למרות העלייה במחירים: גידול במכירת מוצרי חלב

במהלך החודשים ינואר-אפריל, נרשם גידול של יותר מ-19% במכירת מוצרים מועשרים בחלבון, של 4.1% בשוק הקוטג' ושל 4.6% בשוק הגבינות המיוחדות • מיכל בצר, מנהלת אגף השיווק בחטיבת החלב בתנובה: "העלייה – בשל מנועי צמיחה בולטים בשוק המזון בארץ ובעולם"

מוצרי חלב (ארכיון). צילום: יהושע יוסף

ערב חג השבועות, מחירי החלב בארץ יקרים במיוחד, וזאת בשל עליות המחירים של המחלבות בישראל. לקראת החג, בתנובה הציגו את המגמות הבולטות בשוק החלב, זאת על בסיס נתוני סטורנקסט מתחילת השנה עד חודש אפריל.

לראשונה, משקה שיבולת השועל הוא המוביל מבין משקאות תחליפי החלב, ובכך עוקף את משקה הסויה. בנוסף, זהו המוצר ה-11 הנמכר ביותר מבין מוצרי החלב במקררי רשתות השיווק.

מנתוני החברה עולה כי גם אחרי מגפת הקורונה, הישראלים ממשיכים לבשל ולאפות. כך, חלה צמיחה של 12.6% בצריכת פתיתי הגבינה לבישול ואפייה מתחילת השנה, גידול של 11% בצריכת חמאה ו-9.6% בשמנת המתוקה. מגמה נוספת בשוק הישראלי היא הצורך הגובר לגיוון בעולם הגבינות המיוחדות, שהציגו בשנה החולפת צמיחה של 4.6%, שהכפילו את עצמן בעשור האחרון.

המכירות עולות. חמאה, צילום: Getty Images

שוק המוצרים המועשרים בחלבון נמצא בעלייה מתמדת בארץ ובעולם, וזאת על רקע הגידול בפעילות גופנית מאז תקופת הקורונה והביקוש למזון מותאם תזונת ספורט. בתנובה מציינים כי חלבון הוא אחד הרכיבים המבוקשים ביותר בתזונת הישראלים, מספורטאים צעירים עד בני הגיל השלישי. בהתאם לכך, הקטגוריה הזו מציגה צמיחה מתמדת גם בישראל, עם גידול של יותר מ-19% (בחודשים ינואר-אפריל). הצפי הוא כי עד סוף השנה, קטגוריית מוצרי החלב המועשרים בחלבון צפויה לחצות לראשונה את רף 450 מיליון השקלים בכלל הענף.

נוסף על כך, השנה חל גידול כמותי בשוק הקוטג' שעומד על 4.1%. הגידול הכמותי של תנובה עצמה עומד על 11.3%, כאשר חצי מהכמות היא בזכות קוטג' 12% שומן. את העלייה מסבירים בחברה גם בגלל טרנד גלידות הקוטג' וכן בשל דיאטות הקוטג למיניהן.

באשר למוצרים המובילים במקררי החלב בחודשים הללו, במקום הראשון ממוקם חלב תנובה טרי בקרטון 3% שומן, במקום השני קוטג' תנובה 5% שומן ובמקום השלישי חלב יטבתה בבקבוק 3% שומן, שאינו נמצא בפיקוח כמו חלב תנובה, ולכן הינו יקר יותר. במקום הרביעי מדובר בגבינת עמק 28% במשקל של תנובה.

מוצרי חלב (ארכיון), צילום: אורן נחשון

"הצמיחה - גם בלי קשר לחג השבועות"

לדברי מיכל בצר, מנהלת אגף השיווק בחטיבת החלב בתנובה, בחברה זיהו מספר מנועי צמיחה בולטים בשוק המזון, שמאפיינים גם את עולם החלב בישראל, חלקם דומים לעולם וחלקם מונעים משינויים בתרבות הצריכה המקומית. "כך, לדוגמה, עולם הגבינות המיוחדות בארץ, שבעשור האחרון הכפיל את עצמו, המשיך לצמוח גם השנה, ומציג גידול מצטבר של 4.6% בחודשים ינואר-אפריל 2023 לעומת התקופה המקבילה אשתקד", אמרה. "גם קטגוריית הגבינות המיוחדות צמחה, הן בשל היותן חלק ממגמת הקולינריה והשילוב שלהן באפייה ובבישול ביתי, והן בשל פתיחות גבוהה יותר מבעבר של הישראלים לטעמים מורכבים יותר. בנוסף, חלה התפתחות של תרבות אירוח חדשה עם פלטות גבינות מיוחדות, ולא רק בחג השבועות".

באשר לקפיצה בשוק תחליפי החלב, אומרת בצר כי "שוק תחליפי החלב הוא אחד הצומחים בעולם, ואנו רואים יותר ויותר צרכנים שמחפשים אחר פתרונות של תחליפי חלב, הן מסיבות בריאותיות, סביבתיות או אידיאולוגיות. בשנה האחרונה, תנובה הציגה מספר מהלכים משמעותיים אשר הובילו את הצמיחה בשוק תחליפי החלב בישראל, בהם הרחבת סדרת הטופו ומשקאות תחליפי החלב על בסיס שיבולת שועל".

חלב, צילום: Getty images

באשר לצמיחה במשקאות קפה, היא אומרת כי "ישראל היא מדינת ששותים בה הרבה קפה, וספציפית קפה קר. על פי 'סקר המזון הגדול', מחקר שביצעה תנובה באפריל האחרון בשיתוף מכון Kantar, 82% מהישראלים שותים קפה בכמות ממוצעת של כ-3 כוסות קפה ביום לאדם. לפי נתוני סטורנקסט סגמנט, שוק משקאות הקפה בארץ צמח במצטבר בכ-17%. במהלך השנה הקרובה, תנובה צפויה להמשיך להרחיב את פתרונותיה בעולם הקפה הקר עם החלב הטרי, וכן להעמיק את אחיזתה בעולמות המשקאות האישיים הקרים כמו אייס קפה עם חלב ואייס קפה עם חלב מהצומח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר