את הטלוויזיה. במשך שלוש שעות מחבר גיבני סצנות איקוניות, קטעי אודישנים, סודות מחדר הכותבים וזיכרונות של השחקנים, כדי לבנות נרטיבים מתבקשים. אחרי שהתלהבתי, נזכרתי שגיבני חתום גם על הדוקו המדובר "תיקי ביבי", שיוקרן מחר בבכורה בטורונטו ושמבטיח זווית חדשה על חקירות נתניהו. ואם זה מה שהוא עשה מטוני סופרנו - מעניין מה הוא יעשה מביבי. "דייויד צ'ייס והסופרנוס" הוא ההוכחה הרשמית לכך ש"הסופרנוס" היא הסדרה הכי - (קאט טו בלאק) 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר