“גם להייטקיסטים מגיע מועדון לקוחות“

המנכ“לים השותפים והמייסדים של הייטקזון, נועם בוסידן ודגן רונן עברו מהצד המקבל לצד הנותן. מועדון הלקוחות שהקימו מספק לארגונים ולעובדים בתעשיית הטכנולוגיה חבילה שלמה והוליסטית המאפשרת להם להתמקד בצדדים המקצועיים של העבודה והחיים. “אנחנו אלו שדואגים לספק את הפתרונות המגוונים, השלמים והחכמים הדרושים להם“, הם אומרים

דגן רונן, נועם בוסידן, הייטקזון, צילום: תום חוליגנוב

בשיתוף הייטקזון

לאחר עשור כשכירים בתעשיית ההיי-טק, הבינו נועם בוסידן ודגן רונן שהם רוצים משהו אחר. קשור, אבל אחר. לאחר חשיבה, הגיעו למסקנה שהם מעוניינים לממש את היצירתיות שלהם דרך ייצור דבר חדש שישפיע על המגזר בו הם צמחו ושאותו הם אוהבים. מבלי לחוות קודם לכן דקה אחת של עבודה כעצמאים, הם התפטרו מעבודתם ההיי-טקיסטית הנוחה וקפצו ראש אל תוך המים הקרים, כשהקימו יחד  ב-2009 את ‘הייטקזון’ - מועדון הטבות לאנשי תעשיית הטכנולוגיה.

13 שנה אחרי, הייטקזון הוא השחקן המשמעותי ביותר בתחום ההטבות לעובדי המגזר בישראל ואחד מאתרי הסחר המקוון הגדולים ביותר בארץ. רשומות בו 1,400 חברות היי-טק, עובדים בו כ-220 איש והוא מגלגל מחזור מוערך בכ-600 מיליון ש“ח. את הסטמפה להצלחת המיזם נתנה בחודש מרץ השנה חברת הביטוח ‘מנורה’, כשרכשה 20% ממנו, לפי שווי חברה של 400 מיליון ש“ח. “היה חשוב לנו להכניס שותף שמאמין בדרך שלנו, שרואה פוטנציאל להגדיל עסקים ויכול לסייע לנו לצמוח לתחומים חדשים. מנורה היא שותף מעולה בהקשר הזה“, אומר בוסידן.

אילו עוד מהלכים חשובים ביצעה החברה בשנה האחרונה?

“המהלך המשמעותי ביותר היה ההשקה של הארנק הארגוני שלנו - Zone. זהו פתרון מבוסס כרטיס אשראי המאפשר ניהול חכם של כל הטבות הרווחה והוצאות העובדים. הארנק נותן לארגון יכולת ניהול הטבות בצורה עצמאית בכל קטגוריה אפשרית וניהול מדיניות זכאות פרטנית לכל עובד. בתחום ההסעדה הארגונית מדובר בפתרון מהפכני ממש. במקום להסתפק בשני שירותי ההסעדה הנפוצים בשוק, העובד יכול לאכול היכן שהוא רוצה ולשלם בכרטיס שיינתן לו, עליו טוען המעביד כסף. זה גם פותר לעובד את סוגיית ההסעדה כשהוא עובד מהבית - דבר שהפך לשכיח מאוד מאז הקורונה. באזור בית העובד אין בהכרח מסעדות שנמצאות בהסדר של שירותי ההסעדה הנפוצים. אז הוא יכול פשוט לרדת למסעדה הסמוכה לבית ולשלם כפי שמשלמים עם כל כרטיס אשראי רגיל. ולא רק שהעובד והחברה מרוויחים מכך - אלא גם המסעדה, שמשלמת על ארוחה כזאת עמלה נמוכה בהרבה מזו שהיא משלמת לשירותי ההסעדה - נמוכה אפילו בחצי. עשרות חברות כבר הצטרפו לארנק הארגוני והן טוענות לכל עובד תקציבים לפי קטגוריות. אם הן מחליטות לתת תקציב של 300 ש“ח לפעילויות רווחה לעובד - הוא יוכל להוציא את הסכום הזה רק במקומות שהוגדרו כשייכות לקטגוריה. כך גם עם אוכל ועם כל תחום אחר. הכרטיס יודע לזהות במעמד העסקה מה בית העסק בו היא מתבצעת ולבדוק אם יש תקציב ארגוני נתון שיכול לכסות ולממן אותה. רוב הארגונים מעדיפים תקציב גמיש ו-Zone מאפשר להם את זה“.

עם אילו אתגרים התמודדתם השנה?

“אחרי הצמיחה החזקה שחווה האיקומרס בישראל בתקופת הקורונה, הרגלי הקנייה חזרו לעצמם. אנשים קונים פחות, גם און-ליין ובכל זאת הצלחנו לצמוח השנה במכירות. גם בשנה מאתגרת כזאת הצלחנו להמשיך ולייצר הצעות ערך רלוונטיות ולשפר את חוויית המשתמש למתקדמת יותר. חברי הייטקזון יכולים לקנות דרך האתר מוצרים במחירים הנמוכים ממחירי השוק, ולכך מתווספים מבצעים עם הורדות מחירים משמעותיות. גם כשניתן למצוא מוצר הנמכר בהייטקזון במחיר דומה כשמחפשים אותו במנוע השוואת מחירים - חשוב להיות מודעים להבדל משמעותי: המוצרים אצלנו מגיעים דרך יבואנים רשמיים, בעוד שהמחיר הכי נמוך שאפשר פעמים רבות למצוא ברשת הוא מיבוא אפור ומחנויות קטנות ולא מוכרות. הגב של היבואן הרשמי הוא חשוב ומשמעותי“.

כיצד משתלבת הצלחת הייטקזון בהצלחת התעשייה והכלכלה הישראלית?

“ברור לנו לגמרי שההיי-טק המקומי חייב לקבל תמיכה משמעותית כדי להמשיך ולהניע את כלכלת ישראל. למרות שהמגזר מונה פחות מ-15% מהעובדים במשק - מדובר בקטר של הכלכלה ובתעשייה המשלמת אחוז ניכר מהמיסים בישראל. למגזרים רבים במשק יש מועדון שמשרת אותם. גם להיי-טקיסטים מגיע, וזה מה שאנחנו מספקים לעובדים ולארגונים. הם מקבלים מאיתנו חבילה שלמה והוליסטית המאפשרת להם להתמקד בצדדים המקצועיים של העבודה והחיים, בעוד שאנחנו אלו שדואגים לספק את הפתרונות השלמים והחכמים הדרושים להם. זה מייעל את הזמן ומאפשר לתעשיית ההיי-טק לעבוד טוב יותר - ומכאן גם לשגשג יותר ולהמשיך להניע את גלגלי המשק. אנחנו רואים בזה גם ציונות וסוג של שליחות - הייטקזון תמיד שמחה לבצע כל דבר שביכולתה כדי לעזור לתעשיית ההיי-טק לצמוח ולהתעסק במה שהיא טובה בה, בדגש על העסקים הקטנים והסטארט אפים“.

מהם הקווים המנחים שלכם בשגרה ובניהול משברים?

“בשגרה אנו עסוקים רבות בצמיחת החברה וביצירת הליווי והמנטורינג הדרוש למנהלים בארגון. המטרה היא לאפשר להם להתמודד עם אתגרי היומיום דרך הפרספקטיבה שיש לנו ולספק פתרונות יצירתיים. כיזמים וכבעלים אנו דוחפים את המנהלים להציע יוזמות שכוללות לקיחת סיכונים, וממקדים אותם בצמיחה. כשמדובר במשברים - זה דבר שיכול לקרות ואף קרה לנו דווקא בנקודות טובות בחיי החברה - כשצמחנו. אז גילינו שהכלים הקיימים לא חזקים מספיק כדי לתמוך בצמיחה חזקה ושאנו ניצבים בפני אתגרי Scale. בנינו את הארגון ככזה שנותן עצמאות רבה לעובדים ואנחנו מאמינים בהירתמותם. אם צריך - כולם מפסיקים לעשות את מה שהם עושים ומתמקדים במקום המשברי. זה אומר שאם אנחנו מנהלים פרויקט מתנות לארגון כלשהו ואחת מחברות השליחויות מתקשה לעמוד בקצב - יהיו עובדים שיהיו שמחים לנהוג ללקוח ולהביא לו את מתנת החג. העובדים שלנו לא בוחלים בלקום מהכיסא ולעשות משהו שהוא לא בהגדרת תפקידם“.

מה החזון העתידי שלכם?

“נבנה עוד פתרונות ונרחיב את ההיצע, כדי להיות One Stop Shop שמאפשר לארגון ולעובדיו לקבל את כל צרכיהם במקום אחד“.

 

ת.ז

דגן רונן - מייסד ומנכ“ל משותף הייטקזון

גיל: 48.

מצב משפחתי: גרוש + 2.

מקום מגורים: רעננה.

השכלה: תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה, תואר שני במנהל עסקים.

תפקידים קודמים בולטים: מפתח במארוול ובאינטל.

תחביבים: טיולים, צילום.

מוטו מוביל: תחשוב כל הזמן על העתיד, אל תנוח על העבר.

 

ת.ז

נועם בוסידן - מייסד ומנכ“ל הייטקזון

גיל: 48.

מצב משפחתי: נשוי + 2.

מקום מגורים: רעננה.

השכלה: תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה, תואר שני במנהל עסקים.

תפקידים קודמים בולטים: מפתח באלווריון, מנהל מוצר בגילת לוויינים.

תחביבים: שחייה, מדיטציה, קריאה.

מוטו מוביל: רק הפרנואידים שורדים

בשיתוף הייטקזון

כדאי להכיר