השם Insta360 מוכר לישראלים ממצלמות הוולוגינג שלה, המשווקות בארץ ע"י Cadet KV. אבל החברה מהעיר שנזן חנכה לאחרונה יוזמת היכרויות המיועדת לעובדיה הרווקים. התוכנית, שהושקה לפני פחות משלושה חודשים, מעודדת עובדים למצוא אהבה, ואף מציעה תמריצים כספיים למשתתפים.
עובדים יכולים להרוויח כסף על ידי הצגת רווקים מחוץ לחברה בפלטפורמת ההיכרויות המקוונת שפיתחה החברה. עבור כל פוסט רלוונטי המציג אדם רווק, העובדים מקבלים 66 יואן (כ-34 שקלים), כך מדווח הסאות' צ'יינה מורנינג פוסט. בנוסף, עובדים יכולים להרוויח 1,000 יואן (כ-517 שקל) נוספים אם הם נמצאים במערכת יחסים במשך שלושה חודשים. אותו סכום מוענק גם לעובדים ששימשו כשדכנים למערכות יחסים כאלו.
עד ה-11 בנובמבר – שהוא, כידוע, יום הרווקים הסינים – עובדי Insta360 פרסמו כמעט 500 פוסטים בפורום החברה הקשור ליוזמה. החברה טרם שילמה על מערכות יחסים נמשכות, אך עובדים רבים צפויים ליהנות מהבונוס בחודשים הקרובים.
החברה הסבירה שמטרת התוכנית להגביר את תחושת השייכות של העובדים ולשפר את אושרם הכללי.
"החברה שלי להוטה [שאהיה במערכת יחסים] יותר מאמא שלי", כתב אחד העובדים ברשתות החברתיות, לפי דיווח ב-News18. עם זאת, התוכנית זכתה לתגובות מעורבות. "אהבה לא צריכה להימדד בכסף", ציין אחד הגולשים. אחרים דווקא שאלו האם החברה מגייסת עובדים חדשים.
שיעור הילודה בסין יורד במהירות, למרות ביטול מדיניות הילד היחיד ב-2015, והגיע לשפל של 6.39 לידות לכל 1,000 תושבים ב-2023 – ירידה מ-6.77 ב-2022. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2024 נרשמו לנישואים במדינה 4.74 מיליון זוגות – ירידה של 16.6% מ-5.69 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.
יוזמות דומות צצו במקומות אחרים בסין: באוקטובר, מחוז שאנשי הציג מדיניות חדשה המציעה 1,500 יואן (כ-775 שקל) לזוגות שנרשמים לנישואים בפעם הראשונה, בתנאי שהאישה בת 35 או פחות. בעבר, אוניברסיטאות סיניות מסוימות נתנו לסטודנטים שבוע חופש לחיפוש אהבה.
התגובה הציבורית להתערבויות הממשלה בתחום הייתה מעורבת: חלק רואים ביוזמות הנצחת החפצה מגדרית ואפליה על בסיס גיל. "אני לא נמנע מנישואין או מהבאת ילדים בגלל שחסרים לי 1,500 יואן; זה בגלל הדאגות שלי לביטחון תעסוקתי ויציבות", ציין אחד הגולשים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו