״גשם של אוקטובר״ - עכשיו בגרסת הזמרת הלבנונית

הזמרת קארין בסילי שחררה גרסה בערבית לשיר המרגש של עדן גולן שמילותיו נגנזו ושונו עבור אירוויזיון 2024 • הקליפ שפרסמה הזמרת כולל את תמונות החטופים וקריאה להשבתם הביתה • ״הרגשתי צורך לשיר ולצלם משהו שיביע הזדהות עם העם היהודי״

הזמרת הלבנונית קארין בסילי מבצעת את "גשם של אוקטובר". צילום: צילום מסך מתוך הקליפ לשיר

זמרת לבנונית בשם קארין בסילי שחררה אתמול (חמישי) קליפ לשיר "הגשם של אוקטובר" ("October Rain"), כאקט של סולידריות עם ישראל ולקראת ציון יום השנה לטבח ה-7 באוקטובר.

הזמרת פרסמה את הגרסה שלה לשיר המרגש, שמילותיו נגנזו מאירוויזיון 2024 (וכידוע, לאחר ששונו המילים, הוא הפך לבסוף ל-"Hurricane") ואמור היה להיות מבוצע על ידי עדן גולן בבמה הגדולה בעולם.

בסילי, נוצרייה שכיום מתגוררת בארצות הברית, קיבלה צו איסור כניסה ללבנון למשך כל ימי חייה. היא נעמדה לצידה של ישראל בשנים האחרונות כם כששילמה על כך מחיר אישי כבד.

הקליפ שמלווה את השיר צולם במיצג הזיכרון של פסטיבל הנובה – Nova Exhibition, בלוס אנג׳לס, קליפורניה. "זה היה יום מאוד מרגש״, כתבה הזמרת באינסטגרם לאחר הצילומים. ״זה משהו שלעולם לא חשבתי שאעשה, בין היתר בגלל היותי נוצריה, אך הרגשתי צורך לשיר ולצלם משהו שיביע הזדהות עם העם היהודי״.

בחלק מהקליפ נראית הזמרת שרה את מילות הטקסט בערבית כשסביבה מופיעות תמונות של חטופים ישראלים והקריאה "החזירו אותם הביתה עכשיו".

בסילי קיבלה צו איסור כניסה ללבנון למשך כל ימי חייה, צילום: צילום מסך מתוך הקליפ לשיר

כזכור, מדובר בשיר המקורי שהיה אמור לייצג השנה את ישראל בתחרות האירוויזיון במאלמו, אך מארגני התחרות החליטו לפסול אותו. לכן יוצרי השיר בחרו לשלוח גרסה אחרת ויותר "מעודנת" עם שם שונה ומילים אחרות. התוצאה הייתה השיר "Hurricane", שמוכר כבר לכולנו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר