לאחר שבמהלך היום (רביעי) הודיעו השלטונות בסעודיה כי יאפשרו למטוסים שיפעלו בקווים שבין ישראל לאיחוד האמירויות לעבור מעל שטחה, כעת מסתמן כי להחלטה המדהימה לה ציפינו בשבועות האחרונים יש לא מעט השלכות שישנו את כל מה שהכרנו בתחום התעופה והתיירות.
הטיסות למזרח
הבשורה הגדולה ביותר תגיע בכל הנוגע לטיסה למזרח. עד כה מדינות כמו סינגפור, תאילנד, ויאטנם והפיליפינים היו נחשבות לרחוקות מאוד עבור תיירים ישראלים שנאלצו לשלם סכומים גבוהים מאוד בעבור כרטיסי טיסה לאותם יעדים. בנוסף, הטיסות היו מאלצות את המטיילים לשבת שעות ארוכות בדרך ליעדים, לא פעם גם במסלולים לא הגיוניים שטסים מערבה לאירופה וחזרה למזרח.
כעת, בעקבות ההסכם החדש, יוכלו ישראלים לטוס לאיחוד האמירויות בטיסה שתימשך כשלוש שעות ומשם להמשיך בטיסות שיימשכו בין 3 שעות ל-8 שעות, תלוי ביעד. לדוגמה, טיסה מדובאי לבנגקוק שבתאילנד נמשכת כשש וחצי שעות בלבד, לסינגפור כשבע וחצי שעות ולהאנוי בירת ויאטנם זמן דומה.
כשמוסיפים לזה שלוש שעות טיסה בלבד, ועצירה קצרה בדובאי שיכולה לא פעם לכלול גם סיור במקום למשך כמה שעות, זה הופך את דרכי ההגעה לחופשה במזרח לקצרות ונוחות בהרבה. בנמל התעופה של דובאי מציעים סיורי בחינם למי שמגיע לקונקשן שנמשך מעל זמן מסויים.
חברות התעופה
בשלב הראשון צפויות לטוס לישראל לפחות שתי חברות תעופה מאיחוד האמירויות – אמירייטס ואתיחאד, שתי חברות התעופה הגדולות באמירויות, אם כי אמירייטס גדולה פי כמה מאתיחאד. שתי החברות טסות למאות יעדים ברחבי העולם ונחשבות לזולות יחסית לחברות התעופה האירופאיות. אמירייטס ואתיחאד ידועות ברמת השירות הגבוהה מאוד שלהן ולנוסע הישראלי מצפה חוויה יוצאת דופן שכמותה ספק אם חווה בענף התעופה, במיוחד לאלו שיוכלו וירצו להשקיע קצת יותר ולרכוש כרטיסים במחלקות המתקדמות של החברה.

באיחוד האמירויות יש עוד שתי חברות תעופה, פליי דובאי ואל ערביה, וייתכן שגם הן יצטרפו ויפעילו טיסות בקווים לישראל. חברות התעופה הישראליות צפויות להפעיל גם הן טיסות לאמירויות כשישראייר כבר הגישה בקשה לטוס לדובאי ובאל על בוחנים מקרוב את העניין.
חברות התעופה הישראליות יכולות להרוויח בגדול מההחלטה שהתקבלה היום. ההחלטה אמנם תאפשר לטוס מעל סעודיה רק לטיסות בקווים לאמירויות, אך שיתופי פעולה של אל על, ישראייר וארקיע עם חברות תעופה אסיאתיות יכול "להאריך" את היכולות של חברות התעופה הישראליות.
משמעות המהלך שהחברות הישראליות יוכלו לשווק טיסות ליעדים רחוקים במזרח עם עצירות בדובאי, ובכך להתחרות בחברות התעופה מאיחוד האמירויות. לדוגמה, במידה ואל על תחתום על הסכם עם תאי התאילנדית, היא תוכל להטיס ישראלים עם דובאי, ומשם הישראלים ימשיכו לתאילנד עם חברת התעופה התאילנדית וכך כאמור ניתן לעשות עם לא מעט חברות תעופה ברחבי היבשת.

לא רק אסיה
המחיר האטרקטיבי שמציעות חברות התעופה מאיחוד האמירויות צפוי להוות תחרות קשה מאוד לחברת התעופה הזרה הכי פעילה בישראל טרום הקורונה – טורקיש איירליינס. טורקיש הטיסה ישראלים לצפון אמריקה ומרכז אמריקה ולא מעט מהישראלים אף העדיפו לטוס עמה ליעדים באירופה למרות שמדובר במרחק קצר יחסית.
במקרה הזה, חברות התעופה מאיחוד האמירויות צפויות להציע את כל האפשרויות הללו, הנתיב עמן מזרחה יהיה ארוך מעט יותר מאשר לטוס עם טורקיש, אך המחירים צפויים להיות זולים, הטיסות נוחות ומהצד השני, טורקיש תצטרך להשיב תחרות וצפויה גם שם ירידת מחירים שבסופו של דבר תשחק לטובת הנוסע הישראלי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו