הכוח נמצא אצל סוכני הביטוח

מיקי קופל, המייסד והבעלים של קבוצת קופל גרופ המתמחה בכתבי מנוי המשווקים באמצעות סוכני ביטוח בלבד, רואה בהם את מרכז הכוח: “סוכני הביטוח הם הנאמנים ביותר ללקוחות ומשרתים את האינטרסים שלהם ולכן הם צריכים להיות היחידים שישווקו מוצרי ביטוח ומוצרים משלימים”

מיקי קופל,מנכ"ל קבוצת קופל גרופ, Jobbit ו- Mediwho, צילום: אורגד עמר (דיגיטל קופל)

בשיתוף קבוצת קופל גרופ

מזה 23 שנים שמיקי קופל, מנכ”ל, יזם ואיש עסקים, משמש כמצפן של סוכני הביטוח בישראל. קבוצת קופל גרופ שהקים לפני 23 שנים, מתמחה בכתבי מנוי לשירותי רכב: שירותי דרך וגרירה, כיסוי לשבר שמשות, רכב חליפי, אספקת דלק, החלפת גלגל, ועוד, המשווקים רק באמצעות סוכני ביטוח בלבד.

”חרטתי על דגלי אסטרטגיה שמוכיחה את עצמה לאורך 23 שנים, לשווק את המוצרים ללקוחות באמצעות סוכני ביטוח”, אומר מיקי קופל, בעלים ומנכ”ל קבוצת קופל גרופ, “סוכן הביטוח הוא הפקטור בכל הסוגיה והוא לב העניין. הוא מגייס את הלקוחות, מציע להם את המוצרים המתאימים לצרכיהם  ומתאים להם את השירותים בהתאמה אישית, הוא למעשה הגוף שמייצג את הלקוח באופן הטוב ביותר.

«כשזיהיתי שסוכני הביטוח הם הנאמנים ביותר ללקוחות ומשרתים את האינטרסים שלהם, הבנתי שהם צריכים להיות הגוף היחידי שישווק את המוצרים שלנו ויהיו במרכז העניינים”.

בשנים האחרונות זוכה קופל גרופ במקום ה-1 בכל סקר שירות של לשכת סוכני הביטוח בישראל – מה שמעיד על ההצלחה האסטרטגית של קופל בעבודה עם סוכני הביטוח, על השירות, הזמינות, והחדשנות במוצרים.

כיצד מסופקים השירותים המשלימים ללקוח?

“הלקוח בוחר, באמצעות סוכן הביטוח, חבילות שירות רחבות המקנות לו שירותי רכב במנוי שנתי. מוקדי השירות של חברת קופל גרופ פעילים 24 שעות ביממה - 7 ימים בשבוע, ובכל רגע שבו לקוח-מנוי זקוק לשירות, אנו מספקים לו מענה מידי, בהתאם לכתב המנוי שהוא רכש”.

שירותים משלימים נלווים לביטוח בחברות הביטוח, מדוע בעצם למכור את השירותים הללו בנפרד?

“לא רבים יודעים, כי חברות הביטוח רוכשות למעשה את השירותים המשלימים מספקים חיצוניים ובכך הן הופכות להיות סוג של מתווך, ואז אין ללקוח בחירה ממי יקבל את השירותים הללו. בעת קטסטרופה עליו להתמודד עם החברה שמספקת את השירותים ולא עם חברת הביטוח. לתפיסתי, חברות ביטוח צריכות להתמקד בביטוח, וחברות כמונו, צריכות להתמקד בשירות.

“ההגדרה של חופש הבחירה של הלקוח היא לבחור ממי הוא יקבל שירות, והיא צריכה למנוע מחברות הביטוח לקשור את השירות בביטוח וליצור הגבל עסקי שפוגע בתחרות בשוק החופשי”.

מהם היתרונות ללקוחות בעבודה עם סוכני ביטוח עצמאיים?

“סוכן ביטוח עצמאי דואג כאמור, לאינטרסים של לקוחותיו. אנשים מבינים זאת, והעובדה היא שלאורך השנים, יותר מ-82% מהאזרחים רוכשים את הביטוחים והמוצרים המשלימים באמצעות סוכני ביטוח בישראל. לקחתי על עצמי לשמש כמצפן של סוכני הביטוח והם הלקוחות היחידים שלי”.

בוטיק טכנולוגי בשילוב רפרנטים מקצועיים

שתי חברות מצליחות נוספות שהוקמו במסגרת קבוצת קופל גרופ, הן חברת Jobbit וחברת Mediwho.

