חשמל להמונים? סיטרואן C3 במבחן

הדור החדש של סיטרואן  C3 יגיע אלינו קודם כל בגרסה חשמלית. החדשות הטובות הן שהיא אמורה להיות זולה למדי ולהוביל זן חדש של חשמליות קטנות וזולות

מכונית סופר-מיני היא מוצר חשוב מאוד עבור כל יצרנית אירופית. עושה רושם שעבור סיטרואן הדבר נכון שבעתיים. מאז שהחליפה ה-C3 את הסקסו בתחילת האלף הנוכחי, נמכרו לא פחות מ-5.6 מיליון יחידות ממנה. זה הופך אותה לרב המכר של סיטרואן, כשהיא מותירה מאחור את הדה-שבו המפורסמת, ממנה נמכרו “רק” 5.1 מיליון יחידות ב-41 שנות הייצור שלה. אז כן, הדור הרביעי של סיטרואן C3  שהוצג בפנינו ויגיע לארץ לקראת סוף השנה, הוא חשוב עבורה, בלשון המעטה.

עוד מאוברדרייב >>>

סיטרואן C3 החדשה גם מביאה עימה בשורה אופנתית למדי. במידה ולא ידעתם, המכונית החשמלית לא מצליחה להתרומם באירופה. עד כדי שיצרניות גדולות ביבשת הישנה מחשבות מסלול מחדש. יש לא מעט יצרניות בעולם שמתכוננות לתת תגובה למגרעה חשמלית אחת, המחיר. התשובה אמורה להגיע בדמות מכוניות קטנות, חשמליות וזולות יחסית בתקווה שהמחיר הנמוך ימשוך קהל חדש לתוך העולם החשמלי.

אחת הסנוניות למגמה הזו היא ה-C3 החדשה בגרסתה החשמלית, שצפויה לעלות קצת יותר מ-20,000 יורו, מה שיהפוך אותה לבשורה גם אצלנו ככל הנראה. האם גם כאן, אחרי הובלה ומיסוי, תצליח סיטרואן להציג את הסופר-מיני החשמלית הזו במחיר אטרקטיבי? שאלה במקומה.

הצטרפו לערוץ ה-YouTube שלנו !

בכל הקשור לממדים סיטרואן C3 החדשה דומה עד זהה לדור היוצא. ההבדל הבולט מצוי בנתון הגובה (9 ס”מ יותר). העיצוב של הסיטרואן הזו משדר משהו חסון מאוד, עם החזית האנכית והגבוהה וקו הכתפיים הגבוה. זהו לטעמי עיצוב מוצלח מאוד, גם אם לא ייחודי כראוי לסיטרואן. סממנים צרפתים אפשר למצוא ברמזים מוסתרים חתומים על החלון האחורי ובשורת דגמים של סיטרואן המוטבעת בתוך תא הכפפות. התחושה המוצקה נובעת גם מהרחבות בתי גלגלים, פגושים כאילו ממוגנים ומסילות הטענה על הגג. איפור פנאי שנראה מוצלח מאוד על המכונית הזו.

תא הנוסעים מוכיח משהו שכבר ידענו. לא צריך עושר מוגזם וחומרים יקרים בכדי לייצר תא נוסעים עדכני ונעים. זול מצד אחד אבל שמח ומושקע מצד שני. שילובי בד מונחים כאן בחוכמה בכדי לשבור את השימוש בפלסטיק הנוקשה. תוויות עם מסרים חיוביים משולבים בדלתות. מסך גדול מרכז בתוכו את תפעול רוב המערכות שיש כאן. פשוט מאוד, אבל גם חמוד מאוד. המושבים טובים למדי והם מתוכננים מחדש ומרופדים יותר מהדור היוצא והמרווח מלפנים טוב מאוד. לי הציקה קצת הקונסולה המרכזית המסורתית. היה אפשר לוותר עליה לכל אורכה ולתת למוחות היצירתיים של סיטרואן למצוא פתרון אחר. מאחור ישנו המון מרחב לראש, אבל כפות הרגליים הגדולות שלי לא מצאו את מקומן. 

אוברדרייב בפייסבוק

על הכביש סיטרואן C3 נותנת נוק-אאוט צרפתי-סיטרואני אופייני עם היציאה לדרך. כן ה-C3 מצוידת במתלים החכמים של סיטרואן, עם “כריות” הידראוליות בבולם. לא חדש בסיטרואן, אבל כאן פגשתי ביישום המוצלח ביותר של הרעיון הזה. היכולת של המערך הזה לבודד כל דבר שנזרק לעבר הגלגלים ומעבר לו, פשוט הפתיע כל פעם מחדש. יחידת ההנעה החשמלית מציעה ביצועים טובים בסך הכל מעמידה ועד למהירות המירבית המוצהרת הלא גבוהה, כדי לשמור על טווח הנסיעה. אין כאן תאוצות חזקות בצורה יוצאת דופן, אלא תנע אחיד ויעיל בעיקר בעיר ומסביב לה. בסיטרואן מציגים שני מספרי טווח, האחד בנסיעה משולבת (320 ק”מ) והשני (עד 459 ק”מ) בנסיעה עירונית המתקבלים מסוללה צנועה יחסית בקיבולת של 44 קוט”ש. בעת הצורך ניתן לטעון בעמדת DC מהירה את הסוללה בפחות מחצי שעה.

תהליך ההשמנה וההתייקרות של המכונית החל הרבה לפני העידן החשמלי. זה האחרון, האיץ את המגמה הזו בצורה מוגזמת בשנים האחרונות. שינוי הכיוון שסיטרואן מצהירה עליו עם ה-C3 החדשה הוא לא פחות ממבורך. זו מכונית שנבנתה בכדי לתת תמורה גדולה למחיר קטן וזה בדיוק מה שמכונית קטנה אמורה לעשות. צריך לחכות ולראות מה יהיה המחיר שלה בחנייה הישראלית. רק אז, נדע אם יש כאן בשורה רלוונטית לקהל המקומי.

סיטרואן e-C3 – תעודת זהות

מנוע: חשמלי קדמי

הספק: 113 כ”ס

מומנט: 12.2 קג”מ

תמסורת: ישירה, הנעה קדמית

בסיס גלגלים: 254 ס”מ

משקל: 1,416 ק”ג

מ-0 ל-100 קמ”ש: 10.4 שניות

מהירות מרבית: 135 קמ”ש

צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 17.1 קילוואט ל-100 ק”מ

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר