מנכ"ל איגוד הסחר חושף: התשובה שעלולה להפיל אתכם בראיון עבודה

לפי גארי שפירו, על התשובה הזו רבים מאתנו חוזרים, כנראה מתוך תפישה מוטעה • אלא שמתברר שבמקרים מסוימים ההפך הוא הנכון • השאלה "מתי תוכל/י להתחיל לעבוד"? עלולה לפסול את מועמדותכם לתפקיד, אז כיצד עליכם לענות עליה?

אישה בריאיון עבודה (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

בתקופת מלחמה שבה נדמה כי הליך חיפוש עבודה נעשה מאתגר יותר מיום ליום, מנכ"ל איגוד הסחר האמריקני חושף היום (ראשון) ב"ניו יורק פוסט" איזו תשובה בריאיון עבודה עלולה להפיל אתכם, ובניגוד למה שרבים מאתנו ודאי חושבים – דווקא תפסול את מועמדותכם.

לפי גארי שפירו, על התשובה הזו רבים מאתנו חוזרים, כנראה מתוך תפישה מוטעה – שזה מה שהמראיין שלנו מצפה לשמוע. אלא שמתברר שבמקרים מסוימים ההפך הוא הנכון, כאשר תשובה זו עלולה להדליק אצל המעסיק הפוטנציאלי נורה אדומה.

"מתי תוכלי להתחיל לעבוד?"

כאשר מועמדים למשרה נשאלים בריאיון עבודה מתי יוכלו להתחיל לעבוד, רבים מהם עשויים להניח כי כמה שיותר מוקדם – כך עדיף למעסיק. אלא שלדברי שפירו, תשובה הכוללת מסגרת זמנים קצרה מדי, עלולה לא פעם להרים תמרור אזהרה אצל המראיין. "אם התשובה שלך היא פחות משבועיים – זאת בעיה גדולה מבחינתי", הוא אומר. "אותו מועמד לא יקבל את המשרה, כי הוא בעתיד עלול להתייחס אלינו באותה מידה שבה התייחס למעסיק אותו הוא נוטש", צוטט שפירו ב"ניו יורק פוסט".

"מעוניינים ברמת מחויבות גבוהה". ראיון עבודה (אילוסטרציה), צילום: ללא

לדבריו המנכ"ל, הוא מעוניין בעובדים עם "רמת מחויבות גבוהה" לחברה שבה הם עובדים, במסגרתה הם "לא ישאירו את המעסיק שלהם תלוי באוויר", גם אם הם לא אוהבים את העבודה הנוכחית.

לדבריו, מועמדת אחת שכיום משמשת כמנהלת תפעול בחברה, אמרה בריאיון העבודה שלה כי היא זקוקה לתקופה של עד שישה שבועות כדי לסיים את יחסיה עם המעסיק הקודם שלה – ובעיניו זה לא דבר שלילי. שפירו עומד בראש איגוד הסחר האמריקני מזה למעלה משלושה עשורים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר