קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב כמתוכנן בעוד שלושה חודשים, כך הודיע היום (שלישי) שר התחבורה ישראל כץ. בשלושת החודשים הראשונים תבצע הרכבת נסיעות הרצה, בהם ניתן יהיה לנסוע ללא תשלום באמצעות כרטיס הרב קו.
בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. הקו צפוי להיפתח ב-30 במרץ 2018 ותדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד, והרכבת תיסע במהירות של 160 קמ"ש.
בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא, לכל כיוון. כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.
כחלק מהשקת הקו תפתח תחנת רכבת האומה, שתכלול גם שתי תחנות של הרכבת קלה, תחנות מוניות וחניון חנה וסע המכיל יותר מ-1,200 מקומות חנייה. המבנה התחתון של התחנה נמצא בעומק של יותר מ-80 מטר מתחת לפני הקרקע, וישמש בחירום כמקלט אטומי.
"עם כניסתי לתפקיד הורתי לאנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל לפעול מידית לקידום קו הרכבת המהיר בירושלים, זאת לאחר ארבע שנים בהן היה הפרויקט תקוע". אמר השר ישראל כץ.
בשבוע הבא יערוך השר כץ את נסיעת מבחן ראשונה בקטר חשמלי של הרכבת, בקטע המסילה שבין שער הגיא למודיעין. "הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים", הוסיף השר.
מובא למנוחת עולמים: החל מסע ההלוויה של החטוף החלל אוהד יהלומי
"מקבלי ההחלטות הם גברים, אולי בגלל זה אנחנו במצב הזה": מנכ"ליות בכירות מדברות
פרסומת | דור ההמשך: בוגרי נבחרות המדעים מגדלים את מדעני העתיד
בהשתתפות זמרים ובני משפחות חטופים: עצרת "שרים יחד לשובם" בכיכר החטופים
אלי-ה כהן חזר הביתה והניף חולצה של אלון אהל: "יש משימה חשובה - להחזיר את כולם"