היזם שמביא את הבינה המלאכותית למועדון ההטבות המוביל של הסתדרות המורים

עם חשיבה חדשנית פורצת דרך וניסיון עשיר בפיתוח עסקי בתפקידים בכירים, ממצב המנכ”ל ארי שטינברג את אשמורת, מועדון האשראי וההטבות של הסתדרות המורים, כמערך תמיכה אקטיבי בתחום החינוך בישראל: “מטרתנו היא לסייע ולקדם את התחום בעזרת פעילויות והטבות בעלות ערך פיננסי משמעותי, במיוחד בתקופת שיא ביוקר המחיה”

צילום : גיא הכט

בשיתוף אשמורת

בחודש יוני האחרון הרעיד מועדון אשמורת את עולם הצרכנות כשביצע מהלך פורץ דרך עבור סטודנטים לחינוך והוראה בישראל והשיק עבורם מועדון הטבות חדש וייעודי. זו הפעם הראשונה שבה מועדון הטבות של התאגדות מקצועית בישראל מעניק חברות מלאה לסטודנטים זכאים חברות מלאה במועדון ללא דמי חבר או דמי ניהול, כבר מיומם הראשון לתואר. אתר המועדון - אשמורת CLUB ירכז מגוון רחב של הטבות והנחות לסטודנטים ישראלים לחינוך והוראה שיסייעו להם פיננסית לכל אורך לימודיהם.

יוזמה חדשנית זו, מצטרפת לשורה ארוכה של יוזמות ופעולות פורצות דרך שמנחיל ארי שטינברג, מנכ”ל אשמורת, מועדון האשראי וההטבות של הסתדרות המורים, מאז שנכנס לתפקיד לפני כשלוש שנים, במטרה לתמוך כלכלית באנשי החינוך בישראל על ידי מגוון עצום של הטבות בעלות ערך פיננסי משמעותי.

מועדון ההטבות של הסתדרות המורים מונה כיום למעלה מ-170,000 חברים, ובכללם מורים ומורות, גננות, מנהלים ומפקחים, ומעניק להם היצע אדיר של הטבות בתחומי החיים השונים – החל מאינספור מהנחות ברכישות צרכניות, דרך תחרויות נושאות פרסים מדהימים, כגון חופשות בחו”ל, ועד לסיוע פיננסי ברכישת דירות.

ארי שטינברג מונה למנכ”ל אשמורת לאחר שצבר ניסיון עשיר בתפקידים בכירים משמעותיים, בהם: משנה למנכ”ל מרכז השלטון המקומי במסגרתה יזם, הקים והפעיל את הועידה הבינלאומית הגדולה בישראל במגזר הציבורי- “מוני-אקספו”, הקים את מועדון הצרכנות “שלך” לעובדי הרשויות המקומיות, כיהן כיו”ר קרן רום. שטינברג צבר ידע וניסיון רב בפיתוח עסקי וביזמות, בעברו יזם והקים את רשת הזכיינות BBB ביחד עם שותפים נוספים.

לדבריו, אשמורת הוא גוף כלכלי הפועל בעולמות הצרכנות, אבל הוא ייחודי ויוצא דופן בערכים ובחזון. “אנחנו פועלים ללא לאות לטובת אנשי החינוך וההוראה בישראל, כמערך תמיכה פיננסי עבורם, המסייע ותומך בהם באמצעות יוזמות צרכניות המקלות את חייהם”. שטינברג אומר.

מהם ההישגים המשמעותיים ביותר שלכם בשנה האחרונה?

“בשנה שעברה אשמורת חתמה הסכם להמשך התקשורת עם ישראכרט לעשור הקרוב בתנאים משופרים תוך העמקת שיתוף הפעולה עם חברת האשראי במטרה לתמוך בהמשך צמיחת המועדון. כיום מחזיקים בכרטיסי אשראי ‘אשמורת’ למעלה מ-250 אלף אנשי חינוך, הוראה ומשפחותיהם עם מחזור סליקה שנתי של למעלה מ-10.5 מיליארד שקלים.

“צירוף הסטודנטים לחינוך למועדון, צפוי להגדיל את מספר מחזיקי הכרטיסים של אשמורת ללמעלה מ-280 אלף. זהו מהלך אסטרטגי שביצענו מתוך הבנה שהמהלך הוא בגדר השקעה בדור העובדים העתידי של מערכת החינוך, שאת תוצאותיה ופירותיה אנחנו נראה בעתיד הרחוק היותר – עבורם וגם עבורנו”.

“הסטודנטים הם חלק ממערכת החינוך, ואנחנו רוצים להקל עליהם כבר בשלב הלימודים עם הטבות צרכניות רבות שיוזילו משמעותית את הצריכה שלהם. יוזמת מועדון ההטבות לסטודנטים בוצע בהנחייתה של מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הרואה ערך רב בהשקעה מן הסוג הזה, אשר יביא להמשך שגשוגה הכלכלי של ישראל גם בדורות הבאים . התחלנו פיילוט עם ישראכרט ועם בנק מסד במכללת בית ברל, כשהמטרה הרחבה שלנו היא לעודד סטודנטים לחינוך, בתקופה שבה יש ירידה משמעותית במספר הסטודנטים בתחום.

“יוזמה נוספת היא  ועידת החינוך והחדשנות של אשמורת. זו השנה השלישית שאנו מקיימים את הוועידה אליה מגיעים מנהלי בתי הספר בישראל ונהנים מהרצאות העשרה והעצמה. במסגרת הוועידה אנחנו מעניקים להם כלים ייעודים שיסייעו ויקדמו אותם בתפקיד, ועורכים גם תערוכת חדשנות כדי לצייד אותם בחדשנות שייקחו עמם אחר כך לבתי הספר”.

“לפני פסח אנו מקיימים את יריד אשמורת, בשת”פ עם מעל ל-15 קניונים אליהם מגיעים אנשי החינוך לקבל מתנה ולרכוש באמצעות הכרטיס הנטען. בפעם הקודמת נכחו באירוע מעל ל-80 אלף חברי מועדון אשמורת”.

מהם האתגרים העיקריים שלכם בתעשייה?

“האתגר העיקרי הוא שאנחנו עובדים עם קהלי יעד שונים ומגוונים, מכל הגילאים, האוכלוסיות, האזורים הגאוגרפיים, המגזרים והמגדרים, ומה שמתאים לפלח אוכלוסייה אחד לא מתאים לאחר. כך שהרבה מהפעילות שלנו מוקדשת להתאמה אישית של ההטבות לחברי המועדון השונים. כך, למשל, ערכנו פעילות למגזר הדתי-חרדי, לנשים בלבד בפארק המים ממדיון, פתחנו מכללה לגמלאים ללימודי העשרה שהתרחבה כבר ל-17 סניפים ברחבי הארץ, ואנחנו מספקים מענים לאוכלוסיות שונות על פי צרכיהם.

“היכולת שלנו להיענות לאתגרי הגיוון טמונה בהכנסות מהפעילות העסקית המשמעותית שאנחנו מבצעים, כגון הסליקה של כ”א, וכוח הקנייה המשמעותי הפותח שער לשת”פים טובים שאנחנו עושים עם ארגונים, למשל במכירות דירות ורכבים חשמליים במחירים מיוחדים לחברי הסתדרות המורים, ואיגום משאבים הממקסם את המשאבים הקיימים”.

מהם המהלכים הבאים?

“חדשנות היא לב וליבת כל עסק היום, וגם אצלנו מוטיב החדשנות הוא קו מנחה ואנחנו דוגלים בו. מעבר לחשיבה החדשנית, המהלך הבא שלנו הוא הטמעת כלי AI - קידמת הטכנולוגיה כיום, במטרת דיוק הניתוח והאפיון של צרכי חברי המועדון השונים, ובכלל – לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבור חברי המועדון שלנו בתקופה שבה יוקר המחיה בשיא. זה גם מה שמבדל אותנו ממועדוני צרכנות אחרים – היכולת שלנו לפנות לכל קהל יעד בהתאמה אישית ולספק לו את מה שהוא רוצה והכי זקוק לו. הטכנולוגיה המדייקת חוסכת במשאבים ובעלויות תפעול, וכן בקבלת החלטות נכונות ומושכלות באסטרטגיות השונות שאנו מטמיעים”.

ספר על רגע של פריצת דרך בקריירה שלך.

“נבחרתי לאחרונה לתפקיד יו”ר מנהלת ליגת העל בכדורסל. זה מעביר אותי ממקום של ‘מבצע מדיניות’ למקום של ‘קובע מדיניות’, מניהול למנהיגות, וזו פריצת דרך משמעותית. זה גם נותן לי אפשרות ממשית לדאוג לחינוך, לתרבות ולספורט של ילדי ישראל, וזה מאוד מספק”.

כיצד הצלחת החברה שאתה מנהל תורמת להצלחה הישראלית?

“כשלאנשי החינוך טוב, לילדי בית הספר טוב, ואנחנו עושים הכל כדי שיהיה להם טוב. מערכת החינוך היא הקטר של הכלכלה, ההייטק, ואין חשוב יותר לעתיד ישראל כמו תחום החינוך”.

ארי שטינברג - מנכ”ל אשמורת, מועדון האשראי וההטבות של הסתדרות המורים.

השכלה: תואר ראשון (B.A) במנהל עסקים מרופין ותואר שני (MBA) במנהל עסקים ממכללת רמת גן.

תפקידים קודמים: משנה למנכ”ל מרכז השלטון המקומי, יו”ר קרן רום.

תחביבים:  הופעות חיות וספורט.

מוטו מוביל: “לעשות את הדבר הנכון, לא את הדבר הפופולרי”.

חלום אישי שרוצה להגשים: “להשאיר חותם בייצור חיבור משמעותי בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית באמצעות פעילויות תרבות, פנאי וספורט”.

“מה שמבדל אותנו ממועדוני צרכנות אחרים – היכולת שלנו לפנות לכל קהל יעד בהתאמה אישית ולספק לו את מה שהוא רוצה והכי זקוק לו. הטכנולוגיה המדייקת חוסכת במשאבים ובעלויות תפעול, וכן בקבלת החלטות נכונות ומושכלות באסטרטגיות השונות שאנו מטמיעים.”

 

ניהול והפקה עינת פרידמן 

בשיתוף אשמורת

כדאי להכיר