X

קים קרדשיאן: אימפריית האופנה צמחה לשווי של 4 מיליארד דולר

קים קרדשיאן, שבנתה את עצמה כאייקון תרבות בעידן הדיגיטלי, היא היום לא רק פרסונה תקשורתית משפיעה אלא גם אשת עסקים פורצת דרך • מתוך הבנה חדה של העדפות וטעם נשים בעולם המודרני, היא יצרה את 'סקימס' – מותג הלבשה שתוך זמן קצר צמח לאימפריה בשווי מדהים של 4 מיליארד דולר • כיצד הפכה כוכבת הרשת והריאליטי לאשת עסקים מהמובילות בעולם?

מלכת המדיה החברתית, אייקון תרבות הפופ, מובילת אופנה, אשת עסקים מבריקה והפנים של המאה ה-21. קים קרדשיאן. צילום: AP

קים קרדשיאן נתפסת תקופה ארוכה כהרבה יותר מכוכבת ריאליטי או אושיית רשת חברתית. המיצוב שלה בעשור האחרון כאשת עסקים מהמובילות בעולם התבסס הודות להצלחתה במינוף עסקיה שלא מסתכמים רק בתחומי יופי ואופנה, אלא משתרעים על תחומים נוספים כמו משפטים ותרומה חברתית. עם זאת, המותג סקימס - SKIMS שהקימה בשנת 2019, בולט כפרויקט המצליח ביותר שלה עד כה. מה שהחל כקו לבגדי גוף והלבשה תחתונה צמח במהירות והפך לשחקן מרכזי בשוק ההלבשה, עם שווי שמוערך ב-4 מיליארד דולר. בכתבה מעמיקה Under her Skims: inside Kim Kardashian’s $4bn apparel empire שפורסמה במגזין פייננשל טיימס, ובמספר מקורות נוספים, נחשף הסיפור המרתק שמאחורי המותג שממשיך לשנות את עולם האופנה. אז כיצד הפכה כוכבת הרשת והריאליטי לאשת עסקים מהמובילות בעולם? התשובה, אפשר לומר, בגוף השאלה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by SKIMS (@skims)

סקימס: מרעיון אישי להצלחה עולמית

הקמת סקימס נבעה מתוך צורך אישי של קים קרדשיאן. לאורך השנים, היא התמודדה עם הקושי למצוא בגדי גוף והלבשה תחתונה שמתאימים לצורת הגוף הייחודית שלה. ההשראה הזו הפכה לתשתית להקמת מותג שמטרתו להתאים לכל אישה, ללא קשר לגודל, צורה או צבע עור. מה שהתחיל כקו מוצרים מצומצם יחסית, התרחב לתחומים נוספים כמו הלבשת בית, בגדי ספורט ובגדי ים, כשהכול מבוסס על הרעיון של נוחות, פונקציונליות וסטייל.

המותג מציג חזון ברור של כוללנות והתאמה אישית. קים והצוות שלה התמקדו בפתרון בעיות אמיתיות של נשים – בגדים שלא מחליקים, שלא יוצרים קפלים לא רצויים, ושמתאימים באופן מושלם לצורת הגוף. הקונספט החדשני הזה יצר נישה ברורה בתוך תעשיית האופנה, שממשיכה להיאבק בנורמות יופי ישנות.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by SKIMS (@skims)

דיאלוג ישיר עם העוקבים

הסוד להצלחה של סקימס נעוץ לא רק במוצרים עצמם, אלא גם בדרך בה הם משווקים. בניגוד למותגים רבים שמציגים בפרסומיהם דוגמניות במידות סטנדרטיות, כלומר קטנות, סקימס משווק על בסיס מסר של נגישות. בקמפיינים של המותג מוצגות נשים בכל הגדלים, הגילאים והמוצאים, כאשר כל אחת מהן מדגימה את היתרון של המותג עבורה באופן אישי.

האסטרטגיה השיווקית של קים קרדשיאן מבוססת על המדיה החברתית, שבה היא מנהלת דיאלוג ישיר עם עוקביה, שמונים מאות מיליונים. היא משתפת חוויות מהחיים האישיים שלה, מדגימה את השימוש במוצרים ושואבת מהפידבקים מהקהל. דרך זו של שיווק מאפשרת לה להגיע לקהל מגוון ולהשפיע על נשים מכל קצוות העולם.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by SKIMS (@skims)

ליין גברים והתרחבות גלובלית

לאחר שהמותג סקימס תפס תאוצה והוכיח את עצמו בשוק האמריקאי, קרדשיאן והצוות שלה החליטו לקחת את המותג לשווקים בינלאומיים. ההתרחבות הגלובלית נועדה להכניס את המותג לתודעה רחבה יותר ולהפוך אותו לשחקן מרכזי לא רק בארצות הברית, אלא גם באירופה, אסיה ושווקים נוספים.

החברה משקיעה רבות במחקר ופיתוח, במטרה לפתח מוצרים חדשים שמותאמים לשוק המקומי בכל מדינה. אחת הדוגמאות לכך היא השקת בגדי גברים לאחרונה, מהלך שמצביע על הכיוון החדש של המותג. סקימס אינו עוסק עוד רק בהלבשת נשים, אלא מתמקד גם בהלבשת גברים, והרחבת קו המוצרים שלו צפויה לכלול תחומים נוספים.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by SKIMS (@skims)

תחרות וציפיות גבוהות

ההצלחה המטאורית של סקימס לא באה ללא אתגרים. שוק האופנה התחרותי מציב דרישות גבוהות לחידוש מתמיד, וקים קרדשיאן נדרשת לעמוד בציפיות הגוברות של לקוחותיה. במקביל, מותגים אחרים כמו Savage X Fenty של ריהאנה, שהפך גם הוא לאחד ממותגי ההלבשה הגדולים, מציבים אתגרים תחרותיים נוספים. סקימס צריך להתחרות לא רק במוצרים עצמם, אלא גם במערך השיווק והתדמית הכולל.

בשל כך, החברה משקיעה רבות בפיתוח טכנולוגיות חדשות ובשיפור חוויית הלקוח. אחד התחומים שסקימס מתכוונת להתרחב אליו הוא תחום המדידה הווירטואלית באמצעות מציאות רבודה (AR), המאפשרת ללקוחות להתאים בגדים מבלי לצאת מהבית. שימוש בטכנולוגיות חדשות יאפשר לסקימס להוביל גם בעשור הקרוב את עולם ההלבשה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by SKIMS (@skims)

עם עזרה קטנה מבנות משפחת קרדשיאן-ג'נר

משפחת קרדשיאן-ג'נר, המוכרת בזכות נוכחותה בתרבות הפופ, תרמה רבות להצלחת סקימס. קים לא הסתפקה בעצמה בפרסומים, אלא שיתפה פעולה עם בנות משפחתה המפורסמות – האחיות קלואי, קורטני, קיילי וקנדל, שהופכות כל מוצר לכזה שכדאי לשים אליו לב. השילוב בין הכוח המשפחתי לעוצמה האישית של קים יצר את הבאזז והעניין סביב המותג, וממשיך למשוך קהל רחב וחדש למותג.

סקימס בעידן פוסט-קורונה

אחד מהגורמים שתרמו להצלחה הגלובלית של סקימס היה השינוי בהרגלי הצריכה בעקבות מגפת הקורונה. העלייה בביקוש לבגדי בית נוחים וסטייליסטיים, יחד עם המעבר לצריכה מקוונת, הפכה את סקימס למותג מרכזי שנכנס לתודעת הצרכנים. אנשים רצו בגדים נוחים שיענו על הצרכים שלהם בזמן שהותם בבית, והמוצרים של סקימס סיפקו בדיוק את המענה הזה.

ההבנה של קים קרדשיאן בנוגע למגמות צרכניות ולשינויים בהרגלי הקנייה, אפשרה למותג לנצל את התקופה הקשה ולמנף את הביקוש למוצרים מותאמים אישית ונוחים.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by SKIMS (@skims)

קים קרדשיאן - מודל הצלחה

מעבר להיותה אשת עסקים מצליחה, קים קרדשיאן ממשיכה לבנות מורשת אישית המשפיעה על תחומים נוספים כמו פעילות חברתית ותרומה לקהילה. קרדשיאן הפכה לתומכת נלהבת במהלכים חברתיים שמטרתם להעצים נשים ולהנגיש חינוך. הצלחתה בעולם העסקי נותנת השראה לנשים רבות ברחבי העולם, ומציגה מודל להצלחה שכולל התמדה, חשיבה יצירתית וניצול נכון של המדיה.

סקימס הוא הרבה מעבר למותג אופנה, אלא פרויקט שמציג את השינוי שהתרחש בעולם העסקים בעידן הדיגיטלי, שבו אישיות ציבורית יכולה להפוך למובילת שוק בעזרת ניצול נכון של המדיה והבנה עמוקה של תשוקות צרכניות.

כמותג אישי, היא מצליחה להפוך את חייה הפרטיים למקור השראה לעסקיה. קים קרדשיאן, צילום: Andrea RENAULT / AFP

בהכנת הכתבה שימשו מקורות אלו אשר נמצאו בסיוע ChatGPT:

  1. "Under her Skims: inside Kim Kardashian’s $4bn apparel empire", Financial Times, 2023.
  2. "How Kim Kardashian Built SKIMS Into a Billion-Dollar Brand", Harper's Bazaar, 2021.
  3. "Fashion Forward: How Digital Trends Shaped the Apparel Industry", American Fashion Industry Journal, 2022.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר