X

2 שיעורים חשובים על אהבה מתוך "רק לא זה" של נטפליקס

סדרת "רק לא זה" של נטפליקס צולל לעומקי הפגיעות והכאב שבאהבה, ומציע לנו שיעורים שלא תמיד קל ללמוד • בתוך סבך הרגשות והתסבוכות של הגיבורים, עולים שני שיעורים מרכזיים על אהבה ויחסים, שמזכירים לנו עד כמה כנות וקבלה עצמית הם אבני היסוד למערכת יחסים בריאה ומשמעותית

"רק לא זה". צילום: יחצ

'רק לא זה' (Nobody Wants This), סדרה רומנטית-קומית בת 10 פרקים שעונתה הראשונה עלתה בספטמבר 2024 בנטפליקס בכיכובם של אדם ברודי וקריסטן בל, עוסקת במערכת היחסים בין רב צעיר (נואה) שזה עתה נפרד מרעייתו, לנוצריה אגנוסטית (ג'ואן), מפיקת פודקסט העוסק במיניות ובמערכות יחסים. השניים שנפגשים במסיבה, מתיידדים ובהמשך, למרות עולמותיהם הנפרדים, הופכים לזוג. הסדרה מטפלת בחן רב באתגרים הרגשיים והפגיעות שבאהבה. להלן שני שיעורים רבי ערך הנוגעים ליחסים בין בני זוג מצפייה בסדרה המהנה שהתברגה בצמרת רשימת הסדרות הנצפות היותר בשירות ההזרמה ואף מתוכננת לשוב עם עונה שניה:

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Netflix Canada (@netflixca)

שיעור 1: חשיבותה של כנות רגשית

הדבר הראשון שנלמד מהמאמר הוא הצורך בכנות רגשית בתוך מערכת יחסים. פעמים רבות, בני זוג נמנעים מלבטא את רגשותיהם מחשש לפגוע בצד השני או מתוך חוסר נוחות. עם זאת, חוסר כנות יוצר תסכולים מצטברים שעלולים להוביל לניתוק רגשי בין בני הזוג.

מספר מחקרים תומכים בתפיסת כנות רגשית כאחת מהמיומנויות החשובות ביותר בזוגיות. במחקר שפורסם בשנת 2018 בכתב העת Journal of Social and Personal Relationships, נמצא כי כנות רגשית תורמת לשביעות רצון כללית במערכת היחסים ומפחיתה את הסיכון לעימותים מצטברים.

המאמר מדגיש כי כנות מאפשרת לבני הזוג להרגיש בטוחים יותר, מה שמוביל לפתיחות גבוהה יותר ולהבנה עמוקה יותר אחד את השני. כאשר ישנה כנות ברמה הרגשית, שני הצדדים יכולים לחוות תחושה של תמיכה ואכפתיות גם בזמנים קשים.

שיעור 2: קבלה עצמית ואהבה

שיעור נוסף שמציג המאמר הוא הקשר בין קבלה עצמית ליכולת לאהוב אחרים. פעמים רבות, הקושי לאהוב אחרים נובע מתוך קושי לקבל את עצמנו. אנשים נוטים לחפש אישור מבחוץ ולא ממקום פנימי, דבר שיכול להכביד על מערכות היחסים שלהם.

מחקר נוסף שפורסם ב-2019 ב-Personality and Social Psychology Bulletin מצא כי אנשים בעלי קבלה עצמית גבוהה יותר נוטים להיות בטוחים יותר במערכות היחסים שלהם ולהפגין אמפתיה וחמלה כלפי בני זוגם. המאמר ב-Psychology Today תומך בממצא זה ומוסיף שהיכולת לאהוב באופן מלא ומשמעותי נבנית על בסיס של הבנה וקבלה עצמית.

כאשר אדם אינו מסוגל לקבל את עצמו, הוא ימצא את עצמו פועל מתוך פחד ודאגה, דבר שיפגע ביכולת להעניק אהבה כנה. לכן, קבלה עצמית היא לא רק כלי לפיתוח האהבה העצמית, אלא גם ליצירת קשרים בריאים יותר עם הסובבים אותנו, ובמיוחד עם בני הזוג.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Erin Foster (@erinfoster)

תובנות נוספות

לצד שני השיעורים המרכזיים הללו, ניתן להוסיף גם את התובנה שהמאמר מדגיש לגבי היכולת לנהל דיאלוג פתוח בקשר. המחקר The Role of Communication in Romantic Relationships מ-2020 מראה כי זוגות שמתקשרים בצורה פתוחה ומאפשרים שיתוף כנה על מחשבות ורגשות, נוטים ליהנות ממערכת יחסים חזקה ועמידה יותר לאורך זמן.

הכנות, הקבלה העצמית והדיאלוג הפתוח הם אבני היסוד שבונות את האמון והאינטימיות בקשרים רומנטיים. כל אחד מהמרכיבים הללו משפיע באופן ישיר על איכות מערכת היחסים ומסייע לזוגות להתמודד עם אתגרים מורכבים בצורה בריאה ובונה יותר.

לסיכום, שני השיעורים העיקריים שאפשר ללמוד מתוך "Nobody Wants This" הם כנות רגשית וקבלה עצמית. הם מדגישים את הצורך בתקשורת פתוחה ובביטחון עצמי במערכות יחסים כדי לאפשר אהבה כנה ועמוקה. שיעורים אלה מגובים במחקרים המראים כי תקשורת כנה וקבלה עצמית משפרים את איכות הקשר ומגבירים את שביעות הרצון הכללית במערכת היחסים.

בהכנת הכתבה שימשו מקורות אלו אשר נמצאו בסיוע ChatGPT:

  • "Nobody Wants This" - מאמר מאת Psychology Today (2024)
  • Journal of Social and Personal Relationships (2018), מחקר על כנות רגשית ושביעות רצון במערכות יחסים.
  • Personality and Social Psychology Bulletin (2019), מחקר על קבלה עצמית ויחסים רומנטיים.
  • The Role of Communication in Romantic Relationships (2020), מחקר על חשיבות התקשורת במערכות יחסים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר