"קבינט שישי" ב-i24NEWS: אולי רק בבית משפחת נתניהו התחלף הערוץ לראשונה בערב שבת

כשנוה דרומי עזבה את ערוץ 14 לטובת i24NEWS היא הכריזה: "ציבור עצום מחפש אלטרנטיבה הוגנת שתסכם לו את השבוע בערב שישי" • אלה הם נתוני הפתיחה שאיתם יצאה לדרך מהדורת סוף השבוע שלה • אך האם באמת היה שם משהו הוגן?

נוה דרומי, להלן "האלטרנטיבה". צילום: מתוך i24NEWS

את האובססיה של משפחת נתניהו ל"אולפן שישי" ניתן לאבחן דרך ציוצים של הבן יאיר מלפני שנים, וגם אפשר לחזור ליום השביעי במלחמה.

ב־13 באוקטובר פתחו ב"אולפן שישי" את התוכנית במונולוג זוגי של דני קושמרו ותמיר סטיינמן, שחיבק את הצבא והאשים את נתניהו במחדל. דנה ויס, שישבה לידם, סיפרה כי ג'ו ביידן דיבר עם משפחות החטופים בעוד נתניהו לא יצר קשר. לא ברור מה קרה באותו שישי בבית הנתניהוז, אך בתוך כשעה יצאה הודעה חריגה מלשכתו שבישרה על הצהרה מיוחדת שנקבעה להמשך המהדורה.

"זה תקדימי, מעולם נתניהו לא דיבר בשבת", הזכירה ויס. "21:30 זה בטח פיקוח נפש", הוסיף קושמרו. בסוף ראש הממשלה נאם במשך שלוש דקות, ורק הבהיר שהוא שוחח עם חלק ממשפחות החטופים ושביחד ננצח. פחות פיקוח נפש, ויותר פיקוח על מסרי השבת בטלוויזיה. כעבור כחודש פרסם גידי וייץ ב"הארץ" כי כדי לגרום לערוץ 14 לשדר בשבתות, נתניהו ביקש סיוע אפילו מאריה דרעי, המקורב למשפחת מירלשוילי, בעלי הערוץ.

יש איזו תחושה ש"אולפן שישי" היא הנמסיס של הנתניהוז. במשך שנים בחשו בימין במטרה לייצר לה אלטרנטיבה הפוכה. בינתיים אימצה התוכנית לתוכה עיתונאים כמו בועז ביסמוט, אמיר איבגי ודניאל רוט־אבנרי, שיצרו מראית עין של איזון והתכתשות, שסייעו לה להרוויח תשומת לב ונוכחות ברשתות. לכן, עוד לפני שהוקם, ערוץ i24NEWS סומן כמי שיכול לספק אלטרנטיבה נחוצה בסופי השבוע.

קבינט שישי עם נוה דרומי, צילום: i24NEWS

לפי פרסומים של ועדת המדרוג, 59.5% מצופי ערוץ 14 הם מסורתיים, 19% דתיים ו־21.5% חילונים. כחצי מצופי 14 לא מדליקים טלוויזיה בשבת, והשאר מתחלקים בשווה בין שלושת הערוצים המשדרים.

כשנוה דרומי עזבה את ערוץ 14 לטובת i24NEWS היא הכריזה: "ציבור עצום מחפש אלטרנטיבה הוגנת שתסכם לו את השבוע בערב שישי". אלה הם נתוני הפתיחה שאיתם יצאה לדרך "קבינט שישי", מהדורת שישי החדשה בהגשתה. עכשיו ננתח את הצהרתה - כי כל מילה בה משמעותית: הוגנת? באולפן של דרומי התכנסו מלחכי פנכה, וביניהם יועצת לשעבר של נתניהו ומקורבת לבנו, שניהלו שיח מתורבת לגבי הכישלון של השגת מטרות המלחמה והטילו אחריות בלעדית על הצבא ומערכת הביטחון. אחר כך סיפקה דרומי מונולוג נוקב על הצורך ברפורמה משפטית, לנוכח אשמתם של בג"ץ והיועמ"שית בצרות שלנו. "האופן שבו הצגת את הדברים היה מאוד לא הוגן", השיבה לדרומי הפאנליסטית שלה, פולי ברונשטיין.

אז הוגן לא, אבל מה בנוגע לאלטרנטיבה? המהדורה של דרומי היא אכן אלטרנטיבה. כשב"אולפן שישי" הציגו סקר שהראה כי 54% מהישראלים משוכנעים שהמלחמה לא מסתיימת בגלל שיקולים פוליטיים של נתניהו, באולפן של דרומי לא נשמעה ביקורת על נתניהו ועל תפקודו. כן היה ראיון עם אמיר אוחנה ועם השחקן שגילם את משה רבנו בסדרת נטפליקס.

ומה לגבי "ציבור עצום שמחפש"? כמה עצום? טבלת הרייטינג מגלה כי "קבינט שישי" לא השפיעה על התחרות. אף ששודרה מול משחק יורו חשוב, "אולפן שישי" אספה 10.5% (כרבע מיליון צופים), בעוד האלטרנטיבה לא משכה צופים, לא עשתה עניין ולא יצרה דיבור ברשתות. חוץ ממני לא נתקלתי במישהו שצפה בה. אולי רק בבית משפחת נתניהו התחלף הערוץ לראשונה בערב שבת.

"קבינט שישי" עם נוה דרומי, צילום: i24NEWS

"ציבור עצום מחפש אלטרנטיבה הוגנת שתסכם לו את השבוע בערב שישי"? נדמה שלנוה דרומי יש עוד איך להשתפר.

"קבינט שישי" עם נוה דרומי | i24NEWS, שישי 20:00

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר