אלו המשקפיים שאתם חייבים לקיץ

הקיץ בפתח, והדרישה למשקפי שמש עולה בהתאם • בדקנו אלו טרנדים בדרך אלינו, ומה האקססוריז שאפשר לצרף כדי לגוון את הלוק

צילום: GettyImages // טרנדים במשקפיים  ,
צילום: GettyImages // טרנדים במשקפיים

לקראת הקיץ מושקות בעולם קולקציות של משקפי שמש עם שלל טרנדים חדשים. לדברי לי אפיק, מנכ"לית רשת אירוקה, המוטיב המרכזי שיככב בעונה החמה בשנת 2021 הוא צבעוניות. "משום שהקורונה הכניסה לחיינו את מסיכת הפנים, שמכסה את רוב הפנים שלנו, יש צורך השנה להביע את עצמנו באמצעות העיניים. לכן נראה מסגרות ומוטות שקופים בשלל גוונים שיוסיפו אופטימיות ושמחה אחרי שנה די אפורה, כולל שלל עדשות צבעוניות בגוני פסטל. המסגרות גדולות מאוד ויוצרות אמירה אופנתית ודרמטית ללוק שלנו, במיוחד דרך מסגרות מלבניות או ריבועיות", אומרת אפיק.

הצבעוניות באה לידי ביטוי בדגמים של משקפי הטייסים הקלאסיים של ריי־באן שעשויים עם טוויסט עדכני של מסגרות צבעוניות, וגם טכנולוגיות חדשניות של עדשות - כל אלו מבלי לפגוע בצורה המוכרת והמזוהה של הדגם.

גלוריה בבאי, מנהלת קולקציה וטרנדים ברשת אופטיקנה, מוסיפה כי הקיץ יבלטו העדשות הוורודות. "בתי האופנה מחיים את טרנד המשקפיים הוורודים מחדש, מתוך רצון לראות את העולם בוורוד אחרי מגיפת הקורונה. הצבע יבוא לידי ביטוי כמעט אצל כל בתי האופנה במגוון דגמים, מניוד, דרך ורוד פודרה ועד ורוד כהה".

משקפיים מתוכשטים

טרנד נוסף שישטוף את הרחוב העונה הוא טרנד התכשיטים. אם בעבר שרשרת למשקפיים היתה שייכת רק למשקפי קריאה או כאביזר למבוגרים, לפני שנה וחצי בית האופנה ולנטינו זיהה את הפוטנציאל והפך את השרשרת ליציאה אופנתית. טרנד השרשראות כאביזרי אופנה תפס תאוצה והגיע לפתחן של לא מעט בלוגריות אופנה. השנה, הטרנד אומץ על ידי בתי אופנה כמו גוצ'י, ברברי, ורסצ'ה ואחרים, כך ששרשרת למשקפי שמש הפכה לפריט חובה.

לדברי יעל וייס, מנהלת מותג קרולינה למקה ברלין, המרוויחים הגדולים של התקופה הזאת הם ללא ספק האקססוריז, שפתאום נושאים באחריות של לתת קונטרה למסיכות המכסות את הפנים ולנסות להחזיר לנו את השיק. "השנה אנחנו מביאים בשורה חדשה, עם קולקציית משקפיים בשילוב עגילים המצורפים למוטות. ניתן להסיר ולהחליף מתי שרוצים, כך שזה בהחלט טוויסט שיקפיץ את הלוק".

רנית קוליקנט, סמנכ"לית השיווק של לוקסאוטיקה ישראל, המשווקת משקפי שמש של מגוון מותגים בינלאומיים, מוסיפה כי "בתי האופנה מחפשים כיצד לחדש. רובם בוחרים להבליט את הלוגו של המותג בתלת־ממד כדרך נוספת לקשט את המשקפיים. יש העצמה של הסמל של המותג, שחלילה לא נפספס. בפראדה הלוגו מופיע על הזרועות בענק, ובוורסצ'ה בולט לוגו המדוזה האייקוני. המותג מיו מיו הרחיק לכת בייחודיות והשיק דגמי משקפי שמש בשילוב צ'ארמס במוטות. ניתן לשלב במשקפיים תליונים במבחר צורות כמו חתול, סנונית וצ'ארם בלוגו של מיו מיו בקריסטל נוצץ".

המחירים נמוכים יותר

באשר לצפי התנהגות השוק בקיץ הקרוב אחרי שנה של סגרים, אומר יעקב הלפרין, מנכ"ל רשת הלפרין, כי להבדיל מאירופה, רשתות האופטיקה היו פתוחות במהלך הסגר, ואנשים הגיעו לסניפים להתחדש במשקפי שמש אף שבילינו יותר בבית מאשר בחוץ. "היתה התעניינות יפה. אנשים לא נסעו לחו"ל, לא נפשו, אבל רצו להרגיש את חדוות הקניות והבילוי שהיה חסר. לקוחות באו, מדדו וקנו משקפי שמש.

"רבים עסקו בתקופת הקורונה בפעילות ספורטיבית בחיק הטבע ובסביבה הביתית, וחיפשו משקפי שמש עם עיצובים שמתאימים לפעילות ספורטיבית", אומר הלפרין. "באירופה, מפעלי הייצור רצו למכור, אך חנויות האופטיקה היו סגורות והם נשארו עם מלאי גדול", מנמק הלפרין. "אמנם ישראל היא שוק קטן, אך ניצלנו את ההזדמנות וקנינו מלאי של משקפיים מהאירופאים במחירים נמוכים מבעבר. כך יכולנו להציע לצרכנים הישראלים דגמים חדשים במחירים אטרקטיביים. גם הקיץ יהיה מבחר רחב של דגמים במחירים נוחים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר