צילום אילוסטרציה: יהושע יוסף // צילום אילוסטרציה: יהושע יוסף

טוב הלב עלה ביוקר: סייע במוסך - ונפגע

נהג רכב, שהתבקש לעזור להעלות רכב במוסך, יפוצה ב-1.8 מיליון ש"ח, לאחר שנפצע ונגרמה לו נכות • חברת הביטוח טענה לפני הפשרה: "אין לו להלין אלא על עצמו"

נהג רכב, שהתבקש על ידי מוסכניק לעזור להעלות רכב של נהגת לליפט המוסך, קיבל פיצוי כולל בסך מיליון ו-800 אלף ש"ח. כך עולה מהסכם פשרה שקיבל השבוע תוקף של פסק דין, בעקבות תביעה שהגיש הנהג, באמצעות עורכי הדין גיל וניצן הראל נגד חברת הביטוח קרנית, בעל המוסך והנהגת.

מהתביעה עולה כי בעל הרכב, בן 40, הגיע למוסך עם רכבו לתיקון ובזמן שהרכב שלו עבר בדיקת מחשב, המוסכניק ביקש ממנו לעזור לו לדחוף אל הליפט רכב פג'ו של לקוחה, שלא הניע. בזמן דחיפת הרכב מכסה המנוע של הפג'ו היה פתוח על מנת שההגה ישתחרר ותוך כדי דחיפת הרכב, הנהגת התניעה את הרכב ומאוורר הרכב החל לפעול ושאב את אצבעותיו של הנהג שנחלץ לעזרה.

הנהג נפגע בשתי אצבעותיו שבידו השמאלית ופונה למיון של בית החולים ברזילי, שם אובחנה פגיעה בעצב. בביה"ח תפרו את אזור הפציעה תחת הרדמה ולאחר חבישה, הנהג שוחרר לביתו. כמה ימים אחר כך התלונן הנהג על ירידת תחושה ונוקשות באחת האצבעות, וכחודש וחצי לאחר התאונה נאלץ לעבור ניתוח נוסף. הנהג שהה 3 חודשים בחופשת מחלה, והביטוח הלאומי קבע לו נכות כללית לצמיתות.

כיוון שהאירוע נחשב לתאונת דרכים ולנהגת לא היה ביטוח חובה, באי כוחו של הנהג, העוסקים בתביעות נזקי גוף, תבעו את הנהגת, את חברת קרנית - הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, את המוסך ואת חברת הראל שביטחה אותו.

בתביעה נטען בין היתר כי בעלי המוסך התרשלו, בכך שהיו צריכים להעסיק כוח אדם נוסף כדי לא לבקש עזרה מלקוחות המגיעים לתיקון רכבם, והיו צריכים לקנות מכונות להזזת הרכבים ממקום למקום, בלי לסכן את הלקוחות אשר מגיעים לשטח המוסך.

הפיצוי יתחלק

בנוסף נטען כי הנהג סובל עד היום מנכות, מכאבים בידו, מחוסר תחושה, הוא מוגבל בתנועותיו, מתקשה לתפקד ונעדר מהעבודה חודשים רבים. לכן ביקש מבית משפט השלום באשדוד לקבל פיצוי עבור הפסדי שכר וזכויות סוציאליות, עזרה, טיפול ועזרים רפואיים, כאב וסבל, נסיעות וניידות.

חברת קרנית טענה בין היתר בכתב ההגנה כי אין מדובר בתאונת דרכים, כי אין כל קשר בין הפגיעה באצבעותיו לבין התאונה, וכי פציעתו קלה ולכן לא מגיע לו כל פיצוי. חברת הביטוח הראל טענה בין היתר בכתב ההגנה כי מדובר בתאונת דרכים, ולכן התביעה נגד המוסך וחברת הביטוח צריכה להידחות על הסף. לטענת הראל, על הנהג לתבוע את בעלת הרכב או את קרנית. עוד נטען כי בעלי המוסך לא התרשלו ולא יכלו לצפות את המקרה, וכי דווקא הנהג נטל על עצמו סיכון מרצון ולא נהג בצורה סבירה, ואין לו להלין אלא על עצמו.

לבסוף, הושג הסכם פשרה שקיבל השבוע תוקף של פסק דין, ולפיו חברת קרנית תישא ב-80 אחוזים מהפיצוי וחברת הביטוח של המוסך ובעלי המוסך ישאו ב-20 אחוזים מהפיצוי, זאת, מעבר לתגמולי הביטוח הלאומי, ובסה"כ כמיליון ו-800 אלף ש"ח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...