מתחזקת ומתייקרת: טויוטה קורולה המחודשת בישראל

יבואנית טויוטה משיקה את הקורולה הפופולארית במהדורה העדכנית לאחר מתיחת פנים, הכוללת יחידה היברידית בעלת ביצועים וצריכת דלק משופרים. חבל רק שהמחיר עלה ומרבית שדרוגי האבזור נותרו מעבר לים

חברת יוניון מוטורס מודיעה על התחלת שיווקה של טויוטה קורולה המחודשת בישראל, זאת לאחר שעברה מתיחת פנים מקיפה לאחרונה. עיקר השינויים מתרכז מתחת למכסה המנוע ובשדרוגים קלים בתא הנוסעים, אך בניגוד לדגם היוצא ששווק לאורך השנים ב-3 גרסאות מרכב וגם עם מנוע בנזין, הדגם החדש ישווק בארץ נכון לעתה רק בגרסת סדאן היברידית.

עוד מ-wheel.co.il

טויוטה קורולה המחודשת זכתה לליטוש קל למראה החיצוני, הכולל יחידות תאורה ראשיות ואחוריות מעודכנות, עדכונים קוסמטיים לשבכה הקדמית, חישוקי גלגלים בעיצוב חדש ושלושה צבעים חדשים שיוצעו לראשונה ברכב. יחד עם זאת, יחידות התאורה ראשיות כוללת במפתיע פנסי הלוגן מיושנים ותאורת LED רק ליום, בשעה שבחו”ל ניתן להזמין את הרכב גם עם פנסי מטריקס LED חכמים.

החידוש העיקרי בתא הנוסעים נוגע ללוח השעונים שהפך לדיגיטלי כסטנדרט, עם מסך בגודל “12.3 המעניק לסביבת הנהג מראה מתקדם וטכנולוגי יותר, זאת בשילוב מערכת המולטימדיה המקורית והחדשה המצוידת במסך “10.5 (בגרסת הכניסה “9 בהתקנה מקומית). מערכתה מולטימדיה החדשה כוללת תמיכה מלאה בעברית, מצלמת רוורס וקישוריות של אפר קארפליי אלחוטית ואנדרואיד אוטו. גם כאן, חבל שעדכוני תוכנה מהאוויר (OTA) ואפליקציית שליטה טלפונית שהוצגו בדגם החדש נותרו מעבר לים.

את החידוש המשמעותי יותר ברכב תפגשו מתחת למכסה המנוע, עם מערכת היברידית חדשה מדור 5 של היצרן, מערכת קומפקטית וקלה יותר (עד 18 ק”ג הפחתת משקל), המסייעת לשדרוג הביצועים, צריכת הדלק ופליטת המזהמים. הספק המנוע שודרג מ-122 כ”ס ל-140 כ”ס והתאוצה ל-100 קמ”ש התקצרה ב-1.7 שניות ל-9.3 שניות. למרות השדרוג המשמעותי בביצועים, צריכת הדלק השתפרה קלות ל-22.7 ק”מ לליטר בממוצע ופליטת ה-CO2 נותרה נמוכה למדי ועומדת על 102 גרם לק”מ לפי נתוני היצרן, לצד דרגת זיהום 2 (3 בגרסה הבכירה).

הקורולה המחודשת תשווק בשלוש רמות גימור לבחירה, אך האבזור קוצץ ביחס לדגם היוצא וכולל ברמת הגימור הבסיסית “SUN” את המולטימדיה “9, חישוקי גלגלים “16 קלים, לוח מחוונים דיגיטלי “12.3, מצלמת רוורס, הנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים ועוד. רמת הגימור השניה “SENSE” המיועדת ללקוחות פרטיים כוללת גם כניסה והנעה ללא מפתח, שמשות אחוריות מושחרות ומולטימדיה מקורית “10.5. רמת הגימור הבכירה “LIMITED” כוללת גם חישוקי “17, גג שמש חשמלי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, תאורת אווירה ופנסי ערפל קדמיים מסוג LED.

מפרט הבטיחות כולל מערכת בטיחות מתקדמת מדור חדש (TSS 3.0), רק חבל שרק רוכשי רמת הגימור הבכירה ייהנו מהתרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור והתרעה על יציאה לא בטוחה מהרכב.

מחיר טויוטה קורולה סדאן החדשה 2023 עולה בדומה למתחרות ויחל מ-157,990 שקל לגרסת ה-“SUN” המיועדת לציי רכב. רמת הגימור השניה “SENSE” המיועדת ללקוחות פרטיים תומחרה ה-159,990 שקל ורמת הגימור הבכירה “LIMITED” תעלה כבר 167,990 שקל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר