"אנחנו יוצרים את תרבות העתיד": עונה חדשה לסדרת האנימציה האהובה

הם חשבו שכבר הגיעו לסוף הדרך, אבל אהבת הקהל החזירה אותם - ובגדול • לרגל עליית העונה ה־12 של סיטקום המדע הבדיוני "פיוצ'רמה", יוצר הסדרה דיוויד אקס כהן אומר בראיון ל"ישראל היום": "היום אנחנו המיינסטרים"

"לוקחים אלמנטים תרבותיים מגוונים". מתוך פיוצ'רמה. צילום: באדיבות דיסני פלוס

לא כולם היו מרוצים מפרקי העונה ה־11 של סדרת האנימציה הוותיקה והאהובה "פיוצ'רמה", שחזרה לחיים במפתיע בשנה שעברה, עשור שלם אחרי שהסתיימה. דיוויד אקס כהן, שיצר את הסדרה בסוף שנות ה־90 יחד עם יוצר "משפחת סימפסון" מאט גריינינג, בהחלט מודע לכך.

"העונה הקודמת דרשה מאיתנו לעשות דברים לא פשוטים", הוא מסביר בראיון בלעדי ל"ישראל היום", לרגל עליית העונה ה־12 של סיטקום המד"ב פורץ הדרך לפלטפורמת הסטרימינג דיסני+. "זה לא פשוט להחזיר סדרה אחרי הפסקה של עשור. כתבנו סוף מאוד אלגנטי ויפה, והיה קשה להחזיר את הדמויות בצורה כזאת שגם תרצה את המעריצים הוותיקים וגם תאפשר לצופים חדשים, שנחשפים לסדרה לראשונה, להבין מה קורה.

"בעונה הזאת אנחנו הרבה יותר חופשיים ומשוחררים", ממשיך כהן. "יש הרפתקאות אפיות ופרקים שהיה ממש כיף לכתוב אותם. יש פרק על המשפחה של בנדר הרובוט. יש קרב עד המוות בסגנון 'משחק הדיונון'. דברים שמבחינתי הם כיף טהור".

"ההחלטה לחזור הפעם היתה מאוד אמוציונלית". מתוך פיוצ'רמה,

אתה אומר שהחזרה אחרי עשר שנים היתה קשה. סוף הסדרה באמת היה מושלם. היו רגעים שבהם חשבת שאולי זו היתה טעות להקים את "פיוצ'רמה" לתחייה?

"כמו שאתה בטח יודע, 'פיוצ'רמה' עברה כבר כמה וכמה גלגולים של ביטולים וחזרה לא צפויה לחיים במהלך ההיסטוריה שלה. אין הרבה סדרות שהעבירו את הצוות שלהן את הסבל שאנחנו עברנו במהלך השנים. באנו והלכנו כל כך הרבה פעמים. בכל פעם אני מתלבט אם לחזור, בכל פעם אני קרוע מבפנים ושואל את עצמי 'אולי שכחתי איך לעשות את זה?'.

"אני גם אדם לחוץ באופן כללי. ההחלטה לחזור הפעם היתה מאוד אמוציונלית. הרגשנו שסיימנו את הסדרה יפה, אבל אנשים אוהבים את מה שאנחנו עושים. ומה נעשה? אנחנו אנושיים. אנחנו אוהבים להרגיש את אהבת הקהל".

בזכות סרטי מארוול ו"מלחמת הכוכבים", וכן סדרות כמו "ריק ומורטי", הקהל כיום הרבה יותר בקיא ברזי המדע הבדיוני. זה משהו שיותר מקל או מקשה עליכם?

"זה משהו שאנחנו מאוד מרגישים אותו. כשהתחלנו את הסדרה לא ממש היה דבר כזה 'מדע בדיוני קומי', והיום זה המיינסטרים. אתה יכול לספר את הסיפור, ואתה לא צריך להסביר את הטכנולוגיה. זה הפך את מלאכת הכתיבה לקלה יותר".

אחד מהדברים האהובים עלי ב"פיוצ'רמה" הוא השילוב של אלמנטים יהודיים. יש משהו מרגיע ומנחם בידיעה שהיהדות תשרוד עמוק לתוך העתיד. זה משהו שעבר גם לך בראש, כיהודי, כשהתחלת לשלב את האלמנטים האלה בסדרה?

"דת זה אזור רגיש עבורנו. כשאנחנו ניגשים לנושא כלשהו אנחנו מנסים להיות כלליים ופילוסופיים. לדון בדת מול מדע, למשל. יש לנו פרק גדול בעונה הבאה שהולך לעסוק בזה. אבל ברור שפה ושם גם יש קצת יידיש", הוא צוחק. "אנחנו לוקחים את מה שמצחיק אותנו בכל דת ומנסים לשלב את זה בסדרה. אנחנו לוקחים אלמנטים תרבותיים מכל אחד מאיתנו כדי ליצור את התרבות של העתיד, כדי שיהיה ייצוג לכולם".

העונה ה־12 של "פיוצ'רמה" זמינה כעת בדיסני+

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר