בואו נתחיל מהסוף לשם שינוי, הסיטרואן C5 איירקרוס גם בגרסתו ההיברידית הוא רכב מיוחד ונעים בצורה יוצאת דופן. בגרסה הזו, הוא גם מוסיף יכולת לנוע בכוח החשמל בלבד. ולאלו שמחפשים קצת שקט מצפוני בשילוב נוחות גבוהה ביום-יום, זו תשובה מצוינת.
הבסיס
כבר בגרסאות הפשוטות יותר שלו הרכב הזה מציע הרבה מאוד מרווח ותא נוסעים חכם. בסיס הגלגלים הארוך, מציעה מספיק מקום לנוסעים מלפנים ולאלו מאחור יש שלושה מושבים הנעים כל אחד על מסילות משל עצמו. הוא גם רחב למדי, מה שמאפשר את הסידור הזה מאחור. תא המטען הגדול, נפגם קצת בגרסה הזו, אבל עדיין מציע מקום מספק בהחלט.
הגרסה ההיברידית מגיעה ברמת האבזור הגבוהה בלבד, זה משפיע על המחיר מחד, אבל ממלא את התא בכל טוב. ומעבר לטכנולוגיה הזו, שמוגשת בצורה נעימה וקלילה יש כאן גם את מושבי הנוחות של סיטרואן, שהם באמת כאלו – נוחים בצורה שאי אפשר להתעלם ממנה.
התוצאה
מה שהם לא יודעים לעשות, זה לתמוך. וזה סימן לבאות, הרכב הזה מתרכב כולו בשיוט ניחוח ותפעול חסר מאמץ ופחות בלייצר עומסי צד ובכלל. ההגה לדוגמה, קל באופן כמעט מוגזם, כיול המתלים, למרות שמרגיש קצת קשיח יותר בגרסה זו (לכבוד המשקל העודף מהסוללות כנראה) נימוח. המכונה הזו מצליחה לבודד את הנוסעים (ואת הנהג) מכל מה שקורה מסביב ולייצר קפסולה רגועה ושקטה.
היחידה ההיברידית לא מרשימה בכל הקשור לכוח. היא לא חלשה, אבל המשקל שהתווסף, והתיבה שלא תמיד פועלת במהירות ויעילות, הופכים את התגובות לחסרות מחץ. הצד החשמלי של מערכת ההנעה יודע להזיז את הסיטרואן הזו עד ל-135 קמ”ש. אנחנו הצלחנו לכסות 44 ק”מ בהנעת חשמל טהורה – תנועה חרישית שמתאימה מאוד לאופי של המכונית הזו. מעבר ליכולת הרגנרטיבית, ניתן להטעין משקע החשמל בלילה ולזכות בעוד טווח חשמלי.
למרות הרושם הכללי המצוין, פחות אהבנו את החומרים הלא אחידים לאורך התא, את איפוס מד המרחק שמתחבא מאחורי ההגה ואת תפעול בקרת השיוט שדרש מאיתנו זמן הסתגלות. מעבר לזה הסיטרואן הזו בהחלט הרשימה אותנו, כמקום נעים לנסיעה ושימושי למדי למשפחות שזקוקות לשלושה מושבים אמיתיים מאחור וגם תא מטען מכובד.
שגרירה
סיטרואן C5 איירקרוס היבריד היא שגרירה נאמנה לערכים הקלאסיים של היצרנית הזו. אלו החיוביים בכל אופן. היא נוחה, שימושית, טכנולוגית ונראית ומרגישה ייחודית. הבעיה העיקרית שלה היא גרסת הבנזין שעומדת לצידה באולם התצוגה. עם מחיר נמוך יותר ב-40,000 שקלים, היא מציעה תאוצה טובה יותר מעמידה, עוד 120 ל’ בתא המטען ואותה רמת אבזור. את מחיר החשמל יישלם מי שטרוד בצריכת דלק, ורוצה מצפון נקי (מזיהום אוויר) בחלק מהנסיעה.
סיטרואן C5 איירקרוס phev
מנוע: בנזין 1,598 סמ”ק, חשמל
הספק (משולב): 225 כ”ס
מומנט (משולב): 36.7 קג”מ
גיר: אוטומטי, 8 היל’
הנעה: קדמית
בסיס גלגלים: 273 ס”מ
תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.6 ש’
מהירות מרבית: 226 קמ”ש
צריכת דלק (מבחן): 18.5 ק”מ/ל’
מחיר : 219,000 שקלים
בעד: נוחות, הרגשה, טכנולוגיה
נגד: ניתוק מוחלט
שורה תחתונה: חייבים חשמל?