Jobbit עוסקת בתפעול מוצרים פנסיונים ומתמקדת בכלים למעסיק שיבטיחו כי הכספים אשר המעסיק מפריש לעובדים ישויכו נכונה לעובדים ויותאמו לממשק המעסיקים אליו חייב המעסיק לדווח בגין הקופות של העובד. “אנחנו בוטיק טכנולוגי בשילוב רפרנטים מקצועיים שמעניקים למעסיק את השירות הנ”ל”, מסביר קופל, שהוא גם מנכ”ל משותף ב-Jobbit.

“בשנים האחרונות, הפיקוח על הביטוח החליט להפריד בין המוצרים הפנסיונים לבין תפעול המוצרים. Jobbit שהקמתי יחד עם תומר קנצוקר, המנכ”ל, מבטיחה למעסיקים שירות שיוך כספי הפנסיה של העובדים בהתאם לביטוחים ולקופות שנרכשו”.

לדברי קופל, יש בישראל כ-13 מיליארד שקלים לא משויכים. “יצרנו כלים טכנולוגיים ורפרנטים מקצועיים שנמצאים בקשר יומיומי עם המעסיקים על מנת שהעובד יזכה לכלל הכספים המגיעים לו שהופרשו על ידי המעסיק כיאות”, הוא אומר.

חברת Mediwho בתחום הבריאות, הוקמה על ידי קופל כמענה לאי הסדר, כשל שוק וחוסר הידע של מבוטחים באשר לזכויות המגיעות להם מכוח ביטוחי הבריאות (הן הפרטיים והן של קופות החולים במסגרת שב”ן) והביטוח הלאומי.

לצורך הקריטי בשירות הזה, הוא נחשף בעצמו בעת שליווה את בנו לטיפולים בפציעת ספורט, והן כשסעד את הוריו וחמותו ז”ל. “הבנתי שאנחנו משלמים המון כסף לקופות החולים, לשב”ן ועל ביטוחי בריאות פרטיים אבל ברגע של מחלה או פציעה, אנחנו לא יודעים מה מגיע לנו ומטעם מי”, הוא מסביר, “לכן החלטתי להקים את חברת Mediwho אשר משקפת, מלווה ומתפעלת את כל 50 אלף הזכויות הרפואיות של האזרחים המנויים מול כל הגופים ומשיגה עבורם את כל במגיע להם תוך ימים בודדים”.

“המוקד המקצועי בחברת מדיהו מלווה על ידי 50 רפרנטים מקצועיים בשיתוף עם יועצת הבריאות המובילה, הגב’ חני שפיס המוכרת לטוב, וכן יועצים משפטיים (ממשרד ג’ון גבע את שלומי אדר). הרפרנטים שלנו מתפעלים עבור הלקוח כל פרוצדורה רפואית שאותה הוא צריך במהירות וביעילות”.

האסטרטגיה המנצחת של עבודה עם סוכני ביטוח עצמאיים לשיווק והתאמת המוצרים, מונחלת גם בחברות JOBBIT ו Mediwho-. המהפכה שיצר מיקי קופל בעולמות הנושקים לעולמות הביטוח, זיכתה אותו בפרס מטעם ‘עדיף תקשורת’.

“המהלך הכי משמעותי שהטמעתי בגינו זכיתי בפרס, בא לידי ביטוי בחוזר שיצא בעבודה משותפת עם רשות הפיקוח על הביטוח מטעם משרד האוצר ועו”ד ג’ון גבע, שמאפשר לסוכני הביטוח למכור את המוצרים המשלימים ללא מעורבות חברות הביטוח”.

מהם הקווים המנחים שלך בניהול?

“ההתמקדות בהון האנושי – העובדים והמנהלים כאחד. הקבוצה מעסיקה יותר מ- 150 עובדים וההצלחה שלי מבוססת על שילוב נכון של בחירת עובדים, ניהול, והעובדה שאני נמצא כל הזמן עם היד על הדופק מול ‘לוח השעונים’ – שילוב תוצאות עסקיות עם רווחת העובד ורמת השירות”.

מה החזון העתידי שלך להמשך?

“להמשיך לפתח כלים ומוצרים ולהרחיב את פעילות בתחום הבריאות מעבר לים”.

 

ת.ז

מיקי קופל - מייסד, בעלים ומנכ”ל קבוצת קופל גרופ, Jobbit, וMediwho-

גיל ומצב משפחתי: נשוי + 2, מקום מגורים: קרית אתא

השכלה: מדעי המחשב.

תפקידים קודמים: שירות קבע ביחידה 8200 ואחראי מערך מודיעין עסקי בחברת נילית.

תחביבים: כדורגל - מכבי תל אביב, בישול, וקריאה.

מוטו מוביל: צניעות, להיות עם רגליים על הקרקע.

חלום שרוצה להגשים: הנפקת החברה כמחולל שירות למשפחה.

בשיתוף קבוצת קופל גרופ

כדאי להכיר