אהוד ברק נכנס לשותפות עסקית עם עבריין מין אמריקני שחשוד בסחר בקטינות

ראש הממשלה לשעבר חבר לג'פרי אפשטיין, מיליארדר פדופיל שריצה ב-2008 מאסר בפועל לאחר ששידל לזנות נערה בת 14 • השניים השקיעו מיליונים בסטרטאפ ישראלי בשם "ריפורטי" • אפשטיין נעצר בשנית בשבוע שעבר בחשד לסחר בעשרות נערות וילדות • ברק: "זיהיתי הזדמנות עסקית"

אהוד ברק, ג'פרי אפשטיין // צילומים: גדעון מרקוביץ', רויטרס

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, נכנס לפני שנים ספורות לשותפות עסקית משמעותית עם עבריין המין המורשע ג'פרי אפשטיין, שהשבוע נעצר בשנית בארצות הברית בחשד לסחר בקטינות. אפשטיין, שריצה בעבר 13 חודשי מאסר לאחר שהורשע ב-2008 בשידול לזנות של נערה בת 14, השקיע עם ברק בשנת 2015 בסטארט-אפ בשם "ריפורטי", כך נחשף הערב (חמישי) ב"הארץ".

ב-2015 הקים ברק שותפות מוגבלת, והוא מחזיק במאה אחוזים ממניותיה. השותפות השקיעה בחברת "ריפורטי" שנרשמה ב-2014, והפכה לבעלת מניות מרכזית בה. בשנה שעברה שינתה החברה את שמה ל-"סייברני". 

צילום: גיל קרמר

החברה פיתחה שירות שמאפשר להעביר למוקדי חירום שידור וידיאו ואודיו חי, המלווה בנתונים מדויקים על מקום הימצאו של המדווח. בעיתונות הכלכלית דווח כי ברק, שמכהן כדירקטור בחברה, השקיע בה מיליוני שקלים. אפשטיין מימן חלק ניכר מההשקעה, ובכך הפך למעשה שותף במיזם, כשבחזית ניצבת השותפות בשליטת ברק.

עוד בנושא: 

מלחמת סרטונים: ברק ונתניהו תוקפים זה את זה

ברק יפרק את השמאל כמו שעון

המפלגה החדשה של אהוד ברק - "ישראל דמוקרטית"

אהוד ברק מקים מפלגה: "נפעל יחד לסיום משטר נתניהו"

אחד מראשי החברה הוא פנחס בוכריס, שהיה מנכ"ל משרד הביטחון בתקופה שברק היה השר וגייס את ראש הממשלה לשעבר להשקיע במיזם. ברק טען בתגובה, "זיהיתי את ההזדמנות העסקית ורשמתי בישראל שותפות בשליטתי. משקיע בה מספר מצומצם של אנשים שאני מכיר, בעסקה מסחרית שווה לכולם. מכיוון שמדובר בהשקעות פרטיות, לא ראוי ולא נכון שאחשוף את פרטיהם של הגורמים שהשקיעו".

אפשטיין, בן למשפחה יהודית מברוקלין, הוא איש עסקים אמריקני שמתהדר בסגנון חיים ראוותני, והורשע בעבירות מין בקטינות בנות 14 ו-15. בתחילת השבוע הוא נעצר בנמל התעופה בניו ג'רזי, והיום הוא שוחרר למעצר בית עם מעקב אלקטרוני. 

אחד מלקוחותיו הבולטים של אפשטיין היה לסלי וקסנר, מייסד ויו"ר החברה האם של חברת ההלבשה התחתונה "ויקטוריה'ס סיקרט". אפשטיין מימן וניהל את קרן וקסנר, ארגון פילתנרופי שמפעיל תוכניות הכשרה לאנשי מקצוע במטרה לקדם מנהיגות ומצוינות בישראל ובין יהודי צפון אמריקה. 

בשנה שעברה דיווח אראל סג"ל כי ב–2004 העבירה הקרן לאהוד ברק 2.3 מיליון דולר בעד מחקר שערך. ברק סירב להתייחס לפרטי המחקר ומסר בתגובה לפרסום: "כאזרח פרטי אני עוסק במחקר ויזמות עסקית. יש ביקוש לשירותים שלי, ויש גופים שמוכנים לשלם סכומים גדולים כדי שאבצע בשבילם את השירותים".

ראש הממשלה נתניהו ואנשיו תקפו בימים האחרונים את ברק, תוך אזכור קשריו עם אפשטיין. בסרטון שפרסם תהה נתניהו "מה עוד נתן עבריין המין לאהוד ברק". ברק הגיב להתקפות בסרטון שבו הזכיר את הקשר בין נתניהו לבין ארנו מימרן, איש עסקים צרפתי שנידון לשמונה שנות מאסר על חלקו בהעלמת מס במיליארדי אירו, בפרשה שכונתה "עוקץ המאה". מעדותו של מימרן עלה כי הוא תרם מיליון אירו למימון מסע בחירות של נתניהו. בהמשך טען כי התרומה הייתה קטנה יותר, ונתניהו הבהיר כי קיבל ממימרן 40 אלף דולר שהועברו לקרן ציבורית, בעת שהיה אזרח פרטי.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר